![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() De artiest die de Buena Vista Social Club ontdekte & bekend maakte over heel de wereld, Ry Cooder, mag niet meer naar Cuba afreizen van Bush Jr. Omdat niet alleen de producten maar ook de Cubaanse muziek moet geboycot worden. De Cubaanse muziek, die de laatste tijd enorm populair was geworden, zou teveel deviezen in het land brengen, dit kan natuurlijk niet, aldus Bush Jr.
![]() Tsssss, nog altijd de koude oorlog van de papa aan 't proberen te voeren zekers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Cubaanse producten kan je misschien nog enigszins tegenhouden maar Cubaanse muziek???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is al tientallen jaren een boycot tegen Cuba, maar hierover hoor je de media niets zeggen. Behalve indien Michel ginder de wegen gaat onveilig maken op zijn motor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() De denkers worden de mond gesnoerd.
De denkers die zich niet de mond laten snoeren, worden beschuldigd van anti-patriotisme. En als dan nog niet ophouden worden ze gewoonweg geëlimineerd. Het is in heel de geschiedenis nooit anders geweest. De vergelijkingen met de grote imperiums uit het verleden en het Amerika van vandaag zijn legio. De politieke middelen die ze gebruiken, de manier waarop ze neerkijken op andere culturen en samenlevingen, enz... En net als vroeger werden diegenen die de ondergang van het "imperium" voorspelden, verketterd en belasterd. Kritiek op het systeem werd zoveel mogelijk in de kiem gesmoord. Amerika is een rijk dat stilaan bezig zichzelf in de ondergang te storten. En zoals steeds leert de geschiedenis ons dat het gebeurt zonder dat het volk er erg in heeft. Let maar op, Amerika gaat slechte tijden tegemoet. Ooit hadden grote denkers het voor het zeggen in Amerika. Dat waren prachtige tijden. Niet alleen voor Amerika, maar voor de hele westerse wereld. Het is te hopen voor Amerika én de rest van de wereld, dat de denkers terug op het voorplan komen in het Amerikaans beleid. Het is "kritiek" op een samenleving, die er voor zorgt dat die samenleving evolueert. Het is angstvallig hoe vandaag de dag westerse "democratieën" omgaan met kritiek. Niet dat het hier al zulke vormen aanneemt als in de VS, maar Europa is goed op weg hoor. Stukje voor stukje moeten mensen steeds meer persoonlijke vrijheden afstaan, allemaal in naam van de "democratie" en "gelijkheid". We zijn zover door dat een militaire dictatuur de "democratie" uitdraagt en zorgt dat ze bewaakt wordt. Het woord "democratie" heeft in onze tijd dezelfde betekenis en waarde als het woord "geloof" had in vroegere tijden. In naam van de democratie mag alles. En net omdat de middellen die gebruikt werden om het geloof uit te dragen op den duur zo gruwelijk en onrechtvaardig werden, hebben zovelen zich ervan afgekeerd. En zo ook keren vandaag zich zovelen tegen de democratie. Het woord heeft z'n oorspronkele betekenis verloren. Ik heb het nogal gezegd, het wordt hoog tijd dat enkele denkers uit Europa én de VS zich tesamen zetten en met een nieuw Trans-Atlantisch Verdrag op de proppen komen. Een gezamelijke Midden-Oostenpolitiek moet een éérste betrachting zijn. Als de VS en de Europeanen WILLEN de oorlog in Israël stoppen, dan stopt hij ook. Beide landen zijn ten tode opgeschreven als hun respectievelijke westerse bondgenoten hun in de steek laten. Dat kan perfect uitgespeeld worden. Hoedanook, de wereld en de geschiedenis zal z'n gang gaan. En ik vind het boeiend om er naar te kijken en ik ben nieuwsgierig naar wat de toekomst brengt. En nu ga 'k verder mijne joint opsmoren. ![]()
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buena Vista Social Club RULES....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Langs de éné kant is het wel te begrijpen dat Bush niet al te graag heeft dat het geld van Cubaanse muzikanten in handen komt van de gangsters van de KP langs de andere kant denk ik dat een te strenge boycot het regime zich in een slachtofferrol kan duwen om te proberen mensen in het Westen en de V.S op te zetten tegen hun regeringen daarbij geholpen door marxistische staatsgevaarlijke elementen. Het beste zou gewoon zijn een "nieuwe invasie van Cuba" , Castro opsporen en hem berechten voor het internationale strafhof in Den Haag wegens misdaden tegen de menselijkheid en een vrije markt en democratie invoeren op Cuba. Météén ook vanaf van die sancties.
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We moeten uiteraard opletten dat we hier onder het mom van homeland security niet in 1984 toestanden terecht komen, en daar heb je groot gelijk in. We zijn er echter zodanig ver van verwijderd dat uw speech veel donkerder overkomt dan de realiteit. Democratie wordt behandeld als religie. Dit is een stigmatizering van het begrip democratie. Het statement op zich vind ik moeilijk te verenigen met de rest van uw stelling.
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik wou niet de twee op dezelfde lijn zetten. Ik bedoelde alleen dat "in de naam van" dezelfde dingen worden gedaan. Wees gerust, m'n achting voor democratie is een stuk hoger dan die voor godsdienst.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb tijdens m'n jeugdjaren zowat alles eens geprobeerd, met uitsluiting van heroine en crack. Het ironische is dat de enige drug waarmee ik ooit in de problemen ben gekomen, alcohol is. Dat verhaal heb ik trouwens al eens vertelt hier. Dat weet u toch?
![]() |
![]() |
#11 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sommige personen hebben nu eenmaal een destructief karakter. En het is een utopie te denken dat de overheid die mensen tegen zichzelf kan beschermen.
![]() |