Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2003, 10:32   #1
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

DE LIJN KRIJGT IN ANTWERPEN 120 EXTRA NIEUWE BUSSEN EN 30 TRAMS,WAARDE;40.000.000,_EURO BRON;NIEUWS(RADIO2)
VINDEN JULLIE DIT VERANTWOORD(ECONOMISCH MOEILIJKE TIJDEN)
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 10:39   #2
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
DE LIJN KRIJGT IN ANTWERPEN 120 EXTRA NIEUWE BUUSSEN EN 30 TRAMS,WAARDE;40.000.000,_EURO BRON;NIEUWS(RADIO2)
Gezien de economische toestand: prima. Goed voor de werkgelegenheid. Alleen de rekening rond krijgen. Met belasting op kapitaal bvb.

Al vraag ik mij af of er door die economische toestand geen goedkopere bussen te vinden zijn..
Oud 19 juli 2003, 12:23   #3
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
DE LIJN KRIJGT IN ANTWERPEN 120 EXTRA NIEUWE BUUSSEN EN 30 TRAMS,WAARDE;40.000.000,_EURO BRON;NIEUWS(RADIO2)
Gezien de economische toestand: prima. Goed voor de werkgelegenheid. Alleen de rekening rond krijgen. Met belasting op kapitaal bvb.

Al vraag ik mij af of er door die economische toestand geen goedkopere bussen te vinden zijn..
dat ze maar goei bussen kopen.

Ja is goeie investering. Maar of je daar al de problemen (de ring van antwerpen) gaat mee oplossen weet ik niet..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 14:10   #4
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

ik doe zo maar een kleine berekening van wat dergelijke voertuigen per stuk gaan kosten.
40.000.000 /150 = 266.000 Eur per stuk of meer dan 10.000.000 BEF per bus of tram, mijn vraag : valt dit bedrag binnen de normale prijs ?
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 16:27   #5
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dat men er eens voor zorgt dat iedereen die het openbaar vervoer gebruikt, ook betaalt !
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 16:38   #6
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Luc Broers;ik neem dagelijks het openbaar vervoer,en moet helaas vaststellen dat men discrimineerd Waarom moet een vader van vier kinderen betalen voor zichzelf en voor zijn kinderen(16-18-20-22jaar) Waarom moeten mensen die keihard werken,vaak doodmoe zijn,het openbaar vervoer betalen,terwijl de 65+ gratis rijd,om een koffie te gaan nuttigen(vaak boos wanneer de hardwerkende,betalende passagier niet wil opstaan voor hen,ondanks hun goede gezondheid) Dit is hier in Antwerpen,de keiharde realiteit,een dagelijkse gebeurtenis
Onlangs heb ik een e-mail verstuurd naar Steve stunt ''gratis'' naar aanleiding van deze discriminatie
MAAK HET OPENBAAR VERVOER VOOR IEDEREEN GRATIS,OF VOOR NIEMAND
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Oud 19 juli 2003, 18:02   #7
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geachte Luc Broers;ik neem dagelijks het openbaar vervoer,en moet helaas vaststellen dat men discrimineerd Waarom moet een vader van vier kinderen betalen voor zichzelf en voor zijn kinderen(16-18-20-22jaar) Waarom moeten mensen die keihard werken,vaak doodmoe zijn,het openbaar vervoer betalen,terwijl de 65+ gratis rijd,om een koffie te gaan nuttigen(vaak boos wanneer de hardwerkende,betalende passagier niet wil opstaan voor hen,ondanks hun goede gezondheid) Dit is hier in Antwerpen,de keiharde realiteit,een dagelijkse gebeurtenis
Onlangs heb ik een e-mail verstuurd naar Steve stunt ''gratis'' naar aanleiding van deze discriminatie
Hiermee ben ik het eens. Let op: theoretisch ben ik voor betaald openbaar vervoer. Als echter blijkt dat -zoals in Hasselt- het slecht 7% meer kost om iedereen gratis te rijden moet dat gebeuren. Volgens mij bereik je dan veel meer voor veel minder geld dan bij het systeem ervoor.
Oud 19 juli 2003, 18:04   #8
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
ik doe zo maar een kleine berekening van wat dergelijke voertuigen per stuk gaan kosten.
40.000.000 /150 = 266.000 Eur per stuk of meer dan 10.000.000 BEF per bus of tram, mijn vraag : valt dit bedrag binnen de normale prijs ?
Een reisbus (met mooie zetels enzo) kost gemakkelijk 15 miljoen. Lijkt me dus een normale prijs, aangezien trams toch wel meer zullen kosten dan bussen, en er toch 30 trams tussen zitten.
Oud 19 juli 2003, 19:27   #9
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

ten eerste: de 65+ hebben dat zelf niet gevraagd om gratis te rijden,maar als ge dat in uw schoot geworpen krijgt,dan neem je dat aan.ten tweede:die 65+ die nu gratis rijd is gepensioneerd heeft zoals in mijn geval er 46 jaar werken opzitten,en heeft ook kinderen grootgebracht in de tijd dat het vervoer nog niet gratis was,en tenslotte :wat is gratis,gratis bestaat niet,via de belastingen betalen de 65+ ook nog voor dat zogenaamde gratis vervoer.dus eerst eens goed nadenken,voor je uw jaloezie laat blijken.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 19:31   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
ten eerste: de 65+ hebben dat zelf niet gevraagd om gratis te rijden,maar als ge dat in uw schoot geworpen krijgt,dan neem je dat aan.ten tweede:die 65+ die nu gratis rijd is gepensioneerd heeft zoals in mijn geval er 46 jaar werken opzitten,en heeft ook kinderen grootgebracht in de tijd dat het vervoer nog niet gratis was,en tenslotte :wat is gratis,gratis bestaat niet,via de belastingen betalen de 65+ ook nog voor dat zogenaamde gratis vervoer.dus eerst eens goed nadenken,voor je uw jaloezie laat blijken.
- Niet veel 65+ betalen netto belastingen
- Veel 65+ hebben nog zeer veel kapitaal

besluit: als je een sociale maatregel wil nemen vind ik dat die ook door die groep gedragen mag worden, en dus een belasting op kapitaal.
In feite is de nieuwe sucessieregeling van de regering al een stap in de goede richting.
Oud 19 juli 2003, 19:32   #11
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Joske;noem mij even de belasting aub,waar de 65+ verplicht wordt om zijn bijdrage te betalen voor zijn of haar,gratis openbaar vervoer
Dus eerst eens goed nadenken Joske
Oud 19 juli 2003, 19:35   #12
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

welke gepensioneerde arbeider heeft kapitaal ,ik in elk geval niet,en betaal veel belasting,want omdat ik er met mijn pensioen niet kwam,heb nog een kleine bijverdienste genomen en aangegeven,wel al wat ik bijverdiende kan ik nu aan de belastingen geven.en diegenen die veel pensioen hebben,neem het van mij aan die rijden niet met het openbaar vervoer.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
Oud 19 juli 2003, 19:39   #13
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

die belasting zit ten dele bij de gemeentebelasting en ten dele bij de inkomstenbelasting die elke gepensioneerde nog steeds moet betalen.
Oud 19 juli 2003, 19:41   #14
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Wie veel belastingen moet betalen verdiend veel Uiteraard heeft geld een goede meester nodig om een kapitaal te vergaren Joske Ik wacht nog steeds op uw antwoord van die belastingen(65+)dewelke zij bijdragen voor hun gratis openbaar vervoer.Mij zou het niet verbazen,wanneer de werkende mens moet afdragen voor uw gratis vervoer
Oud 19 juli 2003, 19:45   #15
Bolter
Gouverneur

Standaard

Voila, jullie in Antwerpen hebben dan wel geen ministers..
Ge krijgt toch al centen.. Das belangrijker dan ministers..

Wij in Limburg hebben ministers maar krijgen geen centen om maar te zwijgen van efficiente verbindingen.. Zo vragen wij al erg lang om een betere verbinding met Brussel te krijgen...

Stevaert zorgt wel voor gratis bussen in Hasselt maar als Zonhovenaar...

Als ik bijvoorbeeld met de bus naar Genk wil wordt het al erg moeilijk om een fatsoenlijke verbinding te hebben..
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 19:45   #16
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Ik twijfel er sterk aan dat "wat ik bijverdien, moet ik nu aan de belastingen betalen" Een groot deel, ongetwijfeld. Maar niet alles, tenzij je zo idealistisch bent dat je voor niets werkt

Een prachtig voordeel toch, voor de niet zo kapitaalkrachtige medemens. I.p.v hun geld in het vervoer naar het centrum te steken, kunnen ze daar nu een frisse pint kopen. Prima toch (hoewel zeker geen waterdicht terugverdieneffect-systeem)
Oud 19 juli 2003, 19:49   #17
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Joske;wil u beweren dat bemiddelde mensen niet met het openbaar vervoer rijden Laat mij even toe om uw ongelijk aan te tonen,en dit is geen alleenstaand geval Mijn eigen vader ging twee jaar geleden op pensioen(bedrijfsleider groot elecktronicabedrijf).Dit bedrijf werd verkocht aan een nederlandse multinational(said holland)voor bijna 10.000.000 euro(geen staatsgeheim,stond in de krant )Tevens geniet hij van zijn kapitaal en een mooi pensioen,en maakt hij bijna dagelijks,samen met mijn moeder gebruik van het openbaar vervoer
Oud 20 juli 2003, 10:46   #18
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat de reden is dat die 65+ 'overleven' op een pensioen en daarom gratis mogen rijden.

Maar u verhaal klopt wel.. en ik vind dit ook heel erg..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Oud 20 juli 2003, 11:01   #19
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Joske;stel dat u gelijk heeft wat die belastingen betreft,dan worden deze ook betaald door de 65-(discriminatie)
Wij betalen evengoed die gemeentebelasting

Geachte Trol;wat dat overleven betreft;nemen wij weer het voorbeeld van de vader met zijn vier kinderen(gezin leeft van één inkomen),moeten deze mensen niet overleven U zou er van verstelt staan hoeveel vlamingen zich in deze situatie bevinden

PS.Hoe ouder men wordt,hoe minder men nodig heeft
Oud 20 juli 2003, 11:07   #20
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte Joske;stel dat u gelijk heeft wat die belastingen betreft,dan worden deze ook betaald door de 65-(discriminatie)
Wij betalen evengoed die gemeentebelasting

Geachte Trol;wat dat overleven betreft;nemen wij weer het voorbeeld van de vader met zijn vier kinderen(gezin leeft van één inkomen),moeten deze mensen niet overleven U zou er van verstelt staan hoeveel vlamingen zich in deze situatie bevinden

PS.Hoe ouder men wordt,hoe minder men nodig heeft

Ja.. eigenlijk hebt u gelijk. Ook zou ik willen dat u binnenkort kan zeggen.

' u zou versteld staan hoeveel Belgen in deze situatie zitten '

En dat alle belgen gratis kunnen reizen.. of verdienen enkel de vlamingen dit?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be