![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[size=2]00:00u[/size]
![]() 11 JULI 2003, Vlaamse feestdag. In deze eerste seconden van 11 juli wens ik alle inwoners van Vaanderen (blank, zwart of geel, flamingant of belgicist, hetero of homo) een prettige Vlaamse feestdag toe, want dit is het feest van ons allemaal! Geel en zwart Geel en zwart Kleuren mijn hart Reeds al die tijd 'k Raak het nooit kwijt Kanner niets aan doen Het is al van toen Dat ik ben geboren Dat ik heb gezworen Met Bijbel in m'n hand Dit is mijn land ![]() Vlaanderen feest. Wanneer Vlaanderen feest worden monden vol en buiken rond. Vriendschap kent dan geen grenzen iedereen is welkom aan tafel van wit tot bruinzwart. Feesten bevorderd het veiligheidsgevoel zet alle ramen open en maakt alle mensen gelijk. Was het maar alle dagen Vlaanderen feest! ![]() "Vlaanderen" Vlaanderen ontdekken Land van de lekkerbekken Er wordt al eens en glas gedronken Door eigen akkers geschonken Land van bekoring Van melk en honing Van buiten en van binnen Laten wij ons-door u-beminnen Een zwerm duiven, in het zonlicht verlicht Over groene toppen, scherend zo licht Jouw vloed geeft energie en kracht Eb, verdrijft het kwade, zacht Nieuwe oogst, nieuw leven Door kinderen voort gedreven Rijpe vruchten sterven af Ouderen, keren naar hun graf Land met kleur Met koeien en rozengeur Hete zomers, koele nachten Soms gaan wij, naar afwisseling trachten Groen land van vreugde en plezier Ons hart, wij vinden het hier Vlaanderen paradijs Met jou, de eerste prijs ![]() Opweg naar huis De landschappen flitsen me voorbij, als een vreemde man… die me even aankijkt. Uitgestrekte grenzen vervagen, tot kleine lijntjes op de kaart. Geen berg, rivier, heeft de kracht, om de beschaving tegen te gaan. Alles raast snel voorbij, zonder ziel, zonder karakter. Elk dal, elk steentje… heeft een verhaal, maar het wordt ons niet verteld. De tijd tikt langzaam verder, en we komen aan in ons droomland. En dat droomland is waar ik woon, dat droomland is Vlaanderen. ![]() Oneliner Vlaanderen, eens temeer is gebleken.. jou houdbaarheidsdatum is nog lang niet verstreken! ![]() Liefdeslied voor Vlaanderen Vlaanderen, mooi Vlaanderen met huizenrijen die men lelijk noemt, maar waar binnen de liefde bloeit! Mensennesten vol warmte en moed, zorgzaam voor het jonge gebroed. Zij ervaren een schoonheid als geen in hun kleed van steen. Uniek! Met achterbouwsels als toonladders van verscheidenheid. Vlaanderen, in de hoogte bouwde je torens van kant, in de breedte symfonieën van huizen, achterhuizen, tuinen muren, daken, groen en groen, daken schouwen met warm kronkelende, wolkende verhalen aan de haard. Stenen ornamenten, een schrijn rond het gezin bomen van steen, geworteld in het groen. Vlaanderen, land van mensen die baksteen proeven, waar achter ieder stukje natuur, onze cultuur, een muurtje schuilt. Oranjerood en groen, strakke lijn omzoomd door ongeregeld lijnenspel, onnavolgbaar contrast! Wat hou ik van je afwissling, je eigengereidheid, je natuur die van mensen houdt. 't Is goed hier te leven, waar mensen en groen het nog samen mogen doen. ![]() Zomerfeest De klinkende klanken van rinkelend glas de kinderen stoeien in 't zomerse gras ik ruik al de geur van het grillende vlees het is in geen tijden zo gezellig geweest de zwierige rokken met blote benen de stevige mannenkuiten door 't zonlicht beschenen het vrolijk gelach en het meisjesgetater zelfs de kat geniet van de dag en denkt niet aan de kater De lachende leeuw Brullend klauwt de Vlaamse Leeuw verstrikt in serpentijn Hij trotseert de confettisneeuw en viert het samen-zijn Dansend en zingend vervoegt hij de stoet de fanfare speelt zijn lied Vlaanderen feest, het doet hen goed Dit is de plek waar ik geniet ![]() oost west Oost West, vlaams best ! ![]() Vlaanderen De Vlaanderen vlam brandt in mij, geen stervend vuur, maar blijvend wakker. Het Vlaanderen hart klopt in mij, trouw als de tik-tak van mijn makker. De Vlaanderen trots roert in mij, al lang en met fierheid overgoten. De Vlaanderen vlag bewimpelt mij, al heerlijk van genoten. Het Vlaams gevoel leeft in mij, zal altijd blijven duren. Gaat nooit of nimmer nog opzij, 'k geef het door aan vrienden en de buren. ![]() Papavers Papavers bloed van vele helden kleuren Vlaandrens vlakke velden rood Onder warme vlaggen lappendekens van verscheidenheid kiemen nooit vervulde dromen kansen na de dood Uit het puin van een verdeeld verleden rijst fier een hoge toren zijn boodschap maakt Europa groot ![]() Ik ben Vlaming Ik ben fier om een Vlaming te wezen Ik ben fier om een Vlaming te zijn Vlaming ben ik met men hele wezen Vlaming ben ik met mijn hele zijn ![]() Vlaanderen Vlaanderen, ik hou van jou. Langs de Leie tot de Demer, nergens is het gras zo groen. In het licht of in de schemer, nergens is de history als toen. Langs je mooie steden, je grazige weiden, die ons naar een geliefde leiden. Over uw vaandel zijn we fier en spreken met eerbied over uw bankier. Lief Vlaanderen, blijf ons bekoren, geef ons liefde, hoop en vreugde. Leid ons langs je velden vol met koren, waar wij eeuwig willen wonen. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Geen gedicht kan tippen aan mijn.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4676 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Ja, Zeno, ook, wij, Brabanders, wensen de Vlamingen een prettige feestdag ! (de onze was op 5 juni, slag van Woeringen en we doen het nog eens dubbel en dik over op 21 juli, de Belgische feestdag).
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Afgezaagd, Hans!
PS: Ik ben Vl�*�*ms-Brabander. Jij als Brusselaar bent zelfs geen Brabander.... of krijg jij ook het maandelijkse infoblad van de provincie? [maar laat ons het aub bij het onderwerp houden] |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
Ja, beken maar dat ik een sublieme ode heb geschreven.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Eindelijk erkenning
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderens lof zingen heeft je goed gedaan. Je bent sindsdien zelfs een 'anders-Vlaming' geworden!
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
én bewust he
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Europees Commissaris
|
Deze hangt nu voor het raam...
Prettige feestdag allen!!! ![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
En dat zijn- noteert u JVDB- de Vlaamsonvriendelijke Agalev-communisten.
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|