![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() “De samenstelling van de regering Verhofstadt II vertoont een nooit eerder gezien misprijzen tegenover de Antwerpse politici en bijgevolg tegenover de Antwerpse bevolking”, aldus Liberaal Appel voorzitter Ward Beysen.
De economische hoofdstad van het land dient het te stellen zonder één enkele Antwerpse vertegenwoordiger. Een schrijnender voorbeeld van geringschatting kan niet worden gegeven. Het Liberaal Appel roept de Antwerpse kiezer op om daaruit conclusies te trekken door het ontzeggen van het vertrouwen aan de regeringspartijen. VLD en SPA-Spirit hebben wel vaak de mond vol over de specifieke noden van de Antwerpse grootstad, maar verzuimen, op een schandelijke manier, daadwerkelijk tegemoet te komen aan de specifieke Antwerpse noden. “VLD en SPA-Spirit zien Antwerpen gewoon niet staan. Zij beschouwen de Antwerpenaar als vervelende betweters”, aldus Ward Beysen. Van Senator Q naar Staatssecretaris Q Met de aanduiding van Vincent Van Quickenborne tot Staatssecretaris wil premier Verhofstadt blijkbaar het ultieme bewijs leveren dat de rol van de koning effectief herleid is tot een protocolaire functie. Hoe anders te verklaren dat de “jointjes”-rokende Senator die, tot voor kort, nog openlijk sympathiseerde met de terroristische organisatie Hamas, kan bevorderd worden tot Staatssecretaris. Normvervaging als criterium van de selectie van regeringsleden. Waar eindigt dit?
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Blijft maar in de schaduw piewie
![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een kaakslag voor Antwerpen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Temsamani? Een Marrokaanse die residentie houdt in Mechelen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Belgische van Marrokaanse origine die zich voor 100% associeërt met de Marrokaanse gemeenschap, zo beter of politiek- correcter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Een marokkaanse van origine,dewelke duidelijk geen politieke ervaring heeft,en over geen politieke bagage beschikt
![]() ![]() '' Ik wil daar zeker niet tegenin gaan. Voor veel jongeren is de hoofddoek een politiek symbool en een vorm van protest tegen de westerse beeldvorming. Bij de openbare besturen, bij de politie en in de ziekenhuizen moet een evenredig aantal allochtonen aan de slag kunnen. In Mechelen is veertig procent van de min-twaafjarigen van allochtone afkomst. Zij moeten straks voor mijn en jouw pensioen werken'' Deze dame haar uiteindelijk doel is heel duidelijk ![]() Vlaanderen,wees gewaarschuwd ![]() ![]() ![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Functie : Medewerkster; Sociale economie Geboortedatum : 27 augustus 1966 Woonplaats : Mechelen Studies : Kandidate in de Handelswetenschappen bij de Handelshogeschool ADECHO te Brussel Werkervaring : Financieel advsieur bij AnHyp te Antwerpen van 1988 tot 1991; zelfstandige zaakvoerster van 1991 tot 1998 Verbonden aan kabinetten : Sinds augustus 1999 : Medewerkster van de Minister van Maatschappelijke Integratie en Sociale Economie Johan Vande Lanotte Me dunkt dat deze dame meer politieke ervaring en bagage heeft, dan jij ooit zal hebben... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Me dunkt maar een diploma kandidaat in de handelswetenschappen en 4 jaar werkzaam op een kabinet is niets om naar huis over te schijven en schromelijk onvoldoende achtergrond en ervaring voor een ministerpost. Haar allochtone achtergrond zal anders wel geholpen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Sinds augustus 1999 : Medewerkster van de Minister van Maatschappelijke Integratie en Sociale Economie Johan Vande Lanotte
Medewerkster ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Financieel adviseur,op papier of in de praktijk ![]() ![]() Zelfstandige zaak;één van de vele vzw's ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Geachte Athena;uiteraard heeft haar afkomst,haar benoeming sterk beïnvloed
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfff, het is voor jullie extreem-rechtsen toch ook nooit goed hé? Nu is er eens een allochtone dame die het gemaakt heeft, die zich perfect geïntegreerd (geassimileerd) heeft in onze samenleving, die een voorbeeldfunctie kan bekleden voor alle andere allochtonen in ons land, nu is het wéér niet goed...
Zielige bende zuurpruimen zijn jullie hoor... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Haar uitspraken niet gelezen Raf? Zo geïntegreerd lijkt ze mij evenwel niet. En qua opleidingsniveau steeks ze toch wel zwaar af tegen de rest af; Van de Lanotte: licenciaat pol & soc en dokter in de rechtswetenschappen, Vanden Broucke: dokter in de economie, zelfs ons Freya heeft een diploma kandidaat in de rechten en licentiaat in de communicatiewetenschappen. Hieruit kan ik slechts concluderen dat haar allochtone achtergrond een doorslaggevende rol heeft gespeeld in haar benoeming als minister. Voor iemand als Mimout Boussakla zou ik meer respect hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() M'n vergeet er wel bij te zeggen dat de Vlaamse regering wel héél wat Antwerpenaren levert (mensen uit de provincie Antwerpen)
Dirk Van Mechelen Bart Somers Marleen Vanderpoorten Maar ja dat is iets anders zeker. En ipv kritiek te geven op Q, wacht eerst af vooraleer kritiek te geven. Kritiek geven is steeds makkelijk.
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Geachte Raf;wij zijn centrum-rechts
![]() ![]() Kent u de betekenis van het woord hypocritie ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haal je het trouwens uit dat ik mijn voorouders verloochen? Ik ken de betekenis van dat woord. Ken jij de spellingswijze ervan?
|
![]() |
![]() |