![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Er wordt altijd vanuit gegaan dat Iran nucleaire wapens wil produceren. Dat wordt nergens gestaafd, er zijn geen argumenten voor maar het debat beperkt zich tot de vraag 'wanneer zal Iran dé bom hebben' en ook 'hoe moeten we reageren'. Het is belangrijk om af en toe eens te luisteren naar wat men daar in Iran zelf over te zeggen heeft.
Uit een speech van Ahmedinejhad: "Sciences and technologies thanks to the faith in God is in the service of humanity. It is science tempered by faith that serves peace and progress. We have declared on numerous occasions that we seek peace and stability on the basis of faith in humanity, in a unitary God, and in justice for the entire human race. We have declared many times, and we declare again, that our nuclear technology is in the service of peaceful goals. We declare that mass destruction weapons are sought by those who still think in the mode of 50 years ago. Those who think that political equations and cultural and economic equations can be solved to their benefit by relying on arsenals of mass destruction weapons. Our nation is a civilized nation, a cultured nation, that relies on the faith and will of its young nationals. Our nation, in order to achieve its aspiration, relies on the thoughts and beliefs and enhanced values that lie in the Islamic culture and Iranian culture. Our nation does not elicit its power from nuclear weapons. The power of our nation is rooted in the justice of its beliefs. "We have declared and I declare again that the total sum of our nuclear activities in all phases were under the full supervision of the atomic agency, and today we also wish to stay under the supervision of the IAEA and continue our activities. What we have achieved and will achieve in the future will be in the framework of the legitimate rights of Iran and based on the universally accepted laws including the laws of our nation and the IAEA under the Non-Proliferation Treaty. We, on the basis of international rules and our legitimate rights, continue our path towards having nuclear power plants. Unfortunately, our nation in its advancement path, faces some bad temper, some law-breaking, and some coercion by some nations. Of course it is not without precedent in our history. In the movement for nationalizing our oil industry which was our legitimate right, some of these same powers stood up against us and boldly defied the legitimate rights of Iran. Of course, the product of this was a permanent hatred of them rooted in the hearts of our nation. And they today, with the same argument, with the same literature, and with psychological warfare, they try to prevent Iran's access to its legitimate rights. I advise them not to repeat the bitter experience of the past and to respect the rights of the Iranian people. I urge them not to create a permanent hatred in the hearts of the Iranian nation for themselves and in the world. "We have declared many times and I declare here again that the Iranian progress and power will always be in the service of peace and stability for its neighbors and the entire world, and it will be such in the future." Wat Khamenei zegt: "The Leader of the Islamic Republic of Iran, Ayatollah Ali Khamenei has issued the Fatwa that the production, stockpiling and use of nuclear weapons are forbidden under Islam and that the Islamic Republic of Iran shall never acquire these weapons." Laatst gewijzigd door kaatd : 13 april 2006 om 23:09. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Er is zeker niets aan de hand... Waar haalt men het?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En leiders spreken natuurlijk altijd de waarheid, en hebben geen geheime agenda. Of is dat enkel Bush die dat heeft?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Neenee, Bush spreekt ook de waarheid: hij wil Iran aanvallen. Hij gebruikt alleen een leugen om dat te verantwoorden, met name Weapons of Mass Deception. En zoals bij Irak zijn er weer idioten die erin trappen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Voila. t Zijn zotten die de speeches van Bush en/of Ahmedinezjad voor waarheid aanzien.
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wanneer jij de woorden van zo'n halve gare als Ahmaddinejad en zijn zotte Ayatollah's als bewijs komt opdraven om te tonen, zie je wel dat het allemaal in orde is..... Tja, dan gaat jouw geloofwaardigheid toch ook niet echt de hoogte in. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En wat doe JIJ dan????? Jij kwam eergisteren nog met de woorden van die halve gare Bush als bewijs aandraven om uw stelling te verdedigen!!!! Wie is hier dan de onnozelaar? Of Ahmaddinejad LIEGT, valt nog af te wachten. (hebt u voorbeelden uit het verleden?) Dat Bush en z'n zotte kliek gepatenteerde leugenaars zijn, is al HERHAALDELIJK BEWEZEN!!!!!
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 april 2006 om 15:54. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Geschokt is een beter woord.
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij aan de andere klant, jij hebt het dus liever van Ahmaddinejad en de Ayatollah's. Zoveel is duidelijk. BTW : Wanneer ze afkomen met "we gaan Israel vernietigen" dan schrijf je dat we ze niet hoeven te geloven. En wanneer ze dan zeggen dat ze geen nucleaire wapens gaan maken dan vind je dat we ze wel moeten geloven. Voor mijn part mag je gerust in Iran gaan wonen. Ik zal dan als tegenprestatie naar de V.S. verhuizen. Maar ik blijf erbij, Iran's gekende nucleaire installaties, en ook de vermeende en verdachte installaties, moeten gebombardeerd worden, met heel zware bommen, 24u op 24, weken aan eens stuk. Tot Ahmaddinejad er zelf doof van wordt. Maar hij moet in leven blijven om zijn volk uit te leggen waarom er Iraniërs dood gaan en hij gewoon de rest van de wereld blijft uitdagen. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Ze zeggen nl bijna NOOIT wat ze doen en ze doen NOOIT wat ze zeggen. Citaat:
Ik vroeg u, kan u aantonen dat hij niet te vertrouwen is? Zoniet is het toch logisch hem op z'n minst het voordeel van de twijfel te gunnen,of niet? Citaat:
Als hij zegt dat hij Israel van de kaart wil geven zijn het jullie die zeggen dat we dit moeten geloven, en als hij beweert dat hij geen nucleaire wapens wil maken, zijn het jullie die zeggen dat hem niet mogen geloven. Citaat:
Als de argumenten op zijn, dan luidt het, "verhuis naar Korea of Cuba" en nyu deze keer dus naar Iran. Sterk! Citaat:
Want wij westerlingen zijn de enigen die weten wat democratie en vrijheid is, en iedereen die een andere visie daarop heeft, moet gewoon plat gebombardeerd worden. Tja.
|
|
|
|
#14 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
60 miljoen stemmen. Citaat:
De oorlog Irak-Iran, waarbij diezelfde Ayatollah’s mensenzeeën van kinderen van soms 5 jaar oud aan het front lieten afslachten door de gasaanvallen van Saddam , die geef je geen voordeel van vertrouwen. Alleen al die oorlog heeft aan 1 miljoen mensen het leven gekost. 1 miljoen redenen om ze op geen enkele manier te vertrouwen. Citaat:
Ik ga ervan uit dat die Ayatollah’s en hun President gevaarlijke zotten zijn. Als zij doodleuk aankondigen dat ze bezig zijn met fabrieken op te zetten waar Uranium wordt verrijkt, terwijl ze op een zee van olie en een enorme gasbel zitten, dat geloof ik ze voor geen cent dat ze niet bezig zijn om zo snel mogelijk ook een atoomwapen te willen bouwen. En als diezelfde gevaarlijke gekken met de regelmaat van een klok komen zeggen dat Israel van de kaart moet worden geveegd, dan ga ik dat heel ernstig opnemen, en ze in ieder geval ten gepaste tijde eens tonen wat kan en niet kan. Jij daarentegen vindt dat je die gevaarlijke gekken gewoon moet laten doen, want ze zeggen zelf dat het allemaal niet naar een atoomwapen zal leiden. En dat je hun genocidale intenties ten opzichte van Israel maar door de vingers kunt laten gaan, al herhalen ze die telkens de wereld nog eens twijfelt of ze dat echt op die manier hebben bedoeld. Daar gaat het om. Het is over dat verschil dat we het hebben. Citaat:
Maar de reden is verre van wat jij schrijft. Ik heb nog argumenten zat. Trouwens, wat ik tot nu toe heb neergepend over dit onderwerp is zeer zeker niet minder waardig dan wat jij hier schrijft. En ik begrijp nog steeds niet hoe men aan de ene kant alles in twijfel trekt wat het Westen (lees Amerika) doet, terwijl men tegelijk gewoon met de schouder schudt wanneer gevaarlijke gekken in Iran klaar en duidelijk laten blijken waar ze mee bezig zijn en waarom. Dat gaat me echt te boven. Citaat:
Ik zeg dat we in een land waar een President zelf komt zeggen dat hij een ander land van de kaart wilt vegen en op zijn eentje Uranium verrijkt en erop staat dat hij dat verder zal doen, je alle nucleaire installaties en fabrieken moet bombarderen en volledig vernietigen. En daar blijf ik bij. |
|||||
|
|
|
|
|
#15 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Sterke argumentatie, moet ik zeggen. Dus als Bush morgen komt beweren dat één en één, drie is, dan vertrouwt u hem omdat hij nu eenmaal het hoogst aantal stemmen ooit heeft gehad bij z'n verkiezing. Citaat:
Zolang niet is aangetoond dat die persoon in het verleden onbetrouwbaar leek, is het logisch dat hij het voordeel van de twijfel geniet. Indien is aangetoond dat iemand in het verleden HERHAALDELIJK heeft gelogen, dan is het niet meer zo logisch hem het voordeel van de twijfel te gunnen, laat staan hem zondermeer opnieuw te geloven, zoals jij doet. Citaat:
Maar ik denk dat het ondertussen duidelijk is dat "waar jij vanuit gaat" op NIETS is gebasseerd en enkel uw "mening" is. Meer niet. Getuige het schuldig blijven van een antwoord op de vraag WAAROP uw "vertrouwen" dat Bush de waarheid spreekt, is gebasseerd.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 april 2006 om 18:11. |
|||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan haal je twee zinnetjes uit context om te reageren met hahaha en zulkse onzin. Je bent er gewoon volledig uitgeargumenteerd. Discussie dus klaar. Antoon wint. Nu ben ik weg (weekje vakantie). Laatst gewijzigd door Antoon : 14 april 2006 om 19:53. |
|
|
|
|
|
|
#17 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Het gaat hier in deze discussie toch om de geloofwaardigheid/betrouwbaarheid van beide personen. Wel, ik zie dat jij voor de derde keer weigert (of niet kan) een antwoord te geven op de vraag WAAROP uw vertrouwen in Bush is gebasseerd. Ik daarentegen leg uitvoerig m'n argumenten uit waarom ik vind dat Iran het voordeel van de twijfel moet krijgen. [quote] bijvoorbeeld over jouw preferentie om die gasten het voordeel van de twijfel tegeven, terwijl ze al lang hebben bewezen tot wat ze in staat zijn, ....[quote] Ik zal u, (ook al voor de 2é keer) nog eens vragen om de daad bij het woord te voeren. Tot WAT in staat???? Wat heeft Iran in het verleden uitgevreten dat de VS NIET heeft gedaan????? Citaat:
Citaat:
Of zijn het de eerste aftakelingen die hun werk beginnen te doen? Oude mensen worden ook terug kinds na verloop van tijd. Maar allez, omdat "winnen" blijkbaar nogal veel betekent voor u...... 't Is goed Antoon, jij hebt gewonnen!! Happy now? Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 april 2006 om 20:22. |
||||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Parlementsvoorzitter
|
euh, ik zou toch maar niet alles zomaar voor granted nemen . Naast het feit dat er de laatste jaren regelmatig serieuze 'flaws' zijn opgedoken in de door de Amerikaanse regering aangehaalde argumenten moet je sowieso rekening houden met het feit dat de Amerikaanse regering niet altijd haar geld daar stopt waar haar mond is.. Ondanks alle oorlogszuchtige taal worden er op dit ogenblik openlijke talks gehouden tussen de VS en Iran met betrekking tot Irak..Beetje verder kijken dan hetgeen er aan gezegd wordt kan dus wel van pas komen, me dunkt
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
BTW: zo oud ben ik nu ook weer niet. Laatst gewijzigd door Antoon : 14 april 2006 om 23:46. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Ahmedinajad wordt betaalt door de texanen om de spit door te drijven!
|
|
|
|