Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2006, 17:30   #1
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U zevert er op los.

Ten eerste worden de agenten niet in bescherming genomen want blijkbaar loopt er een onderzoek.
De kern van de zaak is dat u wel degelijk wel vooringenomen blijkt te zijn tegen de agenten. Dat is uw probleem.
vooringenomen?
De woordvoerder verklaard letterlijk, dat ze dronken was.
vraagje, waarom hebben deze beëdigde ambtenaren hun werk niet gedaan en een alcoholtest genomen?

De politie beschuldigd haar dus dat ze dronken was, zonder enige wettelijke testen te hebben gebruikt, om haar dronken toestand te bewijzen? Zijn zij al onderzoeker, rechter en beul tegelijk dan?

Neen neen, die flikken doen veel te geheimzinnig.
Dit is opzijn minst een reden om die gasten op de korrel te nemen.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 januari 2006 om 17:33.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 18:53   #2
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
dit wordt dacht ik nergens gezegd!
Lees nog eens wat Mitgard schreef. Hij linkt duidelijk dit artikel met het VB, alsof alles wat er gebeurd is de standaardprocedure wordt van de politie indien het VB voor het zeggen zou hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
'zero tolerantie', meer 'veiligheid', het klinkt allemaal mooi uit de mond van (extreem-) rechts.
toch moet men daarbij niet vergeten in welk een pseudo-dictatuur een politiestaat kan uitmonden, wanneer agenten een vrijgeleide wordt gegeven om hun autoriteit te misbruiken.
we weten allemaal dat het voor het VB niet zo erg is dat agenten op een sadistische manier hun boekje ver te buiten gaan, getuige het feit dat deze partij ex-politiecommisaris bart debie heeft aangesteld als 'veiligheidsadviseur'.
bart debie werd in 2005 in beschuldiging gesteld voor onder meer foltering, misbruik van gezag, schriftvervalsing, slagen en verwonding, en inbreuken op de rascismewet.
het VB sluit zulke sujetten maar al te graag in haar armen.
wellicht hebben ze de 'goede ingesteldheid' volgens de partij.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 22:47   #3
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De woordvoerder verklaard letterlijk, dat ze dronken was.
Neen, dat verklaarde hij niet letterlijk. Leer lezen (een nuttig talent).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 22:48   #4
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Zijn zij al onderzoeker, rechter en beul tegelijk dan?
U moet uw eigen wensdromen niet op anderen projecteren.
Oud 9 januari 2006, 22:56   #5
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Neen, dat verklaarde hij niet letterlijk. Leer lezen (een nuttig talent).
achnee?
1 een woordvoerder van de politie verklaard, 'die vrouw mag van geluk spreken dat we geen alcoholtest hebben afgelegd'.
Hiermee beschuldigen ze haar dat ze in dronkenschap was, zonder ENIG BEWIJS.
2 De politie heeft persoonlijke details van die vrouw vrij van een onderzoek wat bij wet verboden is!

Dit soort praktijken wordt niet verwacht van een politie. Gelijk welke advocaat promoveert die agenten tot brandhout voor de openhaard!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 11:36   #6
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
jullie VB'ers hebben een zesde zintuig voor criminaliteit, niet?
jullie zien dat lang op voorhand aankomen.

en dan beginnen de knuppels en de vuisten al te jeuken natuurlijk.
wie zegt dat die agenten geen kommunisten zijn?of van "allochtone " afkomst?Niemand was er toch bij...Wie weet wat daar gebeurt is?Mischien was onze dame stomdronken, scheet ze de agenten uit voor rotte vis?Mischien ook niet, maar hoe komen we dat nu te weten allemaal?Hier word het gewoon weer een scheldpartijtje van links naar rechts...8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 11:42   #7
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
jullie VB'ers hebben een zesde zintuig voor criminaliteit, niet?
jullie zien dat lang op voorhand aankomen.

en dan beginnen de knuppels en de vuisten al te jeuken natuurlijk.
mitgard vertrekt onmiddellijk van het "vaststaand feit" dat deze graagkloppende flikken VB-ers zijn, blijkbaar...vooroordelen? een zesde zintuig om VB-ers te ontdekken?Sherlock Mitgard...
Oud 10 januari 2006, 11:44   #8
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Men is niet een beetje zwanger. Men kan niet een beetje oneerlijk zijn.
Men kan niet gematigd extreem zijn.
Wie begint met te schokschouderen wanneer de burgerrechten van anderen worden met de voeten getreden, en de daders niet veroordeelt, berecht, straft begeeft zich op een glad hellend vlak.
Nu zijn het de vreemdelingen die ongestraft hun rechten zien met de voeten getreden. Morgen de vrouwen, de holebis, de vakbonden, de linkse partijen.
De weg van schelden tot de totale ondergang duurde in Duitsland slechts van 1932 tot 1945.
Dat het VB uitgerekend gedegenereerde politiemensen in haar rangen opneemt, er zijn een paar voorbeelden van, is toch relevant.
Indien dat de rolmodellen zijn dan zal de politiestaat die zij nastreven er gespierd uitzien.
Wie dit niet apprecieert moet vooral op het VB stemmen.
Feremans valt ook hard aan: een zat wijf word in de ontnuchterings cel gestopt een paar uur, en hij zit al in Nazi-duitsland!Om te gieren!
Oud 10 januari 2006, 12:09   #9
luc broes

Standaard

Nutteloze wederzijdse scheldpartijen over een zaak die niet onderzocht is en waarover men geen objectieve info beschikt.
TIJDVERLIES.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 12:12   #10
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan zijn de gevolgen allicht erger dan voor iemand anders.
Naast een straf verliezen ze ook hun job.
En daarna zelfmoord plegen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 12:12   #11
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
achnee?
1 een woordvoerder van de politie verklaard, 'die vrouw mag van geluk spreken dat we geen alcoholtest hebben afgelegd'.
Hiermee beschuldigen ze haar dat ze in dronkenschap was, zonder ENIG BEWIJS.
2 De politie heeft persoonlijke details van die vrouw vrij van een onderzoek wat bij wet verboden is!

Dit soort praktijken wordt niet verwacht van een politie. Gelijk welke advocaat promoveert die agenten tot brandhout voor de openhaard!
Zoals u hier duidelijk post verklaarde de woordvoerder dus inderdaad niet letterlijk dat zij dronken was. Ik ben blij dat u uw fout toegeeft en onderstreept.
Oud 10 januari 2006, 12:13   #12
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Feremans valt ook hard aan: een zat wijf word in de ontnuchterings cel gestopt een paar uur, en hij zit al in Nazi-duitsland!Om te gieren!
Ze werd gesmeten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 12:14   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ze werd gesmeten.
Dat beweert zij, ja.
Oud 10 januari 2006, 12:17   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Als het verhaal van die vrouw klopt, dan mogen die politieagenten in kwestie wat mij betreft op staande voet ontslagen worden. Mensen die moeten instaan voor de ordehandhaving horen in de eerste plaats zichzelf onder bedwang te kunnen houden. De behandeling die deze vrouw moest ondergaan, valt op geen enkele manier te rechtvaardigen.

Alleen vrees ik er een beetje voor dat althans grote delen uit den duim gezogen zijn. elke flik weet immers dat als hij zoiets met een normale burger doet, hij gegarandeerd een klacht bij het comitee P krijgt en hoogstwaarschijnlijk voor een eis tot schadevergoeding zal mogen opdraaien, waar hij met zijn flikkepreeken voor de rest van zijn leven voor zal mogen werken. En dat hij ook zijn werk met verlies van pensioen rechten enz... zal kwijt zijn.

Inderdaad, indien het waar is, een paar jaar bak, burgerrechten afpakken en ontslag.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 12:26   #15
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De ene dag kwaad zijn op islamieten omdat ze geen pol willen geven aan vrouwen omdat ze ze "onrein" vinden, De volgende dag kwaad zijn omdat ze hun pollen niet kunnen thuis houden.
Ofwel zijn de islamieten kierewiet ofwel is er iets met uw waarnemingsvermogen....
Ik weet niet of gij getrouwd zijt, fere, of een lief hebt.Maar als ik aan die madam voorgesteld word, en ik zeg:"ik geef die vrouw geen hand, dat is niet proper", zijt gij dan tevreden? En als diezelfde vrouw op straat rondloopt, en er pakt de één of andere geile "allochtoon" haar vast en steekt zijn poot tussen haar billen, zijt gij darmee akkoord,Ik niet met het één , noch het ander.De gulden middenweg, feremans, de gulden middenweg:handjes schudden om goeiedag te zeggen, en verder uw poten thuishouden.Maar dat kennen uw vriendjes niet , dat bestaat niet in de woestijn...
Oud 10 januari 2006, 12:33   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een ex lief van mij werkte als verpleegster in een kliniek, en af en toe werden er daar binnengegooid met een halve alcoolvergifteging, zo van die gevallen die de flikken liever zelf nie in hun cachot houden omdat ze anders 't risico hebben van de volgende morgen met een lijk in hun cachot te zitten, en dan is da heel lastig om dat uit te leggen en op papier te zetten.

Dus die heel zwaar gevallen dropten ze dan maar in 't ziekenhuis, op een afdeling waar een verpleegster de nacht moest doen. (op spoed waren ze die ook liever kwijt dan rijk natuurlijk... )

Wat ik daar allemaal van gehoord heb van mensen die half commateus waren tot figuren die zelfmoordneigingen hadden of op alles en iedereen begonnen kloppen dat ze hulp moest bellen om die personen plat te spuiten en vast te binden om te voorkomen dat er accidenten gebeurden. Ge kunt het u gewoon weg niet voorstellen. De flikken waren ondertussen wel de pist in natuurlijk.

Dus ik kan mij wel voorstellen dat er zo af en toe eens een polies, zijn handjes loszitten als er zo nen geweldadigen, of totaal geflipte zattekloot in hun bureau beland. Ik zou er persoonlijk ook nie te veel compassie mee hebben. ze doen het A hun eigen aan, B ze weten toch maar half wat er gebeurd.
Oud 10 januari 2006, 13:00   #17
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
ik ook, op 150 meter van een moskee. En ik kan wel veilig mijn deur in en uit. Raar hé.
ze zullen u wel kennen zeker.Als sympatisant.(bruikbare belg)
Oud 10 januari 2006, 13:03   #18
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Je mag gerust in zimbabwese munt rekenen, wel voor een valiesje zorgen dan, als je een steack wil betalen.* grijns* En wat de mensen denken, I don't give a shit, ik doe wat ik wil, I've got the money *grijns*
wat hebben jouw louche zaakjes nu met die al-dan-niet zatte vrouw, en die al-dan-niet monsterachtige flikken te maken?
Oud 10 januari 2006, 14:31   #19
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

raar verhaal
vraag me af of het bewezen zal worden
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 16:20   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
raar verhaal
vraag me af of het bewezen zal worden

Vind ik ook, ...

ik denk aan iemand die lichtelijk boven haar theewater was, of lichtelijk gestoord zo, en in een zucht naar aandacht of wraak, zo wa interessant probeerd te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be