![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik bezocht zopas vrienden in een bevoorrechte wijk van Den Haag. Geen grote luxe maar wel groen en rustig en blank. Bij de terugkeer nam ik de tram naar het station en betaalde een kaartje aan de bestuurder die me lachend aankeek, zo van 'Wat doe jij nou!". Nadien werd het me duidelijk. 9 op 10 van de reizigers is allochtoon, en alleen een eenzame Nederlander en ik dachten er aan om te betalen. Bij elke tramhalte staan mensen van over heel de wereld, die er zelfs niet meer bij stilstaan dat alleen de Nederlander betaalt.
Dan vroeg ik me af, wat gebeurt er met de rekening van de huur, gas en electriciteit. Hoe kan een school, hospitaal en bedrijf nog werken in die omstandigheden? En wat kan een regering doen om het land bestuurbaar te houden? Een eerste maatregel is wellicht een een immigratiestop, en dan zachtjes de mensen aan het verstand brengen dat men moet werken, en de rekeningen betalen. Ik zou wel eens willen weten hoe Piano en zijn vrienden de zaak zou oplossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() de piano zal u eens goed uitlachen en zeggen dat ge zot zijt om te betalen,
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze gewoon controleurs betalen om ticketjes te controleren hé. Waarom moet je daar moeilijk over beginnen te doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Nu weet ik waar Steve Stevaert zijn idee vandaan haalt.
![]() U kan echter niet weten of er mensen met een abonnement bij zijn.
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() In feite kost het niets extra dan? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Als ik al eens de tram of bus neem naar de koekestad (Antwerpen dus) zie ik hier bijna hetzelfde fenomeem.
En er zullen er wel bij zijn met een abonnement inderdaad. Mijn kinderen hebben ook een Buzzypass of hoe heet dat ding tegenwoordig. Maar als mijn kinderen opstappen dan laten ze die altijd zien aan de chauffeur. Zo heb ik mijn kinderen opgevoed en zo hoort het ook. Jammer genoeg zie ik die migranten jongeren bijna nooit (alhoewel er gelukkig uitzonderingen zijn) hun abonnement laten zien of geld uit hun zakken halen. Die lopen gewoon de chauffeur voorbij zonder hem te bekijken of iets te laten zien. En heel af toe gebeuren er controles. Dan staan er een tiental politieagenten klaar om eventuele problemen te voorkomen. Maar ik schat dat de pakkans erg klein is. 1 x per jaar misschien ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Geachte Luc Broers;ongeveer één jaar geleden heb ik hier in Antwerpen vernomen,dat,controleurs geen allochtonen meer mochten controleren,dit om de agressie niet nog meer aan te wakkeren.Daarom dat ik ergens de link wil leggen met Den Haag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Luc,u stelt de vraag,hoe gaan de piano en zijn vrienden dit oplossen
![]() ![]() ![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
En, geachte Pat, niemand toonde zijn abonnement. En, waarom krijgen overtreders hier hoe dan ook bij onze linkse vrienden automatisch gelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat onze linkse vrienden al voorlopen op Steve Gratis Steveart?
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() Jan,in mijnheer Dewinter zijn geval is mijn antwoord,ja
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() lees ik hier at jaloezie tegenover eigenaars van grote wagens, of gaat het alleen omdat het De Wnter is ? zeer triestig dergelijke opmerkingen ik dacht dat het niveau hier wel wat hoger lag. Hoeveel zware dure wagens heeft de koning ? wie betaald dat allemaal, hoeveel gewone gemeente mandatarissen in Antwerpen rijden met een "dikke" wagen, nooit commentaar over gehoord, maar owee als iemand van het Vlaams Blok met een dure wagen rijd, zielig !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit is toch onwaarschijnlijk! En dan maar kermen dat ze gediscrimineerd worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Wanneer u praat over de terreur,dan moet ik dadelijk denken aan,die pro-palestijnse betoging in Antwerpen,dewelke op het einde werd ontsierd door zware rellen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
![]() Citaat:
Voor degenen die het systeem niet kennen: die strippenkaarten (langwerpige kartonnen kaarten met onder elkaar gelegen vakjes - de strippen - erop) zijn in heel Nederland in alle trams, bussen en metro's te gebruiken als betaalmiddel. Heel Nederland is in zones verdeelt. Je telt het aantal zones dat je wil reizen (ongeacht het aantal overstappen!) en stempelt het aantal zones plus 1 aan strippen af op je strippenkaart. Van Rotterdam-Zuid naar Rotterdam Centraal is het bijvoorbeeld twee zones (de zone van Rotterdam Zuid en zone van Rotterdam Centrum), dus drie strippen. Je laat vervolgens drie strippen onder de vorige stempel op je strippenkaart (of als het een nieuwe kaart is gewoon op strip drie) door de stempelautomaat een stempel zetten. Zie http://www.ov-info.nl/ Er wordt overigens gewerkt aan een OV-chipkaart, die de strippenkaart binnen een paar jaar moet gaan vervangen. Citaat:
Zwartrijden is trouwens wel een groot probleem. Zowel onder autochtonen als allochtonen zijn er mensen die er een sport van maken zoveel mogelijk zwart te rijden en zo weinig mogelijk gepakt te worden. In de Rotterdamse metro worden daarom weer klapdeurtjes (tourniquettes) ingevoerd. Met de invoering van de OV-chipkaart wordt het dan onmogelijk om nog zwart te rijden in de metro. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Dimitri schreef: "...maar hingen er toevallig van die gele kastjes met een rode gleuf in de tram, waar mensen blauwe of rode kartonnetjes instaken? Dat zijn nl. de stempelautomaten, waarmee je je reis met je strippenkaart moet afstempelen."
*************** Inderdaad het gele kastje hing er. Het werd warempel nog gebruikt ook. Eénmaal, door een verdwaalde Nederlander. Geen enkele van de reizigers scheen zich trouwens zorgen te maken over een dreigende razzia. Ik moet wel zeggen dat dit zeer agressief zou overkomen. Zeg nu zelf, zo plots, tegen alle gebruiken in MOETEN betalen. Dat is toch fascisme! |
![]() |
![]() |