![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nederlandse allochtonen verhuizen graag naar Antwerpen
Het afgelopen jaar ruilden tweehonderd Marokkaanse Nederlandse gezinnen hun thuisland voor België. Een groot deel vestigde zich in Antwerpen. ”Ik voel me weggejaagd uit Nederland”, zegt de ex-Rotterdamse Aisia. Radiojournalist Wim Eikelboom ging voor het Nederlandse Radio 1-programma De Ochtenden van de Evangelische Omroep op zoek naar de uitgeweken Marokkaanse Nederlanders. Hij stelt vast dat een steeds grotere groep zich niet meer thuis voelt in Nederland. Volgens de getuigen is de verhuizing niet ingegeven door de soepelere wetgeving rond gezinshereniging in België , maar wel door de verharding tegenover allochtonen en de duurdere levensomstandigheden. ”Gesluierde vrouwen kunnen hier makkelijker werk vinden”, getuigt Aisia in het programma. Deze Rotterdamse Marokkaanse woont sinds twee maanden met haar twee dochters in Antwerpen. ”Ondanks diverse sollicitaties kreeg ik in Nederland geen baan. Ik draag een hoofddoek en dat gaf problemen. Zelfs als ik mijn hoofddoek afdeed, lukte het me niet om werk te vinden. Anderhalf jaar heb ik vrijwilligerswerk gedaan. HIER IN BELGIE KAN JE GEMAKKERLIJKR AAN DE SLAG,MET OF ZONDER HOOFDOEK Ik ben een moderne Marokkaanse en in Nederland kreeg ik niet de kans mijzelf te zijn. Hier véél meer.” Said Bouddouft, voorzitter van het samenwerkingsverband Marokkanen-Tunesiërs in Nederland: ”De verziekte sfeer in Nederland wordt het meest als reden aangevoerd. En dus niet het halen van een importbruid, zoals anderen ons doen geloven. Ik ken twintig gezinnen uit Brabant die de sprong hebben gemaakt.” Antwerps schepen van Bevolking Erwin Pairon (Groen!) vraagt de Antwerpse Universiteit om de beweegredenen van deze Marokkaanse Nederlanders te onderzoeken. ”We merken dat steeds meer Marokkaanse Nederlanders zich vestigen in Antwerpen”, zegt de schepen. ”Het gaat om jonge gezinnen. De ouders zijn meestal hoog opgeleid.” Pairon heeft zelf geen verklaringen voor het fenomeen. Naast misschien de verharde relaties tussen de gemeenschappen in Nederland kan ook de soepelere Belgische wetgeving rond gezinshereniging meespelen in de verhuis. Het leven in Nederland is ook duurder en het is in België eenvoudiger om een eigen zaak te beginnen. GVA. Hopelijk zit daar veel jong lekkers tussen ![]() Beste manier om het VB een halt toe te roepen, veel kinderen, veel kiezers Laatst gewijzigd door Katrientje : 12 januari 2006 om 15:47. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nou,waar is de verrijking ?
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Katrientje ik heb er niets op tegen dat je een 'copy' plaatst.
Maar de letterlijke tekst van een ander forumlid in een nieuwe topic plaatsen, val toch wel een beetje teveel op... Was dit forum al niet eens overbelast. |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Katrientje, De Violiste, Black Girlieke, Carina = zelfde.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de islam de meerderheid zal hebben ,en daar staan we niet ver meer af,zal katrientje wel een ander liedje zingen,als ze dan nog mag zingen.Het zal wel een toontje lager klinken onder haar boerka!
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je A zecht moet je ook B zeggen hé,bewijzen!
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik heb dit onderwerp reeds opgestart met als titel:
"Nederlandse allochtonen verhuizen graag..." het zijn zelfs mijn eigen woorden. Katrientje pakt ze letterlijk over... Wat voor zin heeft het eigenlijk, dat iemand gewoon topics dubbel plaatst, als deze dan nog van elkaar gecopiëerd worden ![]() Buiten dat men het forum overbelast |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() gezinsvereniging moet dus in belgië dringend wat moeilijker gemaakt worden, als ik alles goed verstaan heb?Dat wou katrijn toch zeggen!?En dat wij allemaal veel kinderen moeten maken om daarvoor te stemmen later?Prima idee, toch hoop ik dat we niet moeten wachten tot onze kinderen groot genoeg zijn om te stemmen , om er een paar van zulke nieuwe wetten door te krijgen!De tijd speelt tegen ons hier.
|
![]() |