![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is op zich ergerlijk dat een rechter zo'n lichte straf geeft. Nog irritanter is dat de reporter van HLN het heeft over een zware straf. Dit vat in een enkele zaak dè problematiek van ons systeem. Moordenaars worden te zacht aangepakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een zware straf ??? voor iemand die werd gedood...
het beetje vertraging voor de NMBS en het smartegeld voor de broer zijn bijna even hoog of laag ! zielig is dat ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() 3 jaar voor een bewuste moord... jullie gerecht is een lachertje =
![]() ik heb meer en meer zin om een van mijn collega's op het werk te vermoorden, mnnn als ik nu 3 jaar zou krijgen mnnn, bij goed gedrag kom ik misschien al na anderehalf- twee jaar vrij... We gaan zien of ze bitchy blijft doen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Idd., het bevestigt dat België nog steeds het paradijs voor de misdadigers is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Desalniettemin vind ik drie jaar inderdaad een veel te lichte straf... Laatst gewijzigd door Djiezes : 17 januari 2006 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar stel, in dit geval krijgt hij drie jaar gevangenisstraf, wat niet veel is, maar zou het niet beter zijn dat na die drie jaar hij nog 5 of 10 jaar verplicht maatschappelijk werk te doen krijgt, het hoeft geen bejaardenhulp te zijn, maar kuisen in de gevangenis of iets van dergelijk aard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is nu 3 jaar voor een mensenleven, mocht het echt om een ongeval gaan zou ik zeggen, ja die mens is zwaar gestraft, maar dit is inderdaad geen ongeval, en of hij nu zat was of nie, doet niks ter zake, hij had hem dan maar nie zat moeten drinken. Sjans dat ik geen rechter ben, want bij mij was het 15 jaar bak geweest, dat zou het minimum mogen zijn. Kwestie van de dader wat tijd te geven om eens goed na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon het kind nen andere naam geven. Iemand bewust voor een trein gooien is een koelbloedige moord, ge weet dat die man, er nie levend van onder komt. mocht hij hem nu geduwd hebben, en hij was op een bank gevallen, zodat hij zijn nek brak bv, dat zou je nog als doodslag kunnen afschilderen. Dit is gewoon moord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie heeft 10 tallen km onderaardse gangen in de limburg en walonie die perfect tot een gevangenis kunnen worden omgebouwd... Met dwangarbeid kan de geditineerde zo zijn eigen onderkomen verfraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Doodslag, dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De overheid doet er goed aan natuurlijk. 1 pensioen minder te betalen. Plus de moordenaar heeft de overheid geen schade berokkend. Belastingsontduikers, fraudeurs, zwartwerkers, DIE krijgen nogal straffen voorgeschoteld. Of een milieudilect, zoals een bepaalde transporteur die met vuile vlaamse grond naar wallonie reed en die daar stortte zonder 100 euro/ton milieubelasting te betalen (maar die wel aan zijn klanten aanrekende). Die zit voor langer dan 3 jaar in den bak zenne. Maar ja, daar heeft vadertje staat nog een eitje mee te pellen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() vrijwillige euthanasie toestaan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() voor zover ik kan lezen, hadden alle 2 de mannen ferm gedronken.
De ene was agressief, de andere zal wel agressief gereageerd hebben. (Dit hoor je ronken bij NMBS personeel die de man van de veiligheidsdienst kennen) Beiden waren dus ongepast aan het ruziën, waarbij de ene een duw gegeven heeft waardoor de andere per ongeluk op de sporen viel. Dit is idd gewoon doodslag, waar beiden schuld aan hebben. Dit zal de reden zijn waarom de duwwer maar 3 jaar gekregen heeft. Lijkt me op het eerste zicht correct. Laatst gewijzigd door giserke : 17 januari 2006 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Die lul moest maar geen agent worden. Iedereen weet dat die job risico's inhoud. Dat moreel gezeik van "dat wilt niks zeggen" en "wet is wet" maken in de realiteit geen reet uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Lul-gezeik- reet...waar bent u groot geworden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
die man verdiend de doodstraf en niks minder . Het is gewoon schandalig dat in dit apenland een leven van een mens minder waard is dan bv een belastingsschuld , of een snelheidsovertreding , dan wordt men aan het kruis genageld . gerard http://www.gerardweytjens.be/forum/index.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Nog zo'n wetseut.
|
![]() |
![]() |
![]() |