Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2006, 13:29   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Niet belgen laten de bevolkingscijfer van Antwerpen groeien

19/01 Antwerpen neemt kaap van 460.000 inwoners In de stad Antwerpen wonen 460.997 Antwerpenaars. Dat zijn er 3.861 meer dan in december 2004. De groei is vooral te danken aan de niet-Belgen, want in 2005 verlieten 1.027 Belgen de stad. De afgelopen vijf jaar kende de stad een bevolkingsgroei. In alle districten stijgt het aantal inwoners. De toename komt vooral door de niet-Belgen die zich in de stad vestigen. In Antwerpen was er een daling van 227 Belgische inwoners, maar een stijging van 2.732 niet-Belgen. In Deurne vertrokken 405 Belgen, maar kwamen er 685 niet-Belgen bij. Ook in Merksem stelt zich dit fenomeen. Op 31 december 2005 woonden er 287 Belgen minder in het district, maar vestigden zich wel 328 niet-Belgen. Er is dus nog steeds een stadsvlucht onder de Belgische Antwerpenaars. "Het is niet zo dat de stadsvlucht alleen maar is gekeerd door de toevloed aan migranten", zegt Erwin Pairon (Groen!), Antwerps schepen van Bevolking. "Steeds minder Belgen verlaten Antwerpen. De combinatie van de twee zorgt dat Antwerpen de afgelopen jaren weer een bevolkingsgroei kent. We mogen niet vergeten dat we dertig jaar lang de bevolking in Antwerpen jaarlijks zagen dalen met ongeveer 3.500 inwoners. Bovendien heeft een grote groep van de niet-Belgen in Antwerpen een nationaliteit van binnen de Europese Unie. Het zijn vooral Nederlanders." Deze jongste bevolkingscijfers wijzen volgens Pairon op de noodzaak om maatregelen te nemen om de jonge Belgische gezinnen in Antwerpen te houden. Het is nog steeds deze groep die de stad de rug toekeert. "Dat kan door de leefkwaliteit in de buurten te verhogen door: meer groen, minder verkeer en minder lawaai", zegt Pairon. "Daarnaast moet het aanbod aan sociale koopwoningen worden uitgebreid. Bron :GVA - Echte Antwerpenaren gaan dus gewoon lopen uit Antwerpen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 januari 2006 om 13:29.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 13:43   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

"Steeds minder "Belgen" verlaten Antwerpen" volgens Pairon.... jaja er zijn er "nieuwe" ook die blijven, en de "oude" belgen ? die zijn al grotendeels vertrokken denk ik.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 13:55   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 14:12   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Deze jongste bevolkingscijfers wijzen volgens Pairon op de noodzaak om maatregelen te nemen om de jonge Belgische gezinnen in Antwerpen te houden. Het is nog steeds deze groep die de stad de rug toekeer" En hij(Pairon) weet echt niet hoe dat komt hé. Moest ik het financieel kunnen zou ik ook uit Antwerpen gaan lopen
Oud 19 januari 2006, 14:13   #5
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Surpriseeeeeeee
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 14:20   #6
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
"Deze jongste bevolkingscijfers wijzen volgens Pairon op de noodzaak om maatregelen te nemen om de jonge Belgische gezinnen in Antwerpen te houden. Het is nog steeds deze groep die de stad de rug toekeer" En hij(Pairon) weet echt niet hoe dat komt hé. Moest ik het financieel kunnen zou ik ook uit Antwerpen gaan lopen
Maar die Belgen gaan zich mengen...
Oud 19 januari 2006, 14:32   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Heeeeeeeee,wat zit jij daar nu allemaal te zeggen,Belgen die zich gaan mengen? Leg uit A.U.B.
Oud 19 januari 2006, 14:38   #8
Bhairav

Standaard

Bijvoorbeeld een neger die een Belgische neukt.
Oud 19 januari 2006, 14:39   #9
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vind ik ook geen goed idee, laat al die moslims in de stad antwerpen wonen zoals in brussel.
Kunnen ze wegrotten in hun zelf gemaakte rotzooi8)
Oud 19 januari 2006, 14:56   #10
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mietjes zoals gij gaan al lopen als ge 'ns heel hard 'BOE' roept.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 15:06   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
mietjes zoals gij gaan al lopen als ge 'ns heel hard 'BOE' roept.
Bij mij is het zo,liever een bange pier dan een dooie pier,zeker met die r....Marokkanen; En ik leef al heel lang(samen) met die vervelende gansters
Oud 19 januari 2006, 15:12   #12
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij is het zo,liever een bange pier dan een dooie pier,zeker met die r....Marokkanen; En ik leef al heel lang(samen) met die vervelende gansters
ocharme toch hoort dat nu eens. 'als ik geld had ging ik ook lopen'.
ipv hardnekkig in uw stad te blijven wonen om het laatste 'vlaams karakter' te bewaren, te verdedigen no matter what.
waar zijn de sterke germanen van weleer gebleven?
ma nee, jank, bleit en jank ocheirme; moet het veebee u komen redden manneke?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 19 januari 2006 om 15:14.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 15:17   #13
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
19/01 Antwerpen neemt kaap van 460.000 inwoners In de stad Antwerpen wonen 460.997 Antwerpenaars. Dat zijn er 3.861 meer dan in december 2004. De groei is vooral te danken aan de niet-Belgen, want in 2005 verlieten 1.027 Belgen de stad. De afgelopen vijf jaar kende de stad een bevolkingsgroei. In alle districten stijgt het aantal inwoners. De toename komt vooral door de niet-Belgen die zich in de stad vestigen. In Antwerpen was er een daling van 227 Belgische inwoners, maar een stijging van 2.732 niet-Belgen. In Deurne vertrokken 405 Belgen, maar kwamen er 685 niet-Belgen bij. Ook in Merksem stelt zich dit fenomeen. Op 31 december 2005 woonden er 287 Belgen minder in het district, maar vestigden zich wel 328 niet-Belgen. Er is dus nog steeds een stadsvlucht onder de Belgische Antwerpenaars. "Het is niet zo dat de stadsvlucht alleen maar is gekeerd door de toevloed aan migranten", zegt Erwin Pairon (Groen!), Antwerps schepen van Bevolking. "Steeds minder Belgen verlaten Antwerpen. De combinatie van de twee zorgt dat Antwerpen de afgelopen jaren weer een bevolkingsgroei kent. We mogen niet vergeten dat we dertig jaar lang de bevolking in Antwerpen jaarlijks zagen dalen met ongeveer 3.500 inwoners. Bovendien heeft een grote groep van de niet-Belgen in Antwerpen een nationaliteit van binnen de Europese Unie. Het zijn vooral Nederlanders." Deze jongste bevolkingscijfers wijzen volgens Pairon op de noodzaak om maatregelen te nemen om de jonge Belgische gezinnen in Antwerpen te houden. Het is nog steeds deze groep die de stad de rug toekeert. "Dat kan door de leefkwaliteit in de buurten te verhogen door: meer groen, minder verkeer en minder lawaai", zegt Pairon. "Daarnaast moet het aanbod aan sociale koopwoningen worden uitgebreid. Bron :GVA - Echte Antwerpenaren gaan dus gewoon lopen uit Antwerpen
Ik zie het probleem niet zo
Oud 19 januari 2006, 15:26   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet zo
......." Bovendien heeft een grote groep van de niet-Belgen in Antwerpen een nationaliteit van binnen de Europese Unie. Het zijn vooral Nederlanders.&quot"; En zeker als die Nederlanders- Nederlandse turken of marokkanen blijken te zijn

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 januari 2006 om 15:27.
Oud 19 januari 2006, 15:34   #15
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
......." Bovendien heeft een grote groep van de niet-Belgen in Antwerpen een nationaliteit van binnen de Europese Unie. Het zijn vooral Nederlanders.&quot"; En zeker als die Nederlanders- Nederlandse turken of marokkanen blijken te zijn
Dan zie ik het probleem nog steeds niet, maar ik begrijp dat mensen met een islamfobie hier wel problemen mee kunnen hebben
Oud 19 januari 2006, 15:43   #16
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dan zie ik het probleem nog steeds niet, maar ik begrijp dat mensen met een islamfobie hier wel problemen mee kunnen hebben
Geloof me vrij dat de mensen niet zomaar gaan lopen uit Antwerpen. Hun islamfobie is zeker wel terecht hoor. Het ergste van al is dat een mooie stad als Antwerpen totaal naar de vaantjes aan het gaan is.
Oud 19 januari 2006, 16:38   #17
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof me vrij dat de mensen niet zomaar gaan lopen uit Antwerpen. Hun islamfobie is zeker wel terecht hoor. Het ergste van al is dat een mooie stad als Antwerpen totaal naar de vaantjes aan het gaan is.
Bullshit! Antwerpen is nog altijd een prachtige stad. Er zijn wel een aantal probleemwijken, maar er zijn steden in Europa waar de situatie heel wat minder rooskleurig is.
Ik ben onlangs in Antwerpen gaan wonen. In de brederodestraat nog wel, een overwegend Turkse buurt. Ik woon er nu al 4 maand. Nog nooit problemen gehad. Nog nooit ingebroken in mijn auto. Nog nooit lastig gevallen op straat. OK, mijn vriendin wordt 's avonds af en toe nagefloten door jonge allochtonen, maar daa blijft het ook bij. De winkels zijn 's zondags meestal open. Den turkse bakker op den hoek heeft geweldig lekkere pistolets en is altijd vriendelijk. De winkel om de hoek verkoopt heerlijke mandarinnekes aan 1.2 EUR per kilo. Etc etc....

Het grote probleem is denk ik dat in A'pen de immobiliën prijzen de pan uitswingen (vooral voor appartementen), in de betere wijken dan toch. Dat zie je ook in de buurt waar ik nu woon. 125.000 EUR voor een appartementje van 50 m² (zoals op het Zuid) is daar echt geen uitzondering meer (als het goed in orde is toch). Veel mensen kunnen dit niet betalen of zien hier een mogelijkheid om redelijk wat geld op te strijken en ergens anders, wat groter te gaan wonen. In de mindere buurten blijven de huur/aankoopprijzen relatief laag, wat dan weer wel eerder arme (en meestal allochtone) bewoners aantrekt. Zo krijg je in Antwerpen dus een rare sociale mix. Enerzijds de eerder rijke, meestal jongvolwassene Belgen (meestal tweeverdieners) die buurten zoals het Zuid, meer en meer de buurt rond de brederodestraat, het Eilandje, Zurenborg en dergelijke... inpalmen, en anderzijds armeren, voor een deel allochtonen, die de mindere wijken opzoeken, genre Antwerpen Noord, den Dam, etc....

De stad doet wel pogingen om hier iets aan te doen. De stadsontwikkelingsmaatschappij Vespa bijv. koopt regelmatig krotten op in armere wijken, knapt ze op, en verkoopt de huizen dan via biedingen onder gesloten omslag terug. De bedoeling is om gezinnen of jongvolwassenen de mogelijkheid te bieden om voor een redelijke prijs een mooie gezinswoning aan te kopen in of op een boogscheut van 't Stad, en om in die wijken een toch iets betere sociale mix te bekomen. Volgens een vriendin van mij die bij Vespa werkt hebben die biedingen altijd heel wat succes (vooral bij jonge autochtonen), maar op een dergelijke manier proberen bepaalde wijken op te waarderen is natuurlijk een proces van heel lange adem, zoniet onmogelijk.....

Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 januari 2006 om 16:40.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 16:57   #18
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Bullshit! Antwerpen is nog altijd een prachtige stad. Er zijn wel een aantal probleemwijken, maar er zijn steden in Europa waar de situatie heel wat minder rooskleurig is.
Ik ben onlangs in Antwerpen gaan wonen. In de brederodestraat nog wel, een overwegend Turkse buurt. Ik woon er nu al 4 maand. Nog nooit problemen gehad. Nog nooit ingebroken in mijn auto. Nog nooit lastig gevallen op straat. OK, mijn vriendin wordt 's avonds af en toe nagefloten door jonge allochtonen, maar daa blijft het ook bij. De winkels zijn 's zondags meestal open. Den turkse bakker op den hoek heeft geweldig lekkere pistolets en is altijd vriendelijk. De winkel om de hoek verkoopt heerlijke mandarinnekes aan 1.2 EUR per kilo. Etc etc....

Het grote probleem is denk ik dat in A'pen de immobiliën prijzen de pan uitswingen (vooral voor appartementen), in de betere wijken dan toch. Dat zie je ook in de buurt waar ik nu woon. 125.000 EUR voor een appartementje van 50 m² (zoals op het Zuid) is daar echt geen uitzondering meer (als het goed in orde is toch). Veel mensen kunnen dit niet betalen of zien hier een mogelijkheid om redelijk wat geld op te strijken en ergens anders, wat groter te gaan wonen. In de mindere buurten blijven de huur/aankoopprijzen relatief laag, wat dan weer wel eerder arme (en meestal allochtone) bewoners aantrekt. Zo krijg je in Antwerpen dus een rare sociale mix. Enerzijds de eerder rijke, meestal jongvolwassene Belgen (meestal tweeverdieners) die buurten zoals het Zuid, meer en meer de buurt rond de brederodestraat, het Eilandje, Zurenborg en dergelijke... inpalmen, en anderzijds armeren, voor een deel allochtonen, die de mindere wijken opzoeken, genre Antwerpen Noord, den Dam, etc....

De stad doet wel pogingen om hier iets aan te doen. De stadsontwikkelingsmaatschappij Vespa bijv. koopt regelmatig krotten op in armere wijken, knapt ze op, en verkoopt de huizen dan via biedingen onder gesloten omslag terug. De bedoeling is om gezinnen of jongvolwassenen de mogelijkheid te bieden om voor een redelijke prijs een mooie gezinswoning aan te kopen in of op een boogscheut van 't Stad, en om in die wijken een toch iets betere sociale mix te bekomen. Volgens een vriendin van mij die bij Vespa werkt hebben die biedingen altijd heel wat succes (vooral bij jonge autochtonen), maar op een dergelijke manier proberen bepaalde wijken op te waarderen is natuurlijk een proces van heel lange adem, zoniet onmogelijk.....
4 MAANDEN OF 47JAAR IS WEL EEN VERSCHIL Hé IK BEN AL DIEN MOSLIMBOESCHIT BEU,BEU,EN NOG EENS BEU EN IK ZEG DAT ZE ANTWERPEN KAPOT ZIJN AAN HET MAKEN GEEF ME GELD EN IK VERTREK.
Oud 19 januari 2006, 17:02   #19
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
4 MAANDEN OF 47JAAR IS WEL EEN VERSCHIL Hé IK BEN AL DIEN MOSLIMBOESCHIT BEU,BEU,EN NOG EENS BEU EN IK ZEG DAT ZE ANTWERPEN KAPOT ZIJN AAN HET MAKEN GEEF ME GELD EN IK VERTREK.
U klinkt een beetje gefrustreerd en uw CAPSLOCK staat aan. Gewoon diep ademhalen, de CAPSLOCK uitzetten, naar de mooie mist buiten gaan kijken, uw mondhoeken omhoog en het leven wordt alweer veel mooier.

Maar wat is u in die 47 jaar allemaal door de moslims aangedaan?
Oud 19 januari 2006, 17:11   #20
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
19/01 Antwerpen neemt kaap van 460.000 inwoners In de stad Antwerpen wonen 460.997 Antwerpenaars.
(....)
Ook in Merksem stelt zich dit fenomeen. Op 31 december 2005 woonden er 287 Belgen minder in het district, maar vestigden zich wel 328 niet-Belgen. Er is dus nog steeds een stadsvlucht onder de Belgische Antwerpenaars.
(....)
Bron :GVA - Echte Antwerpenaren gaan dus gewoon lopen uit Antwerpen
Dat heb ik gemerkt, but my eyes have seen the glory of the .....
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be