Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2006, 10:14   #1
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VN willen jaarlijks 600.000 doden vermijden
NEW YORK De VN bereiden momenteel een conferentie voor om de verspreiding van zogenaamde ‘lichte wapens’, zoals machinegeweren en pistolen, aan banden te leggen. Elk jaar komen een half miljoen mensen om door kogels uit dergelijke toestellen.

De VN-lidstaten zijn gebonden aan heel wat verdragen - waaronder zelfs over dinosaurusbotten en oude postzegels - maar tot nu toe zijn de landen er niet in geslaagd een akkoord te bereiken om de verdere verspreiding van lichte wapens tegen te gaan.

Er zijn wereldwijd zo’n 600 miljoen Amerikaanse M-16’s, Russische kalasjnikovs en Belgische FALs in omloop, die jaarlijks meer dan 500.000 dodelijke slachtoffers maken. De overgrote meerderheid zijn gewone burgers, een derde komt zelfs uit een land dat niet in staat van oorlog verkeert.

In Congo, Haïti en Sierra Leone wordt de broze vrede zwaar op de proef gesteld door de massale aanwezigheid van lichte wapens.

«Iedere keer weer worden vredesoperaties ondermijnd doordat de plaatselijke regeringen er niet in slagen om de instroom van wapens tegen te houden», zegt Denise Searle van Amnesty International.

De meeste vredesactivisten en ngo’s hopen dat de VN er dit jaar nog in slaagt om met de lidstaten een verdrag af te sluiten over de lichte wapens. In juli vindt er alvast een eerste conferentie plaats, optimisten hebben denken zelfs dat er dan al een soort standaard kan vastgelegd worden om de verspreiding van dergelijke wapens te stoppen.

De VN namen in 2001 al een actieprogramma aan dat de illegale handel in lichte wapens moest voorkomen, bestrijden en uitroeien. Het nieuwe verdrag moet ook de legale handel drastisch inperken. Alvast 43 landen en regio’s zijn voorstander van een dergelijk verdrag, waaronder België. Ons land speelde eerder al een voortrekkersrol in de succesvolle strijd op het totale verbod op landmijnen in 1997.
www.freemetro.be

positieve signalen maar durven ze echt wel grote kuis houden in de riolen van de wapenindustrie?

Zowel de illegale als legale wapenhandel aan banden leggen!!! Het is niet omdat een groepje 'ondernemers' geld gaat verdienen, dat miljoenen en miljoenen mensen de verschrikkingen van oorlog moeten meemaken.

Maar alle schuld in de schoenen van die 'ondernemers' schuiven, is ook niet juist. Immers, er zijn zotten genoeg die het grote gelijk van hun ideologie met wapens proberen op te leggen. Pak van die zotten de CIA-subsidies af en het is rap gedaan met de ideologie.

[SIZE="1"](de laatste niet serieus nemen aub, ik wil enkel Jozef Ostyn ergeren)[/SIZE]

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 17 januari 2006 om 10:15.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 10:25   #2
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
Ik heb de film vandaag gezien, idd geen slechte film.

Er werd nogmaals getoond dat de mens een roofdier is. Dat een jood alles doet om geld te verdienen (grapje , waarom voel ik me gedowngen om te vermelden dat het een grapje is?)
Zijn de slapende zieltjes wakker geworden door een film ?
Hoelang voor jullie weer inslapen ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 10:37   #3
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
je hebt gelijk natuurlijk. Het beste zou zijn gewoon geen wapens produceren. maar laten we realistisch blijven.

Trouwens, wat heb je liever: illegale en minder illegale privé-handelaren die geld maken uit oorlogen of wapenhandel door de staat waarop dus, theoretisch gezien [SIZE=1](ik weet het, schiet me niet dood) [/SIZE]democratische controle op kan zijn?
Heb je toevallig Panorama gezien dit weekend? Het ging over het VN "oil for food" program en de democratische controle erop.
Ik heb nog nooit zoveel pathologische leugenaars bij elkaar gezien die op zo'n krampachtige manier probeerden elkaar te overtreffen in het "glasharde feiten ontkennen", gaande van Arabische journalistes tot Russiche Zjirinovski's en van Cypriotische topfunctionarissen tot Afrikaanse en Egyptische secretaris-generaals, dat ik er ziek van werd. Eigenaardig trouwens dat alleen de Yankees blijkbaar effectief werk gaan maken van vervolging tegen hun onderdanen en bedrijven die smeergeld hebben ontvangen op de rug van de hongerende Iraakse bevolking. Frankrijk, China en Rusland hebben alle reden om te zwijgen, zelfs vanop het hoogste regeringsniveau. Ik heb me altijd al afgevraagd waarom die landen zo tegen een aanval gekant waren. Nou, nu weten we het.

Als het om geld gaat, en daar gaat het altijd om, kun je er donder op zeggen dat er onder de toonbank wordt geregeld (Augusta) en dan mag het om ene regering gaan of om een douanier, wapens verhandelen zal nooit aan democratische controle onderhevig kunnen zijn. I'ts all about the money, ya know!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 10:45   #4
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben trouwens van oordeel dat enkel staten zichzelf mogen bewapenen, en niet hun burgers, en zeker geen andere staten. En als ze daarvoor een eigen wapenfabriek moeten oprichten, waarom niet? Het zal goedkoper zijn dan al die regeringen, douaniers en wapenhandelaars boven en onder tafel te betalen, en vooral controleerbaarder!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 17 januari 2006, 10:55   #5
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Zijn de slapende zieltjes wakker geworden door een film ?
Hoelang voor jullie weer inslapen ?
als jij dan al wakker was, waar bleef dan uw topic over deze? Of je bent natuurlijk niet tegen illegale wapenhandel, kan ook hé.
Oud 17 januari 2006, 11:01   #6
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Als het om geld gaat, en daar gaat het altijd om, kun je er donder op zeggen dat er onder de toonbank wordt geregeld (Augusta) en dan mag het om ene regering gaan of om een douanier, wapens verhandelen zal nooit aan democratische controle onderhevig kunnen zijn. I'ts all about the money, ya know!
geld maakt dus beesten van ons? Afschaffen geld!!!

Nee, zover hoeft het niet te komen. Een moedige parlementariër die wetsvoorstellen indient ter controle en regulatie van productie, verspreiding en gebruik van wapens, zou al veel betekenen. Nu moeten de andere 149 parlementariërs nou niet het communautarisme erbij sleuren of op een andere manier de wetvoorstellen afblokken.
Oud 17 januari 2006, 11:50   #7
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
geld maakt dus beesten van ons? Afschaffen geld!!!

Nee, zover hoeft het niet te komen. Een moedige parlementariër die wetsvoorstellen indient ter controle en regulatie van productie, verspreiding en gebruik van wapens, zou al veel betekenen. Nu moeten de andere 149 parlementariërs nou niet het communautarisme erbij sleuren of op een andere manier de wetvoorstellen afblokken.
Wow wow, dat heb ik nu ook weer niet gezegd hé? Ik zeg alleen dat het om geld gaat, meer niet. Die wapenhandelaren die grof geld verdienen laten volgens mij overal ter wereld, en dan bedoel ik dan ook overal, royaal commissielonen achter. En geen politicus die daar onberoerd voor kan blijven. Dat wou ik maar zeggen.

Oud 17 januari 2006, 11:53   #8
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
hmmmm....FN-herstal is eigenlijk het probleem niet....
Het typische crapuul op deze wereld kan zich geen FN-produkten veroorloven.....
De meeste mensen,olifanten,neushoorns,apen,katten,......op deze planeet worden afgemaakt door "democratische volks-bevrijdingsbewegingen" met AK-47's,niet door officiele legers.

Serieus nu,het zou magnifiek zijn moest de munitietoevoer naar die miljoenen AK-47's in de derde wereld lamgelegd kunnen worden.......

Want,let op,munitie maken is een uiterst geautomatiseerd proces,en het is niet iedereen gegeven de daartoe benodigde machinerie te maken en op gang te houden......

Soms vraag ik me af of het niet interessant zou zijn om massaal inferieure kwaliteit munitie in de markt te zetten (met massaal blokkerende wapens en corossieve werking in de lopen en vervuilende werking in het mechaniek).Van buiten zie je het niet aan de patroon,en we zetten alle "officiele" merktekens er in .... 8)
iedere domme kloot kan munitie maken bij hem thuis!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 12:00   #9
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
iedere domme kloot kan munitie maken bij hem thuis!
Hmm, nu weten we dus wat ze zoal leren in de VB-zomerkampen.
Oud 17 januari 2006, 12:04   #10
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wow wow, dat heb ik nu ook weer niet gezegd hé? Ik zeg alleen dat het om geld gaat, meer niet. Die wapenhandelaren die grof geld verdienen laten volgens mij overal ter wereld, en dan bedoel ik dan ook overal, royaal commissielonen achter. En geen politicus die daar onberoerd voor kan blijven. Dat wou ik maar zeggen.
Ik zeg toch, geld maakt beesten van ons. Waar mis ik?

Btw, is er hier geen parlemantariër die een brede wetsvoorstel wil indienen die wapenproductie en verspreiding van particuliere handen weghaalt en onderbrengt onder een staatsagentschap? Zo'n agenschap zou dan bijv. gestuurd kunnen worden door een permanente parlementaire commissie.

Is mijn voorstel haalbaar?
Oud 17 januari 2006, 12:20   #11
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch, geld maakt beesten van ons. Waar mis ik?

Btw, is er hier geen parlemantariër die een brede wetsvoorstel wil indienen die wapenproductie en verspreiding van particuliere handen weghaalt en onderbrengt onder een staatsagentschap? Zo'n agenschap zou dan bijv. gestuurd kunnen worden door een permanente parlementaire commissie.

Is mijn voorstel haalbaar?
Neen, je stelde: "Geld maakt dus beesten van ons[SIZE=4]?[/SIZE]
Afschaffen die handel!!! Neen, zover hoeft het niet te komen!" Of iets in die strekking.
Dus dacht ik dat het sarcastisch bedoeld was.
Peace, okay?
En kwestie van die parlementaire commissie. Ik heb zondagavond aanschouwd hoe zoiets werkt ivm Irak. Het is geen enkele garantie tegen misbruiken, sad enough!

Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 12:21.
Oud 17 januari 2006, 12:29   #12
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, je stelde: "Geld maakt dus beesten van ons[SIZE=4]?[/SIZE]
Afschaffen die handel!!! Neen, zover hoeft het niet te komen!" Of iets in die strekking.
Dus dacht ik dat het sarcastisch bedoeld was.
Peace, okay?
En kwestie van die parlementaire commissie. Ik heb zondagavond aanschouwd hoe zoiets werkt ivm Irak. Het is geen enkele garantie tegen misbruiken, sad enough!
ja maar, effe dingen niet door elkaar halen.

Ik zeg dat nationale parlementen controle op wapens moeten hebben. Want het is onmogelijk een democratische controle te houden op de VN. Dit is één van de fundamentele gebreken van de VN.
Oud 17 januari 2006, 12:31   #13
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Nationale parlementen kunnen ook ontsporen maar daar is het in principe gemakkelijker om bij te sturen en te controleren. Dit doen we om de 4 jaar. Of zouden we althans moeten doen.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 17 januari 2006 om 12:34.
Oud 17 januari 2006, 12:33   #14
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Peace, okay?
net op tijd. Ik had al illegale contacten gelegd en was van plan mij een ak-47 aan te schaffen
Oud 17 januari 2006, 13:24   #15
styllo_ben
Minister-President

Standaard

De enige echte massavernietigingswapen, de kalashnikov.

Oud 17 januari 2006, 13:37   #16
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Hier zie je ze: de ontwerper van de AK-47, Michail Kalasjnikov, en de ontwerper van de Amerikaanse tegenhanger, het M-16 geweer, Eugene Stoner. Ze hebben elkaars wapen in handen, zoals homo's elkaars pietje vastpakken en bewonderen, waarschijnlijk niet beseffende dat hun wapens het symbool zijn van de koude oorlog, een oorlog dat miljoenen levens kostte.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 17 januari 2006 om 13:38.
Oud 17 januari 2006, 16:38   #17
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hmm, nu weten we dus wat ze zoal leren in de VB-zomerkampen.
Daar leren ze te spreken over zaken waar men verstand van heeft. En niet uit de nek te kletsen;
Oud 17 januari 2006, 17:36   #18
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Daar leren ze te spreken over zaken waar men verstand van heeft. En niet uit de nek te kletsen;
Zoals jij wilt aantonen met uw uitspraak van "iedereen kan zijn kogels maken"...

Als iedereen zijn eigen kogels thuis kan maken, waarvoor gaat dan de munitiefabriek in Tanzania dienen? Blik voor soep en sardientjes?

Ik weet niet welke sterke verhaaltjes uw opa tegen u vertelt over het verzet tijdens de wereldoorlog, maar vandaag de dag zal het een beetje anders zijn, niet?
Oud 17 januari 2006, 17:42   #19
skaldis
Banneling

Standaard

We zijn allemaal schuldig, gewoon door mee te lopen met de rest. We kunnen beter geweld gebruiken, fn herstal opblazen, ....
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 17:51   #20
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals jij wilt aantonen met uw uitspraak van "iedereen kan zijn kogels maken"...

Als iedereen zijn eigen kogels thuis kan maken, waarvoor gaat dan de munitiefabriek in Tanzania dienen? Blik voor soep en sardientjes?

Ik weet niet welke sterke verhaaltjes uw opa tegen u vertelt over het verzet tijdens de wereldoorlog, maar vandaag de dag zal het een beetje anders zijn, niet?
Jonge gast. Laat u eens voorlichten vooraleer met de volwassenen mee te willen spreken.
De helft van de Sportschutters maken hun eigen patronen zelf. Met uitzondering van de .22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be