![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Manuel* : 19 januari 2006 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Waarom moet ik wakker worden van spelende kinderen ? Waarom moet hun gezever en geschreeuw mijn interne wereld binnendringen ?
Kinderen moeten rustig spelen zonder lawaai te maken. Overlast aan de buren bezorgen is een misdaad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Absoluut, executeren dat klein gespuis!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Op 17/1 in dezelfde krant:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Als kinderen al niet eens lawaai mogen maken gaat het wel echt ver. Dan vraagt men zich af waarom ze maar wat op straat rondhangen en kleine crimineeltjes worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Kinderen zijn het grootste slachtoffer van de populaire "cultus van het individu", dat fameuze bevrijdende gedachtengoed...
Gedumpt van in de wieg -wat zeg ik? met wieg en al!- in de crèche of bij de onthaalmoeder, later de opvang en het speelplein. Uitbesteed zodat papa en mama er vooral niet teveel last van hebben. Televisie, gameconsole en computer doen de rest... Geen gezeur, geen gebleir, maar rustig vegeteren in de uurtjes dat ze niet "uitbesteed" zijn. En dan nu het volgende staaltje "neveneffecten" van het liberalisme: het recht op absolute "paais en vree" waarvoor alles moet wijken. Ouwe en minder ouwe knarren die 's middags hun dutje willen doen ('s zomers uiteraard in de tuin) en geen uitbundigheid van kinderen tolereren. Uiteindelijk zijn er dan nog slimmeriken die de zelfmoordstatistieken, de psychiatrische problemen en de overconsumptie van geneesmiddelen bij de jeugd blijven toeschrijven aan de "toegenomen stress". Yeah right! ps. als ik in die buurt moest wonen, dan trakteerde ik die zuurstokken elke dag van 's ochtends tot 's avonds op het geluid van m'n houtversnipperaar. 't Is eens iets anders dan een stel spelende kinderen. En juridisch valt er niks aan te doen voor zolang ik binnen de wettelijk voorgeschreven normen blijf. Ha !
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Totaal fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet niets.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als ik Seba's bericht lees, kan ik me al iets meer in de feiten inleven. En dan wordt dit vonnis meer en meer een door de media en de onvermijdelijke Bert Anciaux tot reus gemaakte windmolen.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 januari 2006 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() de beelden op vtm denk ik lieten inderdaad iets anders zien dan die op de vrt. Op de vrt spelende kinderen overdag, op vtm een fuif savonds. Ik begrijp de omwonenden wel. Maar ik denk dat ze vooral problemen hadden met de fuiven en niet met de spelende kinderen overdag. Daarom dat ik niet begrijp waarom de rechter daar geen onderscheid in maakt.
En Anciaux zijn reactie was alweer voorspelbaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ze willen dat jongeren uit hun buurt blijven als ze eens wat plezier willen hebben. Maar dan moeten ze wel weg als er geen beschikbare fuifzalen zijn; waardoor ze gedwongen om met hun zatte kloten/kut naar ergens anders te rijden en dus gemakkelijker verongelukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het neerbuigende toontje van deze tekst doet vermoeden dat je dit onderscheid niet kent of bewust negeert. Of stel je hier voor om dit terug om te buigen naar de 'cultus van de gemeenschap'? Citaat:
En het feit dat jij niet in die buurt woont maakt dit natuurlijk heel wat makkelijker, niet? Soit, het gaat kennelijk om 8 mensen die hierover klacht hebben ingediend. Op een hele wijk lijkt mij dat heel weinig. Het is dan ook spijtig dat de rechter hier op ingegaan is.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 19 januari 2006 om 08:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn tuin grenst ook aan een speeltuin waar tijdens vakanties en zomermaanden een speelplein georganiseerd wordt.
Hoewel ik ook niet dol ben op dat lawaai, bijt ik op mijn tanden want als volwassene mag je nooit vergeten dat je ook ooit kind bent geweest. Bovendien zou zo'n houding moeilijk vol te houden zijn tegenover je eigen kinderen. Maar wat als de kinderen rond zeven, acht uur gedaan hebben met spelen, waarna de rest van de avond en een stuk van de nacht opgeluisterd wordt met een discobar aan 100 decibel om de tieners ook wat ontspanning te gunnen. En wat als je eigen kinderen, nochtans moe van de hele dag te spelen, dan zelf niet kunnen slapen van het lawaai? Uiteindelijk hebben we het opgelost met onderhandelen zonder tussenkomst van een rechter. En hadden wij het geluk dat iedereen in onze wijk akkoord ging met de afspraken die er gemaakt werden. Want als er 1 persoon niet akkoord ging en naar de rechter stapte, had het misschien ook op een totaal verbod uitgedraaid. Dit is eigenlijk niet aan politici of rechters om op te lossen maar aan de wijken zelf. Maar daarvoor het recht van een individu om klacht in te dienen in vraag gaan stellen, gaat mij te ver. (Wat Anciaux betreft: als je werkelijk niets goed kunt zeggen over iemand kun je maar beter zwijgen over die persoon. Ik zwijg dus over Anciaux) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou wel eens willen weten wat de juiste reden is en dat weet je alleen maar als er effectief woont. De kans zit er in zoals je al zei morduk dat het probleem hem misschien in de avond en nacht zit met fuiven en het daarbij horende lawaai, en dat het eens één of twee keer in het weekend is tot daar nog aan toe, maar als dat in de week zich herhaalt dan kan ik begrijpen dat de omwonenden geïrriteerd geraken, het lawaai van de aanstomende brommertjes naar zo een fuif mogen we toch ook niet te vergeten. Nogmaals, ik kan moeilijk geloven dat het om de jonge spelende kindjes gaat waarover deze hele heisa gaat er zit volgens mij een veel diepere reden waarom de omwonenden een klacht hebben ingedient. Laatst gewijzigd door alberto : 19 januari 2006 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Kinderen maken lawaai als ze vrij gelaten worden en dat is normaal. Maar men moet een onderscheid maken tussen spelende kinderen op de speelplaats of scoutsterreinen en de schreeuwlelijkerds van de buren. je moet het maar meemaken dat de familie flodder naast jou komt wonen en daar tot stukken in de nacht lawaai zit te maken. Dus kinderen mogen lawaai maken maar niet altijd en overal.
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 januari 2006 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe vaak worden die fuiven dan wel georganiseerd? Het is wel begrijpelijk dat je wanhopig wordt als het ieder weekend is maar meestal is het toch 6-12 keer per jaar.
Wel ironisch dat aan de ene kant mensen zagen voor wat lawaai-overlast terwijl aan de andere kant jonge crimineeltjes de vrije hand krijgen. Het eerste is natuurlijk gemakkelijker om aan te pakken ![]() Laatst gewijzigd door instromaniac : 19 januari 2006 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik dat artikel goed begrijp, wenst Anciaux dus lawaai van jongerenfuiven uit de VLAREM te halen? Dat wordt nog interessant...: ik denk dat Louis Tobback, die de afgelopen 10 jaar er alles aan heeft gedaan om zoveel mogelijk fuiven van Leuven-stad te verhuizen naar de Brabanthal, dat zeker zal appreciëren
![]() Soit. Iedereen kan nu wel zijn mond vol hebben over "hoe intolerant we wel niet zijn geworden" en "wat voor een belachelijke uitspraak die rechter heeft gedaan", maar de reactie van de politiek is minstens zo debiel: "Omdat mensen klagen, nemen we hun middelen om te klagen weg. Zo zal er niet meer geklaagd worden". De logica daarachter ontgaat me... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een rare evolutie door de jaren heen is dat voor de moderne jeugd feesten wordt gelijkgesteld aan fuiven: er is geen ruimte meer voor iets anders dan bij elkaar kruipen in donkere lawaaierige kamers waar iedereen op zijn eentje of soms met twee maar moet nadoen wat hij of zij op MTV ziet. Wee diegene die daar weinig graten in ziet: hij/zij verglijdt in isolement en wordt een sociaal gemarginaliseerde jongere. In werkelijkheid gaat het sociale contact bij de gemiddelde jongere in fuifzalen met veel volk er dus paradoxaal op achteruit. (ik spreek niet over mensen �* la temptation island die juist een frontale lobectomie hebben ondergaan, maar over de gemiddelde jongere) Geef zo ook eens een alternatief buiten die fuifzalen altijd. |
|
![]() |
![]() |