![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In islamitische traditie is het zo dat in geval van diverse zeden-misdrijven er vaak een fysieke straf uitgesproken wordt. Overspel wordt in verschillende islamitische landen bestraft met bv 100 zweepslagen. Moord of het verspreiden van atheisme en/of christendom, met publieke ophanging en steniging.
Meteen is de Westerse cultuur paraat dit af te schilderen als achterlijk, not done , en dit dan gevolgd met een hele tirade waarom de multicultuur en de linkse verdraagzaamheid dan zo superieur is. Blijkt echter dat zulke straffen helemaal niet als onnatuurlijk ervaren worden. Het is al langer bekend, zie iemand in een zure citroen bijten, en je krijgt maar een akelige kriebel in je mond. Zie iemand z'n hand verpletterd worden met een hamer, verdraaid, je krijgt er zelf pijn in je hand van. Dat komt omdat we ons associëren met de andere z'n pijn. Echter, onderzoek heeft vastgesteld dat we dit echter maar héél selectief doen. Het experiment ging als volgt. De hersengolven van 16 mannen en 16 vrouwen werden gecontroleerd naarmate zij, doorheen spiegelglas, een sociaal drama zagen vertolkt worden met wat zij dachten dat vrijwilligers waren (hoewel, in realiteit het acteurs waren). Diverse scenario's werden uitgespeeld, waaronder seksuele intimidatie, overspel & bedrog. Indien de bedrogen parter dan kennelijke pijn overkwam (uiteraard, gezien het acteurs waren, goed voorbereid en fake uiteraard) dan was het medeleven bij de 32 spectators enorm. Het is overduidelijk dat we een gevoel van recht/onrecht hebben en sterke sympathie voelen voor "het slachtoffer". Daarentegen, overkwam de bedrieger, seksuele aanrander, .. , hevige pijn, dan veroorzaakte zeer bijzondere reacties. We zien niet de empathische reactie dezelfde pijn te simuleren, maar wel plezier en een gevoel van bevrediging! Dus met andere woorden, indien een bedrieger, verkrachter, zweepslagen krijgt toegediend, zal dit nagenoeg altijd gebeuren onder een goedkeurende massa. Analoog voor degene die, onder valse voorwendsels als humanitaire hulp ofzoeits, het christendom trachten te verspreiden. Allah, die het Islamitische recht heeft bepaald, reeds eeuwenoud, weet hoe mensen reageren met het zien op het leed van anderen. Hij heeft de mensen geschapen om bevrediging te krijgen uit het zien van het straffen van een misdadiger. De stenigingen zijn dus menselijk. Ook verklaart dit nog maar eens, hoe de Qur'an, zo ver vooruit op z'n tijd was.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Tijd om weer eens een Koran door te sassen. Wat is de straf daarop?
Laatst gewijzigd door longhorn : 18 januari 2006 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mijn part krijg je dagelijks je portie zweepslagen, als je dat OK vind. Ieder diertje zijn pleziertje.8)
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Wat een gezwets zeg. De publieke voltrekking van straffen is van bij het begin van de ons bekende geschiedenis tot voor zeer kort de regel geweest en steeds trokken ze grote aantallen toeschouwers. Hoezo zou de koran dan zijn tijd vooruit kunnen zijn?
Inmiddels weten we wel dat recht zien geschieden voldoening geeft maar dat zich verlustigen in het leed van anderen al is het dat van misdadigers, ongezond is. Het feit dat in de islam dit nog steeds gepropageerd wordt is veelzeggend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ze stenigen de slachoffers van aanrandingen omdat de vrouw in die achterlijke ideplogie nog minder waard is dan een hond. En vrouwen de schuld van uitlokking krijgen. Zelf kinderen worden niet ontzien. Donder toch op met je islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() de plaatselijke atheisten verwerpen zoals verwacht de (religieuze) Islamitische leer. Dat is hun democratisch recht natuurlijk, maar vergeet niet dat een aanzienelijk percentage moslim is. Niet alleen in België, maar ook in de wereld.
anderhalf miljard, en dat op 6 miljard. Daar moet je toch begrip voor gaan beginnen opbrengen. In Frankrijk dwingen ze hun seculiere egalite, fraternité en liberté gezever op aan moslims. En zie het resultaat. duizenden auto's in brand op 1 nacht, Autochtonen gelynched. Gelieve de kritieken dus beschaafd te houden. Theo Van Gogh dacht ook effe op vulgaire wijze de Islam aan te vallen, ie heeft als beloning een minuutje mogen krijsen als een (ongelovig) varken, alvorens het leven te laten. Dit terzijde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het probleem ligt hem echter ergens anders: wat ga je doen met die handen- en voeten afgekapte gehandicapten? Mogen die mee als eersten in de rij staan bij jobsollicitaties? of ga je ze gewoon een maandelijke uitkering geven omdat ze geen job meer vinden? Of zijn de moslims dan bereid om hun eigen gehandicapte crimineeltjes te onderhouden uit hun eigenste zakat-pot? Bestaan er bovendien gradaties in het kappen? Eén duim voor één GSM diefstal, twéé duimen voor een tweede? Een derde GSM diefstal volgt dan automatisch niet meer, wegens problemen met SMS'en. (Raar toch dat IK deze oplossing zo kan voorspellen, terwijl Allah Snakbar er geeneens aan gedacht heeft! Trouwens, ik las ooit eens een blauwdruk om deze schitterende islamitische straffen op een constructieve manier in het westerse leefpatroon in te bedden. Je weet Raven, het westerse ras heeft een apart gen dat zèlf (dus geen aliens) zorgt dat ze dingen telkens aanpassen en verbeteren - zoals je kan zien aan de westerse uitvindingen. Aliens bestaan niet en vermits geen enkel islamiet het ons heeft komen uitleggen, moeten we het aan een afwijkend gen wijten. Maar dit terzijde. Voor steniging stel ik dus het volgende voor: De stenigingsplaats wordt gekozen aan de hand van wegeniswerken die gepland zijn. Men troept dus een bende moslims bij elkaar waar vb. een weg moet worden opgebroken en volkomen uit vrije wil gaan die mensen de straat opbreken om aan de broodnodige stukken steen (asfalt is ook wel goed zeker) te geraken. Je graaft de schuldige in op een plaats waar vb. een viaduct moet komen en kijk: automatisch wordt er een hoopje gevormd. Op deze manier is het best mogelijk deze door Allah geprezen praktijken mee in ons systeem te betrekken én het is bovendien nog goed voor de belastingsbetaler. De moslim zal als een zeer nuttige burger worden beschouwd. En bovendien ruimt ie zijn eigen troep op! Allahalujah zullen we maar zeggen nietwaar?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 januari 2006 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In theologische, filosofisch of wetenschappelijke discussies geldt het meerderheidsbeginsel niet. Voor barbaarse onzin behoeven we nooit begrip op te brengen, zelfs niet als de hele wereldbevolking ze slikt. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Het is als katholiek dat ik de als godsdienst vermomde staatsgreep van uw "profeet" verwerp. Met die atheïsten heb ik nochtans niets te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daarin geef ik u gelijk. Maar wie bepaalt volgens u wat barbaarse onzin is en wat niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
alles wat ontstaat is het gevolg van oorzaken en omstandigheden. als je deze oorzaken en omstandigheden niet onderzoekt, zul je nooit snappen hoei ets ontstaat. dan zul je het ook nooit kunnen begrijpen. slm |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik beschouw mezelf als een Kristen, maar als ik dan ergens lees dat er in de Bijbel een 50-tal passages staan waarin staat dat homo's - dacht ik, heb 't ooit in de P gelezen - dood moeten ofzo, dan laat ik dat links liggen onthoud gewoon zaken als 'doe een ander niet aan wat je zelf niet zou willen'. En als ik zo de Koran zou lezen, zou ik de mensen kunnen begrijpen die zeggen dat de Islam de godsdienst van de vrede is, maar fundamentalisten als Raven doen me dan weer serieus twijfelen... Aan Raven 'En blijf je zo geloven en doorgaan met die shit dan is die god van jou volgens mij gewoon bullshit!'
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." Laatst gewijzigd door Lesane : 20 januari 2006 om 02:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Wat is dit nu voor een kromme redenering? Dus de wijn tijdens de misviering vind je niet kunnen, dus je maakt er maar limonade van? De kerk is te ver, dus je "eert" thuis maar? Je hebt geen tijd, dus die "ering" kan ook op 10 seconden? Dat is geen religie, dan is tamzakkerij. (=Atheisme) Islam is een religie van overgave. Onderwerping aan allah en z'n wetten, en deze strikt na te volgen. Dan en enkel dan is men een goed moslim. Anders, een hypocriet. En voor hen wacht er enkel de hel. Je kan geen "moslim in name only" zijn, of een halve. Moslim ben je, of je bent dat niet. Als je dit niet begrijpt.... dan begrijp je de essentie van Islam niet.
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Het aantal meningen bepalen het gewicht ervan, niet zozeer de "wetenschappelijke, filosofische, religieuze" valaditeit. Beeld u maar eens in. U wandeld een straat in, heilig overtuigd dat stenigingen niet kunnen. Echter, in die straat gelooft iedereen dat steningingen wel kan. Ik wil u wel eens zien argumenteren hoe juist uw opvatting is, als heel die straat rondom u staat, en er al een paar ijverigen uw put aan't graven zijn.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 20 januari 2006 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ben je zelf een religieuze freak of doe je alsof om de islam in ongunstig daglicht te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Mijn bedoeling is de zelf-uitgeroepen superioriteit van de Westerse "vrije-denker" cultuur te ondermijnen
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() jaloers?
|
![]() |
![]() |