![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() [SIZE=3]Het is feit, enkele decenia geleden deporteerden de Turken miljoenen Armeniërs naar de woestijn van Syrië. Ze pasten niet goed in het nieuwe beeld van Turkije, stonden in de weg. Ze werden vernederd, verkracht en vermoord, zonder pardon. Duizenden mensen werden terechtgesteld, zonder proces. Het is een schade, het is een feit.[/SIZE]
[SIZE=3]De Europese geschiedenis kent meerdere genociden, maar dit is de enige die hardnekkig ontkend wordt. De Turken ontkennen dat er tussen 1914 en 1923 tussen de 1,5 en 2,5 miljoen Armeniërs om het leven zijn gebracht. Hoewel alle bewijzen aanwezig zijn, gaande van getuigenverslagen tot zelfs foto’s waarop hopen Armeense lijken te zien zijn.[/SIZE] [SIZE=3]Onlangs werd het in Europa goedgekeurd deze genocide in de geschiedenisboeken te drukken. Om de mensen op de schoolbanken kennis te leren maken met de gruwel van dat tijdperk. De Turkse ambassadeur in België vond het een schande, en bedreigde zelfs de personen die deze zaak wouden goedkeuren.[/SIZE] [SIZE=3]Als ik dit lees vraag ik me echt af waar Turkije voor staat? Een land dat mee wil gaan met Europa, of dat achter wil blijven. Voor mij is één zaak alvast zeker. Als ze een fout uit het verleden niet kunnen inzien, hoe gaan ze hun problemen van vandaag dan kunnen oplossen?[/SIZE] [SIZE=3]Zolang ze deze gruweldaden niet toegeven, is een toetreding tot de E.U. Uitgesloten.[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() here we go again...
Lestat0808 je gaat nogal wat meemaken nu hier ![]() wij hebben hier een stuk of 5-6 turken op politics.be.. enjoy the flames .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() PS. al geven ze het toe, ik zie nog steeds geen redenen waarom Turkije deel zou uitmaken van de EUROPESE Unie.
Turkije ligt niet in Europa, Turkije is arm, vele Turken zijn fanatieke islamieten en de turkse "cultuur" past niet in de grote Europese cultuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Dat maakt me niet veel uit. De waarheid is de waarheid. Ik heb niets tegen turken op zich. Maar de genocide is een feit. Genoeg getuigenissen, genoeg beelden.
http://www.twentyvoices.com/ Is maar een voorbeeld. Check the net. Het is gewoon zo, dat Turkije het moet toegeven. Nuja, mijn visie. En ik respecteer ieders mening. Laat ons hopen dat jullie dat ook doen. Als u denkt dat ik ga zwijgen omdat op dit forum turken zitten, heeft u het mis. Groetjes, |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk is het een feit, maar denk je dat mensen die zichzelf "turk4ever" noemen daar akkoord mee zijn ?
ze gaan je 100 websites geven met de meest debiele "bewijzen" dat er geen genocyde plaatsvond. Anyway here it comes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door JusticeLover : 30 januari 2006 om 01:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Dat is nu weer niet waar. Ik ken persoonlijk veel Turken. En je zou dit land een brug tussen de Arabische en Europese cultuur kunnen noemen. Je hebt er ook fanatici, maar die had je hier vijftig jaar geleden ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Als we toch gaan kommaneuken: er wonen zeer veel Turken in Turkije én in Europa... (voor die da het nie door hebben: Turkije ligt wel een stuk in Europa, en daar woont veel volk in da stuk)
Laatst gewijzigd door Proletariër : 30 januari 2006 om 07:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() ... maar feit is wel dat de EU Turkije niet nodig heeft.
Al de rest van het gezever komt neer op een resem nep-argumenten waarom er over dat lidmaatschap überhaupt zou moeten gediscussieerd worden. De EU is een privé-club, Turkije heeft een aanvraag gedaan en als één lid van de club de toetreding niet ziet zitten, dan is de zaak meteen van de baan. De rest is tijdverlies. Het "neen" moet niet eens gemotiveerd worden.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Here we go again.. "betrouwbare" artikelen en boeken. .. more to come =) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
no thanks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Onzinargument, de EU heeft België ook niet nodig.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik zei net dat er zelfs helemaal geen argumenten nodig zijn.
België is een founding member; een gevestigd lid van de club. Dat is genoeg. Turkije is de vragende partij en een simpel "neen" volstaat. Rustig de uitslag van het eerstkomende referendum afwachten en dan is heel dat gezeik ook al weer van de baan. Alleen jammer dat er weer zoveel energie en centen in dat geleuter gestopt worden.
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ookal volstaat een simpel "neen" , de EU heeft nog altijd als één van zijn doelsteeling om voor stabiliteit in de regio te zorgen en uitbreiding is zo ongeveer de makkelijkste manier om deze doelstelling te halen. Nu moet er wel aan bepaalde eisen voldaan worden om de stabiliteit binnen de Unie te bewaren, maar dat zal de Turken wel lukken. Nu is natuurlijk de vraag waar je de grens legt voor de uitbreiding, en of Turkije binnen die grens valt En dan maar weer On-topic: De Armeense genocide was natuurlijk een verschrikkelijke daad, maar ik zie het niet als vereiste voor toetreding dat Turkije deze daad toegeeft. Er zijn namelijk nog steeds genoeg EU-landen die vergelijkbare daden hebben begaan. Bv. de Duitsers in Zuidwest-Afrika (namibië) of de Engelse genocide op de Afrikaners.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() @ Brandaan
Laat de EU-burgers maar uitmaken of ze de Turken erbij willen. De uitslag van de recentste referenda laat daar weinig aan de verbeelding over, zelfs al ging het daar niet eens over. Enneuh, de vraag is in deze NOOIT: "waarom niet?", maar: "waarom wél?". Ik betwijfel heel sterk of de toetreding van Turkije ook maar in het minst de stabiliteit van de regio bevordert, integendeel zelfs. Trouwens, hoe kan je over toetreding praten met een land dat zelfs niet eens de soevereiniteit van alle lidstaten van de Unie erkent? De reactie van de Turken op het onderwijzen van de Armeense genocide toont aan dat die gasten blijkbaar al heel veel noten op hun zang hebben en menen zelfs een aantal aanspraken te kunnen maken. Hoog tijd om dat eens kordaat bij te stellen, imo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De toetreding van Turkije tot de EU is inderdaad een delicate kwestie, en ikzelf ben helemaal niet overtuigd van het feit of Turkije wel tot de EU zou mogen/moeten toetreden.
Maar één ding kan je alvast niet ontkennen, en dat is dat het uitzicht op lidmaatschap, Turkije al veel heeft bijgebracht: de economische groei is de laatste jaren enorm, de overheid doet er alles aan om zoveel mogelijk wetten in overeenstemming te brengen met EU-regulaties (wat meestal een verbetering op alle fronten betekent), ... Een bot "neen, dank u" zou deze goede ontwikkelingen dan ook wel eens drastisch kunnen terugdraaien. En ik geloof niet dat daar iemand mee gebaat is.
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft dat altijd al in de boeken gestaan. Europa beslist trouwens niet wat er in de boeken moest staan. |
|
![]() |
![]() |