Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2006, 19:35   #1
guerin
Minister

Standaard De bekeringsdrang van moslims en/of de islam

Ik wil zeker niet met deze thread een gemeenschap stigmatiseren maar de westerlingen waarschuwen of liever bekend maken met die bekeringsdrang,als die al bestaat!
Wat zijn jullie ervaringen?En hoe gaat het te werk?

Ik ben zelf in contact met een moslim medemens waardoor ik eens meemaakte of dat ik gedacht heb dat het bekeringsdrang was.Een feestje opkomst waar wij beide naartoe MOESTEN waarop hij me zei:"weer drinken"en ik aantwoorde "niemand is verplicht om te drinken".Dit gaat natuurlijk over alkohool.Wat in het geval dat ik zei:"idd,weer drinken"of"pfff,ja zeg,steekt dat tegen!"?
Oud 14 februari 2006, 22:22   #2
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

ik begrijp je vraag niet echt goed. kun je iets duidelijker zijn?

ik vind het trouwens mijn plicht om iedere christen tot een goede christen, iedere hindu tot een goede hindu en iedere moslim tot een goede moslim te bekeren.

slm
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 23:10   #3
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Er is idd niks mis met bekeringsdrang, mits men geen dwang gebruikt. Wat denk je dat mensen motiveert om op een forum hun mening uit de doeken te doen? Gewoon hun zegje doen misschien, maar hier en daar iemand 'bekeren' tot de goede (lees: hun ) ideologie is altijd mooi meegenomen.

Ik heb dan ook geen probleem met de bekeringsdrift van moslims. Ze gaan toch nog niet deur aan deur zoals de Jehova's, dus dat zal wel meevallen.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 23:40   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

van jehova s ben je anders rap af als je wilt hoor
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 07:15   #5
guerin
Minister

Standaard

ik percipieerde een poging tot bekering wetend dat het islam een geloof dat opkomt tegen alkohool.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 07:25   #6
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
van jehova s ben je anders rap af als je wilt hoor
Oud 15 februari 2006, 16:24   #7
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

als een vriend een opmerking maakt over het feit dat er al eens alcohol gedronken wordt op feestjes, is dat waarschijnlijk een poging om een gesprek aan te knopen. als de achterdochtige kant van jezelf daar een poging tot bekering in ziet, ligt dat volgens mij toch vooral aan de achterdochtige kant van jezelf. maar dat is mijn mening.

slm
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 08:19   #8
guerin
Minister

Standaard

De uitsprak van de collega was wel degelijk tendentieus,hoor."Weer drinken" lijkt mij geen poging om een gesprek te beginnen maar eerder een slagzin,een uitroep.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 10:07   #9
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

ik begrijp je vraag niet echt goed. kun je iets duidelijker zijn?

ik vind het trouwens mijn plicht om iedere christen tot een goede christen, iedere hindu tot een goede hindu en iedere moslim tot een goede moslim te bekeren.

slm
Srry redwaps zwans nie, ge weet net zo goed als ik dat het nie waar is wa ge hier vertelt. Of moek er een cartoonke bij make hoe christene behandeld worden als ze geen moslim willen worden, en hindus idem.
Die schoonpraterij pakt bij mij nie: TAQIJA.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 11:20   #10
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Bekering is nu eenmaal de taak van zowel moslims als christenen. Als ik me niet vergis hebben wij als Katholieke Kerk net een jaar gevierd waarin dit de kernboodschap was. Gelovigen worden aangezet om hun boodschap uit te dragen en daarbij ook de ongelovigen te verlossen zodat ook zij kunnen delen in de Liefde van God.

Ik vind dus dat niemand kan zeggen dat bekering iets slechts is. Integendeel, het is iets ontzettend mooi: een geschenk van een gelovige aan een niet-gelovige. Het schenken van een verlosser.

Natuurlijk zijn niet alle vormen van bekering goed te praten. In duistere tijden gebeurde het inderdaad jammer genoeg dat mensen fysiek gedwongen werden tot bekering, en dat ongelovigen de marteldood stierven. Dit soort zaken zijn inderdaad niet goed te praten. Wanneer God liefde is, kunnen zijn schapen niet door haat verzameld worden.
Deze manier van bekering vindt echter niet meer plaats. Zeker niet in de katholieke kerk, en ook niet in de westerse moslimgemeenschap. Het is dus dwaas om gelovigen, die u een geschenk proberen te geven, hierop af te rekenen. Een geschenk kunt u immers altijd weigeren.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 11:22   #11
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ik wil zeker niet met deze thread een gemeenschap stigmatiseren maar de westerlingen waarschuwen of liever bekend maken met die bekeringsdrang,als die al bestaat!
Wat zijn jullie ervaringen?En hoe gaat het te werk?

Ik ben zelf in contact met een moslim medemens waardoor ik eens meemaakte of dat ik gedacht heb dat het bekeringsdrang was.Een feestje opkomst waar wij beide naartoe MOESTEN waarop hij me zei:"weer drinken"en ik aantwoorde "niemand is verplicht om te drinken".Dit gaat natuurlijk over alkohool.Wat in het geval dat ik zei:"idd,weer drinken"of"pfff,ja zeg,steekt dat tegen!"?
Tja, wij Europeanen zijn zuiplappen. Als die moslims dat niet zint moeten ze maar ophoepelen met hun alcoholvrije onzin.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 18:03   #12
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Bekering is nu eenmaal de taak van zowel moslims als christenen. Als ik me niet vergis hebben wij als Katholieke Kerk net een jaar gevierd waarin dit de kernboodschap was. Gelovigen worden aangezet om hun boodschap uit te dragen en daarbij ook de ongelovigen te verlossen zodat ook zij kunnen delen in de Liefde van God.

Ik vind dus dat niemand kan zeggen dat bekering iets slechts is. Integendeel, het is iets ontzettend mooi: een geschenk van een gelovige aan een niet-gelovige. Het schenken van een verlosser.

Natuurlijk zijn niet alle vormen van bekering goed te praten. In duistere tijden gebeurde het inderdaad jammer genoeg dat mensen fysiek gedwongen werden tot bekering, en dat ongelovigen de marteldood stierven. Dit soort zaken zijn inderdaad niet goed te praten. Wanneer God liefde is, kunnen zijn schapen niet door haat verzameld worden.
Deze manier van bekering vindt echter niet meer plaats. Zeker niet in de katholieke kerk, en ook niet in de westerse moslimgemeenschap. Het is dus dwaas om gelovigen, die u een geschenk proberen te geven, hierop af te rekenen. Een geschenk kunt u immers altijd weigeren.
Ok,dat er schapen en verslaafden de liefde van god nodig hebben kan,maar moet dit op zo'n slinkse manier?Is dat dan een boodschap van god of zijn liefde?Is dat niet meer de slang van het verhaal?De prins van de duisternis dat op slinkse manier zijn troepen verzamelt?

Een knieval tegenover de stresseerde levensomstandigheden die niet door god gewilt zijn maar door de "afscheuring" in het oorspronkelijk paradijs!Een knieval voor de duivel in godskleren.De islam en het christendom zijn dus satanische kerken!!!
Oud 16 februari 2006, 22:06   #13
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ok,dat er schapen en verslaafden de liefde van god nodig hebben kan,maar moet dit op zo'n slinkse manier?Is dat dan een boodschap van god of zijn liefde?Is dat niet meer de slang van het verhaal?De prins van de duisternis dat op slinkse manier zijn troepen verzamelt?

Een knieval tegenover de stresseerde levensomstandigheden die niet door god gewilt zijn maar door de "afscheuring" in het oorspronkelijk paradijs!Een knieval voor de duivel in godskleren.De islam en het christendom zijn dus satanische kerken!!!
Welke slinkse manier? Wat heeft Liefde met duisternis en satanisme te maken? Ik kan echt uw redenering niet volgen. De wereld is niet perfect, maar als gelovigen kunnen we kracht putten uit God.

Even ter info bij het jaar van verkondiging:
Citaat:
Elke verkondiging staat onder het Woord van de Schrift dat wij zelf ontvangen hebben. Daarom zullen wij als christelijke gemeenschappen dit Woord zélf meer moeten lezen.
Het lezen van de Bijbel in een geest van geloof en gebed zal ons helpen om de versnippering, die het leven van de moderne mens en van onze gemeenschappen bedreigt, te overstijgen. De Schrift helpt ons immers om de hele werkelijkheid te zien vanuit de Geest en met het hart van God. Van daaruit kan de innerlijke dorheid die de mens vandaag vaak ervaart, worden overwonnen. Slechts vanuit de Schrift kunnen wij als gemeenschap onze zending tot verkondiging vervullen.
Sommigen van onze gemeenschappen hebben er al heel wat ervaring mee om, ook buiten de liturgie, op een actieve wijze de Bijbel te lezen. Dit bijbellezen gebeurt er nu eens kort, bij wijze van bezinning vóór een samenkomst, dan weer uitvoeriger, door expliciete bijbelstudie of uitwisseling vanuit de Schrift. Het mondt regelmatig uit in persoonlijk gebed of meditatie vanuit de Schrift.
Bron: www.kerknet.be
Oud 17 februari 2006, 11:27   #14
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Guerin,

U heeft me nog altijd niet verteld hoe bekering en aanvaarding van de Liefde God's tot satanisme leidt.

Vrede zij met u,
Lomeanor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be