Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2006, 19:01   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard jo lernout sticht chocolafabrieken op filipijnen

Jo Lernout wordt chocolatier

Jo LernoutJo Lernout, ex-topman van het gekapseisde Ieperse spraaktechnologiebedrijf Lernout & Hauspie, heeft een nieuwe roeping gevonden. Hij runt nu een chocoladebedrijfje op de Filippijnen. Dat meldt het economische weekblad Trends.

"Samen met een vriendin en wat geldelijke steun van enkele Vlaamse vrienden hebben we een fabriek opgestart." Het bedrijf, Annies Belgian Chocolates, is gevestigd in de stad Angeles, zo'n 80 kilometer van de hoofdstad Manila, aldus Jo Lernout.

Chocolade
Het bedrijf voert blokken chocolade en ingrediënten in vanuit België en verwerkt ze tot pralines en chocoladefiguurtjes. Lernout: "We verkopen via een verkooporganisatie en kleine kiosken. Er staan nu zo'n vijfentwintig van die kleine kiosken in de wandelgangen van de grote luxueuze supermarkten in enkele grote steden".

"De markt reageert goed: elke kiosk verkoopt enkele kilo's per dag, al is het soms praline per praline, de koopkracht is er dan ook vijf keer lager dan in West-Europa", gaat hij verder.

Katalysator
Het management laat Lernout over aan lokale mensen. "Ik pas tegenwoordig als manager, ik heb mijn les wel geleerd. Mijn rol is beperkt tot die van katalysator: ik fungeer als tussenpersoon om investeerders en een lokaal management samen te brengen rond het idee. Zelf heb ik geen aandelen in het bedrijf, en ik heb ook geen managersfunctie of handtekeningrecht", zegt Lernout in het weekblad.

Voor zijn consultancyadvies krijgt hij een loon uitbetaald via een consultancybedrijf in België. "Daar haal ik een maandelijkse minimumwedde uit. Reiskosten en andere aan het werk gerelateerde onkosten worden door het bedrijf betaald", luidt het.

Uitbreiding
"Ik zocht een start-up die niet te veel startgeld nodig had en vrij snel met eigen middelen kon groeien. De bedoeling is geleidelijk uit te breiden, enkele grotere winkels als verdeelpunt te vinden en eventueel uit te voeren naar enkele buurlanden", besluit hij.

----------------------------------------------------------

bravo jo, geef de filipijnen werk ipv de vlamingen.
die werken goedkoper dan de vlamingen.
jo heeft zijn lesje geleerd: chocolat ligt hem toch beter dan spraaktehnolohie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 19:12   #2
Neko
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Neko
Standaard

Citaat:
Iedereen verdient een tweede kans en ook filipijnen lusten chocolade 8)

Tja, hij mag zijn bedrijf oprichten waar hij wil, hé.
Die arbeiders daar werken misschien langer, goedkoper en gemotiveerder dan hier. Je kan hem niet verwijten om voor de meest rendabele oplossing te kiezen, hé.
Neko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 19:30   #3
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Uw commentaar is toch ironisch Mitgard?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 19:33   #4
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Iedereen verdient een tweede kans en ook filipijnen lusten chocolade 8)

Tja, hij mag zijn bedrijf oprichten waar hij wil, hé.
Die arbeiders daar werken misschien langer, goedkoper en gemotiveerder dan hier. Je kan hem niet verwijten om voor de meest rendabele oplossing te kiezen, hé.
slavenmoraal - arm vlaanderen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 20:19   #5
Neko
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Neko
Standaard

Citaat:
slavenmoraal - arm vlaanderen
Ik heb mij misschien wat karikaturaal uitgedrukt. Natuurlijk ben ik voorstander van een menswaardig loon voor die arbeiders daar, maar menswaardig loon d�*�*r is minder dan wat het hier betekent (Vandaar dat ik zei: goedkoper).
Dus om nog even duidelijk te maken: ik ben tégen het misbruik in lage loonlanden.

Anderzijds, toen ik de reacties zag op het generatiepact dacht ik ook "Arm Vlaanderen: figuurlijk, en binnenkort ook letterlijk" (Vandaar dat ik zei langer en gemotiveerder)
Misschien zou men er ook eens bij kunnen stilstaan hoe investeerders reageren als ze dié beelden zien? 8)
Neko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 01:44   #6

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Ik heb mij misschien wat karikaturaal uitgedrukt. Natuurlijk ben ik voorstander van een menswaardig loon voor die arbeiders daar, maar menswaardig loon d�*�*r is minder dan wat het hier betekent (Vandaar dat ik zei: goedkoper).
Dus om nog even duidelijk te maken: ik ben tégen het misbruik in lage loonlanden.

Anderzijds, toen ik de reacties zag op het generatiepact dacht ik ook "Arm Vlaanderen: figuurlijk, en binnenkort ook letterlijk" (Vandaar dat ik zei langer en gemotiveerder)
Misschien zou men er ook eens bij kunnen stilstaan hoe investeerders reageren als ze dié beelden zien? 8)
die investeerders komen dan natuurlijk niet naar hier en kiezen voor lage loonlanden. Daarom is het belangrijk dat we trachten vanuit het westen om de loonkost in het zuiden de hoogte in te manipuleren. EN dat kunnen we doen door daar de syndicaten te ondersteunen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 februari 2006 om 01:45.
Oud 2 februari 2006, 06:57   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Den Jo is een ouderwetse West-Vlaamse entrepreneur die alhier geen mogelijkheden meer ziet en geen goesting heeft om aan het OCMW te leven....

Dus zoekt hij het elders...

Je moet toegeven,mentaal is hij wel taai;
L&H;catastrofe;met mogelijk nog een juridisch staartje..
De "Robot-cavia" waar hij bij betrokken was verkocht niet...

Na wat hij meegegmaakt heeft ,wel,er zijn mensen die voor minder een eind touw en een geschikte boom uitgezocht hebben...

Nu eens wat anders....

succes gewenst Jo!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 08:59   #8
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Den Jo is een ouderwetse West-Vlaamse entrepreneur die alhier geen mogelijkheden meer ziet en geen goesting heeft om aan het OCMW te leven....

Dus zoekt hij het elders...

Je moet toegeven,mentaal is hij wel taai;
L&H;catastrofe;met mogelijk nog een juridisch staartje..
De "Robot-cavia" waar hij bij betrokken was verkocht niet...

Na wat hij meegegmaakt heeft ,wel,er zijn mensen die voor minder een eind touw en een geschikte boom uitgezocht hebben...

Nu eens wat anders....

succes gewenst Jo!
Vind ik ook...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 13:34   #9
sebby
Burgemeester

Standaard

Dat 'm eens eerst mijn 1500 euro aan aandelen terug geeft! Mijn arme spaarcentjes!
Oud 2 februari 2006, 14:02   #10
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby Bekijk bericht
Dat 'm eens eerst mijn 1500 euro aan aandelen terug geeft! Mijn arme spaarcentjes!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 15:09   #11

Standaard

Citaat:
een mens vraagt zich idd wel terecht af hoe hij weer aan het investeringskapitaal is geraakt he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 februari 2006 om 15:10.
Oud 2 februari 2006, 15:54   #12
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
een mens vraagt zich idd wel terecht af hoe hij weer aan het investeringskapitaal is geraakt he
Dat is waar... Hoe is Sebby aan zijn 1500 € geraakt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 16:17   #13
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

waarschijnlijk omdat hij links en bijgevolg corrupt is
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 16:21   #14
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Jo Lernout wordt chocolatier

Jo LernoutJo Lernout, ex-topman van het gekapseisde Ieperse spraaktechnologiebedrijf Lernout & Hauspie, heeft een nieuwe roeping gevonden. Hij runt nu een chocoladebedrijfje op de Filippijnen. Dat meldt het economische weekblad Trends.

"Samen met een vriendin en wat geldelijke steun van enkele Vlaamse vrienden hebben we een fabriek opgestart." Het bedrijf, Annies Belgian Chocolates, is gevestigd in de stad Angeles, zo'n 80 kilometer van de hoofdstad Manila, aldus Jo Lernout.

Chocolade
Het bedrijf voert blokken chocolade en ingrediënten in vanuit België en verwerkt ze tot pralines en chocoladefiguurtjes. Lernout: "We verkopen via een verkooporganisatie en kleine kiosken. Er staan nu zo'n vijfentwintig van die kleine kiosken in de wandelgangen van de grote luxueuze supermarkten in enkele grote steden".

"De markt reageert goed: elke kiosk verkoopt enkele kilo's per dag, al is het soms praline per praline, de koopkracht is er dan ook vijf keer lager dan in West-Europa", gaat hij verder.

Katalysator
Het management laat Lernout over aan lokale mensen. "Ik pas tegenwoordig als manager, ik heb mijn les wel geleerd. Mijn rol is beperkt tot die van katalysator: ik fungeer als tussenpersoon om investeerders en een lokaal management samen te brengen rond het idee. Zelf heb ik geen aandelen in het bedrijf, en ik heb ook geen managersfunctie of handtekeningrecht", zegt Lernout in het weekblad.

Voor zijn consultancyadvies krijgt hij een loon uitbetaald via een consultancybedrijf in België. "Daar haal ik een maandelijkse minimumwedde uit. Reiskosten en andere aan het werk gerelateerde onkosten worden door het bedrijf betaald", luidt het.

Uitbreiding
"Ik zocht een start-up die niet te veel startgeld nodig had en vrij snel met eigen middelen kon groeien. De bedoeling is geleidelijk uit te breiden, enkele grotere winkels als verdeelpunt te vinden en eventueel uit te voeren naar enkele buurlanden", besluit hij.

----------------------------------------------------------

De CIA, het FBI en de NSA liggen al op vinkeslag.

Zodra hij zijn eerst overnamebod op de Amerikaanse chocolade-industrie doet, zullen ze toeslaan.
Oud 2 februari 2006, 16:53   #15
Ettore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hij zal u misschien een voucher voor praline's twv 1500€ opsturen. Af te halen in Manila!
Ettore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be