Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2006, 09:18   #1
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard De Ware Moslims

Zo denken en doen de ware moslims :

http://www.freewebs.com/dewaremoslims/

Assalamu 'alaikum warahmatullah wabarakatuh

Bereidt jullie al maar voor op het moment dat de godsdienst geheel voor Allah wordt.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 9 september 2006 om 09:22.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 11:49   #2
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht

Bereidt jullie al maar voor op het moment dat de godsdienst geheel voor Allah wordt.
U had beter de ware moslims tussen aanhalingstekens getypt.
Imho, een beetje misleidende topic...

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:14   #3
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

droom maar verder jongen
Oud 9 september 2006, 13:22   #4
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
droom maar verder jongen
..dromen komen uit
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 13:27   #5
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Muwahideen? Klinkt eerlijk gezegd zoals Muhajideen (Taliban-strijders) en als jij dat de "ware" moslims noemt...

Dit geeft een beter beeld van de ware islam en moslims imho.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 15:01   #6
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd das waar, en zo doen ze ook als ge ze nie gelooft:

Belgie en Vlaanderen ISLAM VRIJ
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 15:10   #7
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht

Belgie en Vlaanderen ISLAM VRIJ
Oud 9 september 2006, 15:38   #8
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Muwahideen? Klinkt eerlijk gezegd zoals Muhajideen (Taliban-strijders) en als jij dat de "ware" moslims noemt...

Taqija... mij moet ge geen stroop smeren. Dat pakt echt niet. Het ware gezicht zal de islam pas tonen als ze de kans krijgen baas te worden.
Dat ware gezich mocht ik reeds eerder leren kennen.

[SIZE=4]MIJN ERVARING MET ISLAM[/SIZE]

[SIZE=4]Wat ik ervaren heb is volgende. [/SIZE]

[SIZE=4]Ik was niet zo favoriet van de islam, maar collega kreeg verkering met moslim uit turkije\ koerdistan. Hij was best aardig en leek goed aangepast en spreekt goed nederlands. Dus mijn mening begon te veranderen, dat er nog wel goeie zijn. Ondanks de waarschuwingen van de baas is ze er toch mee getrouwd en ik heb de bruiloft nog gefilmd. Hoewel het op zich nie veel bijzonders was: ge gelooft het niet maar we hebben de hele avond zonder drinken gezeten. Er werd nopes opgediend en er stonde alleen wa pidanoten op tafel. Er werd alleen maar gedanst door die gasten.[/SIZE]

[SIZE=4]Na enige tijd weet nie precies hoelang kwam collega met problemen aan en met blauwe plekken. Ze was onhandig en viel met de fiets of liep tegen de keukendeur. De andere collegas hadden het direc door en duurde en tijdje eer ik in mijn goedgelovigheid achter de feiten kwam. Dit is al een paar jaar geleden allemaal gebeurd is. Ze is gescheiden en heeft nog lang problemen gehad met alimentatie enz.. Gelukkig geen kinderen. Ze wil begrijpelijk haar naam niet melden , maar ik mocht wel dit zeggen. [/SIZE]

[SIZE=4]Vooral mijn eigen ervaring dak ik dus van een kouwe kermis thuiskwam was een shok. Daar stond ik dan met de aangepaste, geintergeerde gematigde moslim, ja totdat hij getrouwd was en toen kwam de ware moslim boven water. Heb er jaren spijt van gehad dat ik die trouwerij geflimd heb, en collega heeft de videotape ondertussen weggedaan..prullebak. Ik heb me goed bedonderd gevoeld. Ik heb haar de onkosten die ze me betaald heeft teruggegeven.[/SIZE]

[SIZE=4][/SIZE]

[SIZE=4]Hun cultuur en ons geloof passen NIET samen en kijk uit voor schijn huwelijk. Als het mijn dochter was zei ik haar: kappen die relatie. Heb gelukkig dochters die goeie keus gedaan hebben uit eigen overtuiging. Maar ze wisten dat ik nooit een moslim geaccepteerd zou hebben en ze wisten ook duidelijk de motivatie en achtergrond. Niet omdat ik tegen die mensen persoonlijk iets heb want dat is geen liefde zoals Jezus leert, maar vanwege het niet samen gaan van geloof en cultuur. Ze zeggen niet voor nix in het spreekwoord: 2 geloven op 1 kussen, daar slaapt de duivel tussen. En dat is maar al te waar gebleken.[/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4]WAT COLLEGA ERVOER IN ISLAM HUWELIJK[/SIZE]

[SIZE=4]Ik heb hem leren kennen in een café, hij zei dat hij anders was en geen moslim. Zijn oudere broer had hem naar Nederland hehaald en had grote invloed op hem. Na enige tijd zijn we getrouwd. Ik had niets te vertellen en ben zowel geestelijk als lichaamelijk mishandeld en ook financieel gesloopt. Hij heeft me gebruikt om hier te kunnen blijven.op het laatst bleek hij ook in de drugs te zitten.[/SIZE]
[SIZE=4]In ieder geval is hij nu met de noorderzon vertrokken. Mijn huwelijk heeft 4 jaar geduurd.[/SIZE]
[SIZE=4]In Turkjie bleek hij al een relatie te hebben en een kind elders.[/SIZE]
[SIZE=4]De politie heeft nooit wat gedaan, terwijl ik vol blauwe plekken zat. Dit was geen bewijs, pas als ge dood bent wel.[/SIZE]
[SIZE=4]Ik ben nog steeds op mijn hoede, altijd nog een stuk angst die nooit meer over gaat.voor altijd een stuk van mezelf is kapot, verdwenen. Hij verdient om gestraft te worden. [/SIZE]

[SIZE=4]Anoniem (collega)[/SIZE]

[SIZE=4][/SIZE]

[SIZE=4]DIT VERTELDE EEN KENNIS NA EEN TREINREIS [/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]Het volgende overkwam een stel in de trein. Ze kwamen in een coupe zitten en erwaren een stel luidruchtige moslimas met CD rom zonder oortelefoon. Er werd gevraagd of de muziek wat stiller kon en de moslimas waren daar niet van gediend. Ze vonden dat de autochtone reizigers mar naar andere coupe moesten omdat hun plaats voor allochtone was. En ze gingen door met muziek en schelden tegen stel. En dan ook nog niet in nederlands. (verteld door een kennis)[/SIZE]

Dus dat vreedzame beeld van de islam klopt niet met de praktijk als de moslims ergens de baas zijn.
Heb vorige week nog gehoord hoe o.a. marrokanen werkelijk over ons westerlingen denken. In ons gezicht de schijnheilige multicul uithangen , maar achter de rug om.
Jezus Christus zei tegen dergelijke houding, die ook de farizeeërs hadden: huichelaars, wit gekalkte graven, van buiten schoon wit en binnenin vol onreinheid en oneerlijkheid.

Uh-hu ik heb nix tegen u als mens, ik heb iets tegen uw overtuiging , uw geloofsinhoud, de islam.
Als ik iets tegen u als mens heb zal Jezus me zekers op de vingers tikken, en dat kost moeite omdat onderscheid te houden. Want Jezus houdt evenveel van u als van mij en meer nog dan ik als mens kan opbrengen.
Maar mijn strijd is tegen allah en zijn valse profeet en doe eindelijk een de moeite zelf op onderzoek te gaan ipv alles klakkeloos te slikken.

[SIZE=4][/SIZE]
Oud 9 september 2006, 15:46   #9
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Stropkeuh,

Samengevat doe je kond van een stukgelopen huwelijk tussen een moslim en een niet-moslim.

Op basis van nog een paar getuigenissen meen je conclusies te mogen trekken aangaande de islam.

Ik ken heel wat stukgelopen huwelijken, complet met vechtscheiding, lichamelijk geweld, haatgevoelens tussen families enz... van lui die niet in de islam huwden, doch in de kerk.

Op basis van die vele stukgelopen huwelijken zou ik dus met véél meer recht dan jij conclusies mogen trekken aangaande het christendom.

Toch doe ik dat niet. Om de simpele reden dat er ook gemengde huwelijken zijn die wél standhouden, zoals er ook kerkelijke huwelijken zijn die niét stuklopen. Dit ontkennen houdt eigenlijk in dat je niet meer in de mens gelooft.

En geloof je niet in de mens, dan vraag ik me af hoe het met de kwaliteit van je geloof in God zit, wetende dat Hij de mens naar Zijn beeld heeft geschapen...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 19:50   #10
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Heb hier een pareltje opgepikt op die site :

Het moet duidelijk zijn in de gedachten van de Moslim dat het houden, steunen, verenigen, begeleiden, helpen, respecteren, verheffen en het bijstaan eigenschappen zijn die alleen geadresseerd moeten worden aan de Moslims en in geen enkel geval jegens de kuffar zoals Allah (subhannahu wa ta’ala) zegt in de Qur’aan: "Laten de gelovigen niet de ongelovigen in plaats van de gelovigen als beschermers nemen, en degene die dat doet heeft niets meer met Allah te maken, behalve wanneer jullie hen (de ongelovigen) angstig vrezen. En Allah waarschuwt jullie voor Zijn (bestraffing). En tot Allah is de terugkeer." [Qur’aan 3: 28]

Al-Muwalaat is verplicht tussen de gelovigers aangezien Allah (subhannahu wa ta’ala) de Moslims beschreven heeft als één broederschap, die ons onderscheidt van de ongelovigen. Allah (subhannahu wa ta’ala) zegt:

"Voorwaar, de gelovigen zijn elkaars broeders, sticht daarom vrede tussen jouw broeders. En vreest Allah. Hopelijk zullen jullie begenadigd worden.." [Qur’aan 49: 10]

Bovendien waarschuwt Allah (subhanahu wa ta’ala) ons van het gevaar in het nemen van de kuffar als onze vrienden of bondgenoten;

"O jullie die geloven! Neemt niet de Joden en de Christenen als beschermers, zij beschermen elkaar. En wie van jullie hen als beschermers neemt: voorwaar, hij behoort tot hen." [Qur’aan 5: 51]

Het moet worden vermeld dat door het hebben van haat voor de kuffar, het in geen geval betekent dat we hen mishandelen, eerder is onze haat een deel van onze aanbidding en wordt het puur gedaan omwille van Allah (subhannahu wa ta’ala).

Allez, dat is weer eens duidelijk gesteld, had het zelf niet beter gekund...
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 21:58   #11
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Heb hier een pareltje opgepikt op die site :

Het moet duidelijk zijn in de gedachten van de Moslim dat het houden, steunen, verenigen, begeleiden, helpen, respecteren, verheffen en het bijstaan eigenschappen zijn die alleen geadresseerd moeten worden aan de Moslims en in geen enkel geval jegens de kuffar zoals Allah (subhannahu wa ta’ala) zegt in de Qur’aan: "Laten de gelovigen niet de ongelovigen in plaats van de gelovigen als beschermers nemen, en degene die dat doet heeft niets meer met Allah te maken, behalve wanneer jullie hen (de ongelovigen) angstig vrezen. En Allah waarschuwt jullie voor Zijn (bestraffing). En tot Allah is de terugkeer." [Qur’aan 3: 28]

Al-Muwalaat is verplicht tussen de gelovigers aangezien Allah (subhannahu wa ta’ala) de Moslims beschreven heeft als één broederschap, die ons onderscheidt van de ongelovigen. Allah (subhannahu wa ta’ala) zegt:

"Voorwaar, de gelovigen zijn elkaars broeders, sticht daarom vrede tussen jouw broeders. En vreest Allah. Hopelijk zullen jullie begenadigd worden.." [Qur’aan 49: 10]

Bovendien waarschuwt Allah (subhanahu wa ta’ala) ons van het gevaar in het nemen van de kuffar als onze vrienden of bondgenoten;

"O jullie die geloven! Neemt niet de Joden en de Christenen als beschermers, zij beschermen elkaar. En wie van jullie hen als beschermers neemt: voorwaar, hij behoort tot hen." [Qur’aan 5: 51]

Het moet worden vermeld dat door het hebben van haat voor de kuffar, het in geen geval betekent dat we hen mishandelen, eerder is onze haat een deel van onze aanbidding en wordt het puur gedaan omwille van Allah (subhannahu wa ta’ala).

Allez, dat is weer eens duidelijk gesteld, had het zelf niet beter gekund...
Voilá, dus op basis van dit had hij er niet eens mee mogen trouwen, zelfs niet verliefd op worden. Dus hij was vet in overtreding van zijn eigen principes. Maar hij paste taqija toe gelijk Moke geleerd heeft, zoals die collega zelf getuigde: een schijnhuwelijk.
En zo worden er meer belazerd waar ze bijstaan, uit gebrek aan info over die smerige praktijk. Tis gewoon een moderne vorm van koehandel, slavernij.
Dat zijn geen huwelijken, das oplichterij.
En ik toen nog multicul, beter gezegd achteraf multisul, ben er ingeluisd. Maar nu nie meer zunne , das afgelopen.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 9 september 2006 om 22:04.
Oud 9 september 2006, 22:07   #12
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

deze thread is totaal overbodig :

Is al honderden maal geplaatst dergelijke zever.

Heel de wereld weet nu toch al waar islam voor staat -> Allah en z'n bende, een hoop miserie en ellende.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 09:44   #13
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
deze thread is totaal overbodig :

Is al honderden maal geplaatst dergelijke zever.

Heel de wereld weet nu toch al waar islam voor staat -> Allah en z'n bende, een hoop miserie en ellende.
En ik maar pogen om de enig ware leer, die mooie islam, de godsdienst van de toekomst nota bene in een wat positiever daglicht te stellen...

Is daar immers niet het aloude en zeer wijze Vlaemsche spreekwoord "Onbekend is onbemind"?

Ondank is des mensen....

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 10 september 2006 om 09:45.
Oud 10 september 2006, 09:51   #14
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Vanop die web site:
"Presenteert de Islam als: Vredelievend, Tolerant, Rationeel en Inspirerend "

Commentaar hoeft niet.
Oud 10 september 2006, 13:00   #15
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

De ware moslims

Kijk maar zo:
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 13:06   #16
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
De ware moslims

Kijk maar zo:
Ze zeggen het toch zelf?

Wie ben ik dan?

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 10 september 2006 om 13:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be