![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Wel, wat ik merk onder mijn kennissen die moslim zijn, is dat er grote woede bestaat. En dit dan zeer zacht uitgedrukt.
Zo heb ik meerdere malen oproepen gehoord voor de ondergang van Denemarken tot zelfs doodsbedreigingen. Dit grotendeels van islamitische studenten van hogere scholen en universiteiten. Nu vraag ik mij af als het aan mij ligt, of zijn er misschien nog personen die dit de afgelopen dagen hebben ondervonden?
"Faith: not wanting to know what is true." Friedrich Nietzsche Laatst gewijzigd door Jeng : 4 februari 2006 om 20:54. |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De bedoeling van de cartoonist was niet alleen lachen, wees maar zeker. Het was een provocatie. Denemarken kent ook strenge integratiebeleid. Misschien dachten ze dat de moslims, de belediging van hun profeet ook zouden accepteren .. Ze waren misschien benieuwd hoe de moslimwereld ging reageren.
De Deense premier weigerde de cartoonist te sanctioneren, omdat vrije meningsuiting onschendbaar is. Dit terwijl de Europeanen hun mening niet mogen zeggen wat er in de WO II is gebeurd. Het is vanzelfsprekend dat de moslms woedend zijn. Ik wil toch vermelden dat ik verbranden van de vlaggen,gebouwen, .. afkeur. Daarnet heeft een joodse forumganger een topic opgestart. Hij voegde zelfs nog géén woord aan toe. Het enigste wat hij deed was copy/pasten en enkele 'pikante' foto's opzetten. De bedoeling van de cartoonist was dezelfde denk ik ... |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Jezus wordt ook zo vaak gebruikt in cartoons.
Lighten up ! |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tis maar van horen zeggen dus. Maar ik zat vandaag wel eens te denken of ik het zou riskeren om volgende week eens met een Deense vlag rond te lopen in Vilvoorde. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn leerlingen waren, op zijn minst gezegd, onrustig.
En ik ben dan nog geen leerkracht... |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Welke strekkingen waren onrustig?
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Hmm, bij ons op school was de conclusie (na een lange discussie):
Beledigende cartoons zijn niet lief, maar de reacties zijn absoluut overdreven. (en niet iedereen was het hiermee eens, maar het was wel de mening van de meerderheid) |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() volgens el turco moesten de islamieten gewoon "gerechtelijke stappen" ondernemen in plaats van geweldadige protesten.
"gerechtelijke stappen" tegen een krant dat tekeningen plaatste die uit het leven genomen zijn... mijn beste el turco, wees gerust, geen enkele europese rechtbank zou zo een klant ontvankelijk verklaren. |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Een Belgische wel. Waren diezelfde cartoons oorspronkelijk verschenen in 't Pallieterke, dan kan je er gif op innemen dat dat weekblad werd aangeklaagd - en misschien zelfs veroordeeld - voor aanzetten tot haat en racisme.
Dat is de rechtsonzekerheid inherent aan intentie- en opinieprocessen.
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism Laatst gewijzigd door Vrijheid : 4 februari 2006 om 22:25. |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus degene die vlaggen,gebouwen, .. in brand steken doen geen goede zaak. Wel hebben we zulke mensen nodig, ze moeten in DESNOODS opstand komen, ruzies steken om hun rechten te krijgen,(2/3 van de moslims) ... Maar we hebben ook mensen nodig die juridische stappen kunnen ondernemen, die voldoende middelen hebben om processen te aanspannen, enz ...(1/3 v/d moslimpopulatie). Ik heb iets interessants gevonden: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Haha...
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Genoeg geluld dus, er is nog veel werk aan de winkel. Citaat:
Schreeuwend en brullend door de straten trekken, geweld plegen en processen voeren hebben allen hetzelfde effect. De moslimgemeenschap zal er zichzelf enkel verder mee marginaliseren. Bovendien is het energie die -zoals ik al eerder stelde- veel beter op een positieve manier kan geïnvesteerd worden. Mijn grootmoe zaliger zei altijd: "er moet er één de verstandigste zijn" Wie zal die rol hier gaan spelen? De schuimbekkende opgezweepte moslimhorde of de betweterige, zich oneindig superieur achtende sarcast?
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() hier enkele foto's
http://www.gerardweytjens.be/articles.php?nid=23 artikel : lees de spandoeken er zijn echt geen woorden nodig groetjes gerard |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Er is ook uit geen enkele hoek kritiek gekomen op de publicatie van de cartoons, 4 maanden geleden. Totdat enkele islamo-fascisten een paar dagen geleden moord en brand schreeuwen (en uitvoeren). Na enkele bedreigingen en een paar fatwa's horen we opeens een 'sorry' van de Deense krant, een veroordeling door de paus en de US, en zijn er een hele hoop mensen (op dit forum en elders) die de cartoons inderdaad beledigend vinden. Wat betreft de Denen, de US en de paus, vind ik het bewonderenswaardig dat ze hun eigen trots opzij schuiven om te trachten de gemoederen te bedaren. Helaas heeft het niet geholpen Zolang de westerse wereld niet krachtdadig reageert, zullen de islamieten blijven met onze voeten spelen. Het wordt tijd dat onze regeringen de islamitische ambassadeurs op het matje roept om hen op hún verantwoordelijkheid te wijzen. Iemand moet hen eens zeggen dat in het westen géén plaats is voor censuur in de naam van allah. Dat ze zich niet moeten aanstellen. Dat ze moeten wennen aan het idee dat Europa géén moslim-staat is. Dat doodsbedreigingen hier niet op hun plaats zijn. Het zijn verdomme maar een paar nietszeggende cartoons.
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En burgerlijk links nu maar zweten en zwijgen. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Maghrebijnse... Turken zijn veel verdraagzamer...
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Je doet stage in een school?
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |