![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ja, en dan? Voor- en tegenstanders in debat is toch geen verkeerde mentaliteit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel een grappige reportage.
Niet �*lle Amerikanen zijn idioten, blijkbaar. Maar dezen die het wèl zijn, zijn op een angstaanjagende manier van hun eigen grote gelijk overtuigd. Misschien is dat typisch voor idioten tout court. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe sterk zijn de krachten niet die de maatschappij omvormen nu in Amerika recht tot op het niveau van het gedrag van het individu. Merk op hoe Amerika polariseert. De regering beschermt ons , en die mag je niet in vraag stellen. Sommigen durven geen discussie meer aangaan, en zijn niet meer vatbaar voor rationele argumenten. This is where the wheat gets seperated from the chaff... Aan sommige mensen heb je echt niets.
Het is ook grappig (eigenlijk niet) hoe men hem verwijt dat hij hun levens herleidt tot een statistiek. Wat een kromme redenering. Dit is je eigen emotionele geest, de emotionele interpretatie van die cijfers, beliegen om mee te gaan in de consensus. Grecreerde evenementen zoals 9/11 en de media schept de sfeer en kneed het publieke bewustzijn in de gewilde richting. Het is echt een groot spelletje dat gespeeld wordt. Dit is sturing van geheeldere samenlevingen. Daar zitten subtiele, sterke krachten achter die niet te onderschatten zijn, en die hetzelfde werk vooral in Duitsland en Rusland hebben hebben uitgewerkt in het recente verleden. Of zoals Woodrow Wilson stelde: “Some of the biggest men in the United States are afraid of something. They know there is a power somewhere so organized, so subtle, so watchful, so interlocked, so complete, so pervasive, that they had better not speak above their breath when they speak in condemnation of it.” -- Woodrow Wilson
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Indien dit het enige is wat jij hieruit opmaakt dan heb jij een probleem ...
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() wel grappig het nieuws van de gevallen soldaten komen alleen als statistieken in de pers omdat er geen gezicht op plakt en deze burger doet het zelfde maar in andere packet en krijgt problemen...
en niemand staat stil of de gebruikte millitaire methode effectief is of indien overdreven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Wel, ipv uw 3-woorden inleiding op de topic kunt u misschien zelf wat uitweiden over de mentaliteitsproblemen die u uit deze 7 minuut clip afleidt en mij zo van mijn probleem afhelpen. Dank bij voorbaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is de andere zijde die meteen insinueert ( waar ze wel eens gelijk in zouden kunnen hebben ) dat het vorm van protest gaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is u dus totaal ontgaan dat de (argumentloze) tegenstanders ( individuen alsnog... wie weet volgt er nog een staartje ) van dat bord zowat alle middelen aanwenden om bord ( mening ? informatie ?eerbetoon ? protest ?) daar weg te krijgen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Voor mij is dat verhaal met de man in Duluth, MN oud nieuws. Die sergeant denkt aan zijn carriere en antwoord dan ook ontwijkend op de vragen. Wat de lul met de radioshow zegt is schering en inslag op de radio. Je hebt evengoed 'liberale' zenders die Bush's politiek dagelijks afmaken (politieke radio is verboten in Belgie, niet?). De eigenares van het pand beslist net zoals in Belgie aan wie ze wilt verhuren en wellicht is ze republikeinse of heeft ze genoeg van het mediacircus... Dit zijn een paar conclusies die ik trek uit de clip. Persoonlijk vind ik het wel lef, zelfs moedig van die gast met zijn bord in het venster naast het recruitment office. Maar waarschijnlijk zie ik nog altijd het punt niet en wacht dan ook op hulp van het superieur Belgisch intellect met de voorbeeldmentaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() we sturen longhorn als heropvoeder naar de states ^^
consider yourself drafted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enne...longhorn voedt dagelijks een paar Amerikaantjes op met een Vlaams getinte paplepel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Pff, ik begrijp niet goed wat dit met de Amerikaanse mentaliteit te maken heeft.
Met de mentaliteit van sommige Amerikanen misschien. Die recruteringsofficier wil in de eerste plaats gewoon geen commentaar geven. Ik kan dat best begrijpen. Waarom moet je je job op het spel zetten om een journalist ter wille te zijn? Ik heb trouwens een hekel aan journalisten die mensen perse tot publieke standpunten wil dwingen en voor schut zetten als ze dat niet willen. Die mensen zijn geen publieke figuren waarmee je zomaar mag doen wat je wilt. Ik denk hierbij plots aan Maurice De Wilde, die voor een reportage in de FN fabriek te Herstal tegen een vrouw aan de lopende band stond te zeuren 'je weet toch dat wapens mensen doden en toch maak je ze', terwijl die vrouw gewoon blij was dat ze werk had gevonden. Vanuit een soort zelfverklaarde morele verhevenheid gaan inhakken op een gewone mens die probeert zijn brood in moelijke omstandigheden te verdienen, vind ik laag bij de gronds (hoewel ik veel respect heb voor MDW, vond ik dit een behoorlijk ergerlijk trekje van hem). En wat de eigenares van dat gebouw betreft, als iemand jou niet aanstaat, wijs je hem toch ook gewoon de deur. Misschien wil ze gewoon neutraal blijven 'for business sake'. Laatst gewijzigd door Morduk : 26 januari 2006 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De sergeant had de bedoeling van die journalist wel door... Vele kijkers en forumgangers wss niet... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 26 januari 2006 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat wij in Belgie ook zo'n indoctrinatie radio's moeten hebben...
![]() LOMBAS FM zou al een begin zijn! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben we reeds. De VRT. Maar dan met een rood, antiglobalistisch, anti-Westers en pro-moslim geluid. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.washingtonpost.com/wp-srv...fthefallen.htm Site http://www.militarycity.com/valor/honor.html CNN http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/ira...es/casualties/ CBS http://www.cbsnews.com/stories/2005/...in682371.shtml ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn dan ook wel hoofdzakelijk media die eerder 'kritisch' zijn voor de regering. Op Fox channel ga je zo'n dingen niet vinden. Het is wél verboden in de VS om de kisten van gesneuvelde militairen in het nieuws te brengen. Uit de Washington Post : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |