![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zopas verschenen cijfers ivm ziekte verzuim in Belgische bedrijven.
Als men de getallen splitst in vlaamse ivm de anderen is het weer van hetzelfde. Hoe ziek Wallonië wel is blijkt bv uit volgende cijfers: Werklozen: Vl. 8%; W. 20% Personeel in overheidsdienst: Vl. 28%; W. 40% ziekte dagen: 30% meer in W. Blindedarmingreep: Vl. 3.875 euro; W. 5.625 (een vb uit de velen) Waar moet dat naartoe? Hoe kan dat weer goed komen? Hoelang moet Vlaanderen daar nog voor betalen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ben je niet blij dat je anderen kan helpen, luc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Als ik anderen kan helpen die in nood zitten dan help ik die graag. En ik doe dat dan ook. Op gevaar van hier beschuldigd te worden van hier de grote jan uit te hangen geef ik maar één voorbeeld.
Ik heb in Cambodja nabij de tempels van Angkor een huis laten bouwen voor een familie in nood. Dat heeft me 2000 euro gekost. Voor ons is zoiets een kleinigheid. Ik denk dus niet dat ik daarmee iets speciaal gedaan heb. Ik begrijp alleen maar niet waarom zoiets niet veel mee voorkomt. Dus niets speciaal, maar ik neem het niet dat men mij van egoïsme beschuldigt omdat ik onaanvaardbare wantoestanden aanklaag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() op het colloqium over gezondheidszorg in brugge heeft professor annemans (neen, niet de belanger) van naaldje tot draadje die verschillen uiteengezet. Uiteraard zijn er tussen de provincies onderling ook verschillen, dat is maar normaal. Maar die hebben wel natuurlijke, normale proporties. Ondanks de kleine verschillen tussen de provincies was er een duidelijke trend: in wallonie was het stukken duurder dan in vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() "natuurlijke, normale proporties"
Wat is er voor u "natuurlijk en normaal"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
De trend is vaak dat, als je de provincies rangschikt, je de -verrassing, verrassing- de Vlaamse bij elkaar zet en de Waalse...
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer zal hans eens toegeven dat de zon schijnt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
1: Ga naar De Standaard Boekhandel en schaf je een atlas aan. Het zal je de verschillen tussen de provincies duidelijk maken. 2: Koop dan meteen het boek 'Sexuele voorlichting voor kinderen tussen 7 en 9 jaar'. Het maakt je op niet-provocerende wijze duidelijk wat de verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. 3: Besteed je tijd nuttig, zoals Keats zou zeggen, gooi je Legoblokjes aan de kant en werk een maand als vrijwilliger op een kleuterschool en een maand in de bejaardenzorg. Dan leer je vanzelf de verschillen tussen jongeren en ouderen kennen. In beide gevallen leer je luiers verschonen. Dat is dan een mooie bonus op het gebied van kennisvergaring. Voor wat betreft de laatste vragen kunt U zich middels PB misschien rechtstreeks tot Luc Broes wenden. Veel succes bij uw leerproces. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() waar moet het naartoe met Wallonië?
richting Frankrijk. Als we er maar vanaf zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Menapius : 11 februari 2006 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |