Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2006, 01:18   #1
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard theravada monnik zoekt hulp

assalaam alaikum lieve vrienden,een nederlandse vriend van mij was jarenlang monnik in een theravadaklooster in thailand. helaas is hij HIV-positief en kan hij daar de nodige geneesmiddelen niet krijgen. hij stuurde me een paar dagen geleden deze mail.

lieve vrienden, zelfs de meest cynische mensen hier aanwezig, lees alstublieft deze mail en doe het nodige. eigenlijk vraag ik niet veel van jullie. stuur een mailtje naar de firma glaxo-smith-kline met de vraag om deze mens terug zijn leven als monnik te laten leven.

assalaam alaikum,

redwasp

Beste vrienden,

Dit is geen bedelbrief maar een verzoek om via een brief of email aan GlaxoKlineSmith mijn leven terug zin en betekenis te geven.

Ondanks het feit dat ik HIV-positief ben, kreeg ik in december 2004 de mogelijkheid om monnik te worden in Thailand. Hoewel vooraf me meermaals is verzekerd dat medicijnen voor monniken gratis zijn, bleek dit niet het geval. Aangezien ik over onvoldoende financiële middelen beschik om de medicijnen te betalen, ben ik noodgedwongen teruggekeerd naar Nederland.

Mijn levensdoel is terug te keren naar Thailand om er de weg van de Boeddha verder te zetten. Het wereldse leven hier staat haaks op mijn idealen, hoop en alles wat zin geeft aan mijn leven. Dit feit staat vast. Als ik zou stoppen met de medicijnen zal zich AIDS ontwikkelen.

Voor GlaxoKlineSmith, de fabrikant van de medicijnen, zijn de kosten voor het ter beschikking stellen van de HIV-remmers een verwaarloosbaar bedrag. Daarom wil ik u vragen een brief of email te zenden naar deze firma met het verzoek mij te voorzien van de levensnoodzakelijke medicijnen. Uw verzoek aan dit bedrijf betekent het verschil voor mij tussen een waardeloos en zinloos leven hier of een leven als monnik waarbij ik mijn levensdoel kan verwezenlijken en vele anderen gelukkig maken. U kan de onderstaande brief kopiëren en aan GlaxoKlineSmith te zenden.

Ik hoop van harte dat u mij wel wil helpen. Indien u nog vragen heeft of persoonlijk contact wil, kan u me steeds bereiken op onderstaand telefoonnummer of emailadres. Ik ben iedereen die me op welke wijze dan ook kan helpen uitermate dankbaar en weet zeker dat het zowel voor u als voor mij geluk zal brengen nu en in de toekomst. Mag ik op u rekenen?

Met vriendelijke groet,

Vital E.H. MOORS

Speenkruidstraat 22 2555 PP DEN HAAG · Tel.: 06 16924151 · Rek. nr. 131319361 · [email protected]

Als u me zelf niet kan helpen, stuur deze email dan door naar iemand waarvan u vermoed dat hij me wel kan helpen.

Kopieer de onderstaande tekst klik op http://www.gsk.nl/data/content/farma/contact/index.html vul het formulier in en plak de tekst ik het tekstblok of zend een brief aan :

GlaxoSmithKline

Huis ter Heideweg 62
3705 LZ Zeist

Geachte mevrouw/mijnheer,

Het levensdoel van de heer Vital Moors is om boeddhistisch monnik te kunnen worden in Thailand. Aangezien hij HIV-positief is, is hij afhankelijk van uw bereidwilligheid om hem zijn HIV-medicijnen ter beschikking te stellen. Als monnik beschikt hij niet over enige financiële middelen en geen enkele verzekeraar dekt een risico dat al aanwezig is voor de verzekering wordt afgesloten.

Voor GlaxoKlineSmith is de werkelijke kostprijs van deze medicijnen slechts een paar euro per jaar. Hoewel het sponsoren van individuele personen misschien niet direct past in het beleid van uw onderneming, wil ik u toch verzoeken om Vital de voor hem levensnoodzakelijke medicijnen gratis te verstrekken. Hij is totaal aangewezen op uw hulp. In uw handen ligt de mogelijkheid om hem een gelukkig en zinvol leven te geven. Daarom verzoek ik uw onderneming al het mogelijke te doen om Vital te helpen.

In de hoop te kunnen rekenen op de medemenselijkheid en de zin voor maatschappelijk verantwoord ondernemerschap van uw bedrijf, en verblijf,

Met vriendelijke groet,

……………………………

Laatst gewijzigd door redwasp : 8 februari 2006 om 01:20.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be