Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2006, 14:28   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Dedecker pleit weer voor opheffen cordon sanitaire

Dedecker pleit weer voor opheffen cordon sanitaire
Jean-Marie Dedecker gaat vandaag in een interview met Humo nogmaals in op de zin en de onzin van het cordon sanitaire. "Als liberaal kan ik niet leven met dat instrument", zegt hij. Maar wie problemen met de VLD-top verwacht, vergist zich. Dedeckers uitspraken gaan volgens VLD-voorzitter Bart Somers niet in tegen zijn volmachtenbeleid.

De Wetstraat maakt zich op voor een veertiendaagse Jean-Marie Dedecker. Vrijdag presenteert hij zijn boek en goed een week later zit hij de VLD-studiedag over mobiliteit voor. Vandaag geeft de VLD-senator de aftrap met een interview in Humo. De titel – 'Als ik met het Vlaams Belang in een coalitie stap, zijn ze na twee jaar dood' – zet de teneur. Nogmaals gaat Dedecker tekeer tegen het cordon. "Er zijn geen goede intellectuele, ethische of tactische argumenten voor te vinden."

Voor de zomer had partijvoorzitter Somers gesteld dat wie het cordon sanitaire nog in vraag stelde, uit de partij zou worden gezet. Dedecker doet dat nu wel, maar dat heet inmiddels geen probleem te zijn. Somers: "De uitspraken van Jean-Marie zijn voor zijn rekening, maar hij heeft niet de intentie het debat te heropenen. Het staat ook iedereen vrij om een boek te schrijven. Daar staat trouwens niets nieuws in, we weten wat hij daarover denkt."

Dedecker zei gisteren inderdaad geen zin te hebben in een nieuw debat over het cordon sanitaire. "Ik heb gewoon duidelijk willen maken waar ik voor sta. En als liberaal hecht ik veel aan de vrije meningsuiting." (Eigen berichtgeving 06:00bron De morgen.
Goed zo J.M. Dedecker
Wanneer volg de rest van de VLD?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 februari 2006 om 14:29.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 14:31   #2
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
De titel – 'Als ik met het Vlaams Belang in een coalitie stap, zijn ze na twee jaar dood' – zet de teneur.

of hij natuurlijk
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 14:43   #3
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

dat die onnozelaar toch eens eindelijk zijn conclusies trekt en de boel niet bijft verpesten...
dat hij dan maar naar de Vlaamse Stank gaat...
mooie opruiming als hij dat zou doen...
wij hebben die onnozele kloot niet nodig in de VLD...

maar dar is dat stuk onbenul niet moedig genoeg vooor, omdat hij weet dat dat zootje extremisten geen lang leven meer beschoren is en dan hij zijn postje kwijt is...

ik heb de partijleiding voor zijn verantwoordelijkjheid gesteld om die verloren gelopen judoka eruit te gooien...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 14:45   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Gewoon lege woorden. Hij probeert nog iets te redden van de weggespoelde rechterzijde van de VLD. Het is ook al snel van :

Citaat:
Dedecker zei gisteren inderdaad geen zin te hebben in een nieuw debat over het cordon sanitaire. "Ik heb gewoon duidelijk willen maken waar ik voor sta.
Hij staat er dus voor, maar hij gaat er niet voor.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 14:48   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
die onnozelaar
de Vlaamse Stank
die onnozele kloot
stuk onbenul
dat zootje extremisten
verloren gelopen judoka
Sterk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 februari 2006, 15:15   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dedecker pleit weer voor opheffen cordon sanitaire
Jean-Marie Dedecker gaat vandaag in een interview met Humo nogmaals in op de zin en de onzin van het cordon sanitaire. "Als liberaal kan ik niet leven met dat instrument", zegt hij. Maar wie problemen met de VLD-top verwacht, vergist zich. Dedeckers uitspraken gaan volgens VLD-voorzitter Bart Somers niet in tegen zijn volmachtenbeleid.

De Wetstraat maakt zich op voor een veertiendaagse Jean-Marie Dedecker. Vrijdag presenteert hij zijn boek en goed een week later zit hij de VLD-studiedag over mobiliteit voor. Vandaag geeft de VLD-senator de aftrap met een interview in Humo. De titel – 'Als ik met het Vlaams Belang in een coalitie stap, zijn ze na twee jaar dood' – zet de teneur. Nogmaals gaat Dedecker tekeer tegen het cordon. "Er zijn geen goede intellectuele, ethische of tactische argumenten voor te vinden."

Voor de zomer had partijvoorzitter Somers gesteld dat wie het cordon sanitaire nog in vraag stelde, uit de partij zou worden gezet. Dedecker doet dat nu wel, maar dat heet inmiddels geen probleem te zijn. Somers: "De uitspraken van Jean-Marie zijn voor zijn rekening, maar hij heeft niet de intentie het debat te heropenen. Het staat ook iedereen vrij om een boek te schrijven. Daar staat trouwens niets nieuws in, we weten wat hij daarover denkt."

Dedecker zei gisteren inderdaad geen zin te hebben in een nieuw debat over het cordon sanitaire. "Ik heb gewoon duidelijk willen maken waar ik voor sta. En als liberaal hecht ik veel aan de vrije meningsuiting." (Eigen berichtgeving 06:00bron De morgen.
Goed zo J.M. Dedecker
Wanneer volg de rest van de VLD?
Als liberaal kan u dan wel leven met de vrijheid van meningsuiting voor de Belgisch-gezinden in de media? Ik ben benieuwd.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 15:48   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Als liberaal kan u dan wel leven met de vrijheid van meningsuiting voor de Belgisch-gezinden in de media? Ik ben benieuwd.
Maar wat voor onzin is dat nu,juist Belische gezinde mensen komen aan bod in de media=>zie VRT
En het VB?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 16:28   #8
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat die onnozelaar toch eens eindelijk zijn conclusies trekt en de boel niet bijft verpesten...

maar dar is dat stuk onbenul niet moedig genoeg vooor, omdat hij weet dat dat zootje extremisten geen lang leven meer beschoren is en dan hij zijn postje kwijt is...

ik heb de partijleiding voor zijn verantwoordelijkjheid gesteld om die verloren gelopen judoka eruit te gooien...
Jammer voor de vld dat ze Verwilgen niet in Europa hebben kunnen wegsteken, anders had em al een postje eh.
Jammer dat er nogal wat mensen zich kunnen vinden in dingen die die onnozelaar aankaart eh.
Jammer dat niet elke vld-mandataris mooi in de pas loopt en doet wat em gedicteerd wordt van bovenaf eh
Jammer dat die onnozelaar, ondanks de vrije hand die de vld-voorzitter gekregen heeft, toch de moed heeft om te zeggen wat em denkt eh

Leve de (klote)particratie

Een ex-vlder
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 16:57   #9
Vrijheid
Schepen

Vrijheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij mag zijn achterban uiteraard meenemen, want ge zult nog wel de kiesdrempel halen in 2007.

Groen! haalt 'm in ieder geval toch ook weer.
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached."

"Matter doesn't matter, only interactions matter"

Me & my autism

Laatst gewijzigd door Vrijheid : 7 februari 2006 om 16:59.
Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 18:49   #10
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...en Uw conclusies getrokken toen ze het niet deden ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 20:12   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Somers heeft gewoon de ballen niet om Dedecker uit de partij te zetten.
Hij heeft toens letterlijk gezegd: ''al wie het cordon nog in vraag durft stellen of een coalitie met het VB aangaat gaat er uit''
Hij heeft er enkele mindere goden uit gegooid maar nu het een zwaargewicht betreft schijt hij in zijn broek.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 20:49   #12
rroloff
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat denk ik als buitenstaander ook. Dedecker dekt als het ware de rechterflank af - zonder hem verliezen velen de hoop dat het ooit nog goed komt met de VLD.

Stel je voor de Dedecker via een soort VLOTT-achtige contructie vele liberale kiezers meelokt?
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 20:51   #13
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hij heeft toens letterlijk gezegd: ''al wie het cordon nog in vraag durft stellen of een coalitie met het VB aangaat gaat er uit''
Hij heeft er enkele mindere goden uit gegooid maar nu het een zwaargewicht betreft schijt hij in zijn broek.

Of...

de VLD top denkt dat Dedecker zeker als hij een coalitie met het VB in het vooruitzicht stelt de VLD nog aardig wat stemmen kan opleveren.

Die coalitie zal er natuurlijk niet komen, maar een schoon postje voor de Jean-Marie zit er zéker in ...

Vergeef me mijn cynisme, maar wie de politiek hier aandachtig volgt en niet cynisch wordt is imo abnormaal
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 23:13   #14
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dedecker is één grote farce die nog nooit z'n belofte gehouden heeft en zowat wereldkampioen kak intrekken is. toen hij tegen de inquuisitiewet moets stemmen ging hij lopen; Voor die kerel is alles goed om in de emedia te komen hamas bezoeken , dutroux bezoeken..

En dan maar het gewillige schaambladje spelen van een VLD die in de voorbije 6 jaar vlaanderen alleen maar bedrogen en verraden heeft. hoe meer ik lees van dedecker hoe meer ik er een degout van krijg. binnen 10 jaar roept die kikker nog :"hou me tegen of...".
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 23:33   #15
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

JMD is de enige hoop die de VLD nog rest.
Nu aantonen dat ze de rechterkant van hun leden lelijk in steek hebben gelaten om zich met de linksen aan te sluiten zou gezichtsverlies zijn.

Nu laten ze de teugels rond JMD wat lossen. Ah ja, ik zie Somer nu geen spraakverbod meer opleggen. De blauwen zijn geniepjes in hun handen aan het lachen dat een deel van de VB kiezer geloven in de JMD praatjes....

De Taylerand was een groot staatsman die deze tactiek zeker zelf zou toepassen...

De enige reden waarom het VB niet zou stijgen is simpelweg JMD...
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 00:37   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Decker maar pleiten voor het opheffen van het cordon terwijl intussen de VLD al zegt dat ze zeker weer met de SP.a in zee gaan als de kiezer het toelaat.
Oud 8 februari 2006, 09:33   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Antoon : 8 februari 2006 om 09:34.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 09:33   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Oud 8 februari 2006, 09:33   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Oud 8 februari 2006, 09:33   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be