![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe zit de wet nu juist in elkaar??
![]() Ik ben zelf jeugdleider, rook niet? Maar vindt sommige artikels of regels in die wet toch wel bij het haar gegrepen? Is de bedoeling van Demotte misschien om iedereen te doen stoppen met roken? ![]() Naar mijn inzien is roken nog altijd een eigen keuze, (persoonlijk heb ik niets tegen rokers, enkel aan tafel en op ongepaste momenten durf ik wel commentaar te geven ![]()
Spoorwegen bestaan bij gratie van dwarsliggers Laatst gewijzigd door Dieterius : 27 november 2006 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe jij rookt niet?
Als je in een jeugdcentrum binnenkomt, een dancing, een kaffee, zelfs een restaurant, dan rook je toch wel (mee). Wel, dat zal dus even beter zijn na 1 januari. Zoals dat inmiddels ook al een jaartje beter is op je werk. Maak je ook niet ongerust: je moet de wet helemaal niet kennen. Je kijkt gewoon naar de zelfklevers die overal zullen hangen. Trek je ook niets aan van de bedoelingen van De Mottige. Hij is maar minister van volksgezondheid. Een onbenullige bevoegdheid dus. Beeld je in, hij luistert naar geneesheren om zijn beslissingen te nemen. Hoe bestaat het? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben ex-roker.
Ik heb geen probleem met in een rookomgeving te zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat roken op openbare plaatsen verboden is vind ik positief.
Maar het zou dan wel leuk zijn moest men enkele deftige voorzieningen treffen voor de rokers. Waarom zijn bv. de wagons voor rokers verdwenen? Daar kwamen toch geen niet-rokers inzitten... En neem nu het verbod op roken op de werkvloer ..... 1 van de argumenten was dat het zoveel tijd in beslag nam om een sigaretje te roken , en dat was niet produktief ... Nu heeft bijna elk bedrijf een rookhokje dat meestal op een grote afstand staat waardoor de rokers nog eens 5 minuten moeten wandelen. nog minder produktief ![]() En eigenlijk vind ik dat roken op de werkvloergedoe maar niks , ik rijd met een vrachtwagen en eigenlijk mag ik daarin ook niet roken ![]()
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Private eigendom, zélfs voor cafés en restaurants. In mijn huis wordt niet gerookt, en daar heeft de overheid niets in te zeggen; hetzelfde geldt voor andere eigendommen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Laat de mensen toch zelf beslissen.
Wil een cafebaas een rookverbod in zijn zaak, dan kan hij dat. Maar je zal zien, winst zal dalen. Klanten gaan buiten roken wat meer geluidsoverlast meebrengt. Klanten gaan sneller naar huis want altijd naar buiten moeten is niet gezellig... Laatst gewijzigd door Ive De Beckker : 28 november 2006 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nee, iemand heeft een restaurant en stelt zijn voorwaarden. Elke klant is dan vrij te beslissen of hij daar mee in wenst te stemmen. Het is absurd een restaurant te verplichten een vegetarische plat op de kaart te hebben staan, of een vleesgerecht, louter omdat het publiek zo gericht is. Als de eigenaar geen vegetarisch gerecht aanbiedt, dan zullen er bitter weinig vegetariërs komen eten. En als de eigenaar geen maatregelen treft om mensen die last hebben van de rook af te schermen, dan zullen er zo bitter weinig mensen komen eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Een cafe dat het rookverbod wil omzeilen kan een lidkaart invoeren van 1 euro voor 1 jaar (of voor het leven).
Dan is het een private club en valt het buiten de wet op openbare plaatsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() 'k moet zeggen dat ik in het begin me hield aan het rookverbod, maar buiten op de trein of in restaurants rook ik terug overal waar ik zin heb, en wie dat niet leuk vindt kan naar het ziekenhuis vertrekken met een gebroken neus (ja da's dus al gebeurd)
Gans dat rookverbod is een intollerantie kwekerij.. verdraagzaamheid m'n oren ja bij De Motte. Laatst gewijzigd door Bierke : 28 november 2006 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uw dogma van privé eigendom is echt geen argument om andere mensen te vergiftigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is geen argument. Ik ga toch ook niet uw gedrag thuis bepalen aan de hand van wat een minister "volks"gezondheid acht? Zij die een café, een restaurant binnen gaan, aanvaarden de regels van het huis. Dat is anders dan op straat of in een museum, waar de openbare regels gelden (wat in dit systeem democratisch beslist wordt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ondertussen - zonder wettelijke verplichting - nu ook al rookvrije restaurants. Indien je daar wenst te gaan eten rook je niet. Als roker vind ik het niet bepaald leuk om op café te gaan als ik er niet mag roken. Gelukkig dat ik al niet zo'n cafeganger ben: ik zou meer buiten staan dan binnen. Weet iemand of ik nog een terrasje mag doen en een sigaretje roken terwijl ik mijn trappistje drink? Of mag dat ook niet meer? In dat geval zal ik me verplicht voelen om op een openbare bank te gaan zitten, met mijn zelfgekocht flesje en ditto glas! Een pak goedkoper.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |