![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() De Zevende Dag: een van de langstlopende politieke programma's dat in tegenstelling tot de omroep zelf, nog steeds niet van naam veranderd is.
Maar spijtig genoeg heeft men wel de inhoud van het programma veranderd... Vroeger kreeg je 2 uur politiek debat op je boterham, nu moet je er ook tegen kunnen dat men in diezelfde 2 uur het ook over "cultuur, media, sport en lifestyle" heeft, zoals het aangekondigd staat op de één website. Wat heb ik als kijker misdaan dat men de dinosaurier onder de politieke programma's verneukt heeft door er andere thema's bij te sleuren? Sport: Zijn Studio één, Sportweekend, sport als vaste rubriek bij Journaal en zelfs Sporza waar al de rest voor moet wijken als koning sport het wenst niet voldoende? Cultuur: Is een aparte VRT-zender Canvas niet voldoende? Media & lifestyle: Is de Rode Loper en een hoop andere maatschappij voyeuristische programma's niet voldoende? ..dat men mij tijdens mijn 2 uur politiek debat op Zondagmiddag ook nog eens die zaken door mijn strot wil rammen? Hoeveel keer heb ik de moderators al niet horen zeggen: "Interessant debat, maar we moeten nu stoppen, want Pierke komt in de volgende 15 minuten vertellen hoe tof hij de tentoonstellingen over WC-potten vond en dan leest Mieke voor uit eigen dichtwerk voor nog eens 10 minuten..." *zucht* M'n plaspauzes worden zo wel heel erg lang...en dan is 't tijd om te eten...
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Anders kijkt niemand. Dus begin maar ni te zeveren van "en dat met ons belastingsgeld".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() De mensen keken vroeger wel en als je denkt dat door ook sport, media & lifestyle in een politiek programma te geven de sportfan en de barbiepop plots in dat programma geinteresseerd zullen zijn...dream on!
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Ongeacht hoe lang of kort het ook duurde, er werd voor de volle tijd over politiek gesproken en men gaf tijd om het debat te laten groeien. Nu breekt men een debat af na 15 minuten, met 4 sprekers heeft dat nauwelijks tijd voor argumenten en tegenargumenten en er moet al weer over non-politiek gesproken worden...
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel juist van U,en dan soms nog met 4 of 5 partijvoorzitters die een uur aan één stuk discuteerde
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Andere tip: Nova politiek, op vrijdagavond. Hiervoor geldt hetzelfde. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=45863
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
En ik ben het met Menapius eens: Politiek is meer dan wat one-liners poneren. Het gaat over ingewikkelde vraagstukken. Om de nuances te begrijpen is het helemaal niet zo erg om daar (slechts) één uur per week volledig aan te besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afgaande op het internet mag F.D.W. niet op de Nederlandse T.V. komen. Hebben ze daar schrik of wat van die man? En 60 minuten om te zeggen wat honderden mensen in het politiek bedrijf doen in één week is wel weinig hé, is er iets te verbergen of wat?
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Jan met de klak wil niet anders dan die platte zever.
Nadenken is er voor de meesten niet meer bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben (en betalen voor - jajaja) de openbare omroep om iets te zien waar geen 3 miljoen mensen naar kijken. Wat is uw probleem ?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 februari 2006 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is triest... ik kijk al maanden niet meer. Trouwens... weet je waarom dat is ? Leo Hellemans liet dat weten in een interview met De Standaard begin 2005. Volgens hem beperken ze bewust het debat omdat de Vlaams-nationalisten daar te goed in zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om 1 politicus die niet samen met FDW in 1 programma wilde zitten. Trouwens niet zomaar een programma: Het is van een vriend van Pim Fortuyn, die hem tot aan zijn dood als vaste columnist in zijn programma had. Het programma is sowieso rechts. Dat een politicus bezwaar maakt om samen met een andere politicus in een programma te komen komt wel vaker voor. Niemand is bang voor FDW, zeker in discussies niet, want hij stelt niet zoveel voor als debater. Hij blijft zichzelf maar herhalen en laat anderen niet uitpraten. Dat is niet argumenteren, dat is blaffen! Dit in tegenstelling tot Abu Jahja die, hoewel ik het op zo'n beetje alle punten met hem oneens ben, wél op basis van argumenten kan discussieren en tot mijn verrassing regelmatig verstandige dingen zegt. Afgezien daarvan is FDW al veel en vaak in nederlandse programma's te zien en te horen geweest. Om de VB-punten goed voor het voetlicht te brengen kunnen ze eigenlijk dus beter een ander sturen. Inderdaad, u heeft gelijk, een uur is te weinig. Voor mij kan er niet genoeg over het voetlicht komen over zaken die ons allen aangaan. Hierover zijn we het dus eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Enige programma waar ze nog een uur op Vlaamse zenders debateren is Frontlijn, denk ik, en daar worden sommigen dan ook al snel aangespoord het kort te houden. En Polspoel & Desmet ook nog wel. En soms ATV zondagmorgen.
Al de rest crap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit soort acties is eigenlijk ongezien in het vrije westen. Een bananenrepubliek waardig.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 februari 2006 om 20:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Op televisie krijg je 10 seconden om een vraag te beantwoorden. Ik heb al meer nodig om de vraag te laten doordringen en aan mijn antwoord te beginnen!
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |