![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Sociaal onrecht !
Ik zag vandaag toevallig een interessante reportage op het rode huis van wantrouwen ook wel de VRT genaamd. Wonder boven wonder ging het eens een keertje over Vlamingen, bejaarde Vlamingen. Vlamingen die heel hun leven hard gewerkt hebben en nu verkommeren in kamertjes met een hongerpensioen. Men filmde er bejaarde Vlamingen die in mensonwaardige kamers leven, simpelweg omdat ze niks anders kunnen betalen. Steek illegalen in zo een woning en je krijgt geheid de hele linkse kerk op je dak, dan ben je een huisjesmelker van het ergste allooi. Niet voor onze eigen Vlaamse bejaarden dus, enkel een beleefd gesprekje met zoon Toback. Ik ben eigenlijk al blij dat dit schrijnende probleem, dat overigens al jaren bestaat, eindelijk eens de publieke zenders haalt. Het is toch hemeltergend dat onze eigen mensen die hun hele leven lang hard gewerkt hebben om ons onze rijke samenleving te bezorgen, nu met een ‘letterlijk ‘ hongerloon hun oude dag doorbrengen, we spreken hier over pensioenen van soms minder dan 400 euro per maand. En dit terwijl we aan zogezegde vluchtelingen elke maand grof geld uitgeven via het ocmw. Dat zijn dan mensen die nog nooit iets hebben bijgedragen aan onze maatschappij. Ik hoor de argumenten al komen, dat onze bejaarden dan maar moeten hulp vragen . Vergeten we wel even dat de meeste van deze mensen te veel zelfrespect hebben om te gaan “bedelen” bij wat velen nog den openbare onderstand noemen. Vele bejaarden hebben ook schrik dat hun kinderen voor de rekening zullen moeten opdraaien. Als we als maatschappij zoveel geld kunnen uitgeven aan vluchtelingen, niet werkende projecten om allochtonen in te burgeren en hun jeugd uit de criminaliteit te houden, dan moet het toch mogelijk zijn, neen is het onze plicht om te zorgen dat onze eigen Vlaamse bejaarden voldoende financiële middelen krijgen om op een menswaardige manier hun oude dag door te brengen. Gerard Weytjens http://www.gerardweytjens.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() als ik hier had geschreven over allochtonen in de plaats van Vlamingen was onze linkse kerk waarschijnlijk weeral aan het beeldenstormen geslagen, nu hoor je ze niet verontwaardigd reageren. het zijn toch maar Vlamingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() een VB-er die het opneemt voor de armen/zwakken, is als een vos die het opneemt voor de kippen.
ga elders janken, hypocriet ventje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ik wil je wel eens een dagje mee op ronde nemen , is zien hoe je dan zak piepen groetjes gerard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() de man kaart (terecht) een probleem aan en gij valt hem aan omdat hij een vb-er is, precies of alle vb-ers harteloze zakken zijn en niet met mensen zouden kunnen inzitten.... hoe kleingeestig is dat Laatst gewijzigd door Schavuit : 2 februari 2006 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het er volmondig mee eens dat omwille van de politiek correctheid zedig gezwegen wordt over de schrijnende armoede bij de autochtone bevolking door PC-links. Ik vind dat er geen onderscheid mag gemaakt worden, mensonwaardige leefomstandigheden moeten bestreden worden voor al wie op het grondgebied verblijft zonder onderscheid. Citaat:
Deze 'sociaal'-democratie neemt steeds meer de normale menselijke taken over van de burger, ergo medemenselijkheid wordt financieel ontmoedigd en afgestraft. Dit leidt tot een egocentrische NAASTelkaarleving. Dit kwaad kan enkel bestreden worden door invoering van het onvoorwaardelijk basisinkomen dat mensen die samenleven ( en zorg dragen voor elkaar) beloont ipv afstraft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Als het van de linksen afhing zouden ze de grenzen openen, hun gat insmeren met vaseline, en buigen richting mekka..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gelukkig voor jou dat we de grenzen openstelden voor Russen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() lol
![]() please dont! ik mijd de andere russen als de pest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wss omdat die te menselijk (humanistisch ) zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betalings probleempjes?
![]() Tja die russen gaan er met de botte bijl door heb ik me laten vertellen.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Veel van die sociaal organisaties vinden niet het juiste personeel en dus klagen ze over tekorten ....eigenlijk doen ze het zichzelf aan ...wat betekent eigenlijk niet het JUISTE personeel ?!
Er is inderdaad sprake van veel onvriendelijkheid en onbereidwilligheid die met een lach in de doofpot terecht komt . Triest |
![]() |
![]() |