![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Belg.nationaliteit ontnemen aan opruiende vreemden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 80,95% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
Onzeker |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() <EMBED SRC="http://users.pandora.be/degheldere/ROSENMELODIE -HENRY ARLAND.MP3" hidden="true" autostart="true" loop="1">
De basis waarop het gehele debat door Jahjah is gevoerd op De Zevende Dag-TV gaat om één punt! Gewoon dat de fundamentalist en meester-opruier Jahjah zich beroept dat vreemden de Belgische nationaliteit kregen en dus gelijke rechten hebben. Hoe en op welke slinkse wijze ze die nationaliteit gekregen hebben, daar is met géén woord over gerept. Hij vergat daarbij te zeggen dat ze ook gelijke plichten hebben en die vegen ze eenvoudig aan hun laars. Het verkondigen dat allochtonen Belgen zijn is een lachertje. Ze doen alles om toch maar te tonen dat ze dat niet zijn. Trouwens de massa vreemden veranderen nooit van oorsprong. Een andere nationaliteit opplakken helpt daarbij niet. Het beste bewijs is hun van in het gastland afwijkende godsdienst. In andere landen zijn de voorschriften om de nationaliteit te krijgen véél strenger. Pas als vreemden vele jaren bewezen hebben dat ze zich los gemaakt hebben van hun oorspronkelijk land, worden zij aanvaard. En dan nog niet in zo'n hoeveelheden als de hier onrechtmatig binnengekomen vreemden. Een gevolg van een lakse overheid. En wetten? Die zijn er om veranderd te worden als men bemerkt dat vreemden ze enkel gebruiken om er misbruik van te maken. Dus, werk voor onze politici.
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Ik vraag mij echt af of het echt zo moeilijk is.
Ze kunnen mijn belgische nationaliteit en de daarbij horende rechten ook afnemen wanneer ik mij on belgisch gedraag. Waarom doen ze dat bij die jahjah niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Vreemden van oorsprong zijn géén Belgen.
Bij de autochtonen heeft het géén zin de nationaliteit af te nemen. Dan worden ze statenloos. Bij een Marokkaan, een Turk, enz.. wel. De oplossing is dus simpel. Want twee nationaliteiten zou niemand mogen hebben. Dat is ook onlogisch. Het is hier wonen of in het thuisland.
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enfin, mijn gedacht: UITERAARD is dubbele nationaliteit totaal uit den boze! Wie naturaliseert, dient volledig te verzaken aan zijn oude nationaliteit. Dit moet gegarandeerd worden door het land van herkomst. Beide landen moeten aan mekaar doorgeven wie er van nationaliteit wisselt. Anders zijn de misbruiken toch ontelbaar? Ik ken iemand die zowel Czech als Singaporees is. Om aan zijn Singaporese legerdienst te ontsnappen, was hij Czech, en om in Singapore van openbare dienstverlening te profiteren, was hij plots weer Singaporees. Zo gaat de vlieger niet op he! Dubbele nationaliteit creëert een klasse van Ubermenschen, die boven de wet staan. Is het dat wat onze linkse bewindsvoerders beogen? Awel merci? Ik dacht dat dat asociaal was, maar ja, ik ben dan ook maar een achterlijke domme fascist he. (met "-sc-") Nationaliteit afpakken creëert alle mogelijk problemen. Het is veel beter om de nationaliteit niet zo lichtzinnig toe te kennen. Onze grondwet stelt immers dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet en het is quasi onmogelijk om op een juridisch verantwoorde manier die mensen hun nationaliteit te ontnemen, tenzij je het proces van hun naturalisatie zou nietigverklaren. Maar dat valt dan weer moeilijk omdat de wetgeving zo laks is. We hebben in de jaren een grote fout begaan met zoveel islamieten naar hier te halen. Nu zijn we opnieuw een nog veel grotere fout aan het begaan door onze nationaliteit te grabbel te gooien voor al wie er zin in heeft. Dit legt een grote hypotheek op toekomstige generaties. Misschien is er wel een oplossing denkbaar met de splitsing van België. Wie vervolgens de Vlaamse nationaliteit wil verkijgen, zou bv. eerst een taalexamen moeten doen, als zijn ouders een vreemde nationaliteit hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Er moeten in België toch ook regels bestaan om de nationliteit te kunnen bekomen? Net zoals in andere landen.
Welnu, als men die gegeven heeft, zonder dat de regels gerespecteerd waren, dan moet men elk moment weer kunnen afpakken. Onze volksvertegenwoordigers moeten dat onderzoeken en afwijkingen aanklagen. Waar zitten ze? Alle handen op één buik?
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn punt: meestal kan de naturalisatie niet teruggeschroefd worden omdat alle wetgeving hieromtrent gevolgd is. Er zijn nl. geen voorwaarden om belg te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Dan komen we bij de oorzaak!
De wetten zijn idioot en niet aangepast aan de werkelijkheid. Dus moeten ze veranderd worden. Ooit al eens wetten geweten die niet aangepast worden? Het kan en men moet er werk van maken.
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De VLD en CVP ook, tot ze aan de macht komen. Dan is het uit met hun mooie principes, want dan moeten ze met SP en Agalev regeren. Een stem voor CVP of VLD is dus eigenlijk een stem voor de links-extremisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De dubbele nationaliteit wordt behouden op diverse redenen. In Turkije verliest men alle rechten als men een andere identiteit aanneemt. Geen erfrecht meer, er mag geen eigendom in Turkije meer gekocht worden en de eventuele terugkeer (na pensioen bv.) wordt heel moeilijk. (Dat zal waarschijnlijk veranderen van zodra Turkije in de Europese Unie wordt opgenomen.) Marokko laat zijn onderdanen niet los. Zelfs indien ze een andere nationaliteit nemen, kunnen ze nooit van hun Marokkaanse nationaliteit afgeraken. Ook de kinderen die geboren worden uit twee Marokkaanse ouders (de zoveelste generatie speelt geen rol) blijven altijd Marokkanen. Marokko doet zelfs op dit moment een oproep naar haar buitenlandse jongeren om terug te keren en het land terug mee op te bouwen, maar volgens de ambassade in Casablanca staan er toch weer iedere dag 80 jonge mensen aan te schuiven om het land te verlaten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Het is nog een bevestiging dat niemand in twee landen tegelijk kan leven.
Het is het één of het andere. De rest dient enkel voor bewuste misbruiken. Bedankt voor de inlichtingen.