![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Lieve joggers,
Gelieve, zolang het winterse mooie weer aanhoudt, ramen en deuren te sluiten, en binnenshuis rond te tafel te joggen, want de fijne stofdeeltjes zouden je wel eens kunnen terminaal in het verkeerde keelgat schieten, - een bekommerde mede-jogger (die nu aan aqua-jogging doet in het zwembad, dat is veiliger) Eno 2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Fijn stof is overal momenteel, ook binnen. Ik jog twee weken niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ik heb gevoelige luchtwegen, en ik heb er ook veel last van.
ik mag vooral geen grote inspanningen doen en mij niet moe maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() die chloor in dat zwembad is niet veel beter voor uw longen hoor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik ga toch verder lopen buiten. Al die zever is voor de goedgelovige kwieten. Juist of het binnenshuis gezonder is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dat komt ervan als men, om de Kyotonorm te halen, lucht in Rusland moet kopen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik voel dat precies serieus als ik het raam openzet (op 't derde verdiep).
Hetzelfde gevoel had ik ooit eens toen ik in een megabestofd kot binnenging zodat je 't echt voelde op je adem. ![]() 't Is niet uitgesloten dat ik paranoïa ben, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Hoe slim is de huidige mens toch!
Hij kan precies meten hoe slecht zijn huidige luchtkwaliteit is (tien keer te slecht), maar hij kan er verder niets tegen doen. Zo slim is de huidige mens nog niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Hitler heeft een aantal Joden vergast, maar wij vergassen elkaar-
dat is nogal wat méér Nazi... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Bwa ik ben woensdag gewoon gaan trainen in die dikke soep. Eerst wel wat last, maar mettertijd ging dat wel beter. Het was ook geen al te zware training.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() ik heb er met mijn (over)gevoelige luchtwegen nog niets van gemerkt eerlijk gezegd.
ik spendeer dan ook hele dagen aan blokken + examen ipv aan joggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Luister eens hier, de fijne-stof-norm is nu al de hele maand Januari overschreden, en ruim overschreden, maar geen politieker die leiding geeft en maatregelen neemt.
Je begint al te lezen in de krant dat er jaarlijks tienduizend doden vallen door dit akkefietje, maar we doen alsof 't maar niks is. Hoofden in het zand...in het fijn zand... Zo ook hier in deze thread iemand: 't is allemaal flauwe kul, kouwe drukte...die nergens op slaat. Ik ben nog geen moment gestopt met joggen, maar het kan me dan ook geen bal schelen dat ik over 20 of 30 jaar overlijd aan longkanker. Verleden jaar was er ook zo'n periode in de winter, en toen heb ik maandeling wel degelijk een behoorlijke borstbeklemming gevoeld, hoewel ik niet rook voelde het aan alsof ik twee pakjes per dag ophad. Mij zou het niet verwonderen, dat ze dieselauto's in de fik gaan steken, nu de diesels de mens dodelijk gaan bedreigen. Of moeten we dat soms lijdzaam blijven aanzien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eno2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() We zouden de auto wat meer moeten laten staan.
Maar dat is pijnlijk, natuurlijk, als je overal parkeergeld moet betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ik zou u graag bezig zien, met de twee wijsvingers de lucht in en trappelen maar ![]() ik loop zelf bijna dagelijks een uurtje, maar de voorbije weken heb ik gepast. wel heel lastig als je die runners high mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Hoeveel hersencellen heeft men echt nodig om te joggen? Het zal niet veel zijn want zo ingewikkeld is het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Wie is daar de schuldige van? De bestuurders (want je hebt het over auto's nietwaar?) of de autofabrikanten? Als er morgen elektrische auto's (of gelijk wat) op de markt komen zal iedereen die met plezier kopen, dus denk ik dat de autofabrikanten met de vinger moeten worden gewezen. Het autorijden moet dan minder gaan kosten natuurlijk.
|
![]() |
![]() |