![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vreemde zaken : wij worden bedreigt door vogelgriep en dit schijnt een mogelijkheid te zijn voor de pharma-industrie om een slag te slaan.
De firma Roche zou een behandeling gevonden hebben nl. Tamiflu, maar met één klap er ook voor zorg gedragen hebben dat tal van landen een akkoord afsluiten om onder geen enkel beding generische varianten van dit product te importeren. Volgens de wereldgezondheidsorganisatie zou België voor het geval dat.. een strategische voorraad van 3 miljoen doses "Tamiflu" moeten aanleggen ; blijkbaar kan de firma Roche die voorraad echter eerst tegen 2007 leveren.. Intussen zijn er wel degelijk voorraden van de generische variant beschikbaar leverbaar door landen als Thailand, India enz.. Wat is hier feitelijk gaande ? Meer info op : http://www.dirkvanduppen.be/
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() de bio-industrie verrijkt zich door vogelgriep te doen ontstaan (zet 10.000 kippen op een paar vierkante meter en zoiets komt er vroeg of laat van) en de pharma-industrie verrijkt zich door een vaccin te verkopen.
de bio-industrie zou aandelen moeten kopen van de pharma-industrie. of hebben ze die al? de markt is allah en de mensen zijn zelfmoordterroristen. en nietzsche is een dooie lul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me daar ook al meer dan één vraag bij gesteld. We moeten niet ver nadenken om te beseffen dat een pandemie in de wereld zoals ze vandaag de dag gestructureerd is serieuze gevolgen kan hebben, niet alleen direct door de gevaren van het virus, maar ook en misschien nog vooral indirect door de gevolgen die het virus zal hebben op bv. het naar het werk gaan, waardoor heel wat diensten/producten niet meer kunnen geleverd worden, wat natuurlijk grote problemen met zich meebrengt. Een pandemie heeft naar mijns inziens alle elementen in huis om de maatschappij zoals de onze grondig te ontwrichten. De reactie van de overheden hierop is over het algemeen vrij laks. Sinds 1997 zijn we op de hoogte van de bedreiging (ik zag er zelfs een reportage over in die tijd die toonde hoe ernstig de situatie was en ze zou worden indien het tot een pandemie kwam, het ging toen al over h5n1...). Wat is er ondertussen gedaan? Zo goed als niets. Zelfs inzake wetenschappelijk onderzoek is er daarover pas vooruitgang geboekt op het moment dat het duidelijk werd dat het virus niet alleen binnen één bepaalde regio bleef. Met geld kan je alles bereiken, en met macht ook, dus mij moet je niet gaan vertellen dat we dit virus niet kunnen kleinkrijgen, zelfs zonder dehumaniserende maatregelen te plegen bedoel ik. Maar bon, tot dusver hebben we dus twee geneesmiddelen die iets kunnen betekenen, waarvan één pertinent en zonder duidelijke reden naar de achtergrond geschoven, en dat is Relenza van Glaxosmithkline. Alle heil wordt blijkbaar (mogelijk onterecht) van Tamiflu van Roche verwacht. Maar eigenlijk zijn de licenties niet van Roche, Roche heeft ze tijdelijk geleend/overgekocht voor een fors bedrag van Gillead ... een Amerikaans biomedisch bedrijf. Dit bedrijf is de echte uitvinder van Tamiflu... Eén van de grootste aandeelhouders van Gillead is trouwens Rumsfeld, in 1997 of '98 (ik weet 't niet meer precies) kocht hij voor miljoenen dollars aandelen ... Eén vraag speelt hierin een prominente rol: hoe ver moet de mens wijken voor het kapitalisme? En ook: waarom? ![]()
![]() |
![]() |