Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2012, 21:28   #1
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard Bart De Wever: een nieuwjaarsboodschap

In deze verwarde tijden waar koningen en hun vazallen verdeeldheid trachten te zaaien onder het volk om hun macht te vrijwaren, is er de positieve nieuwjaarsboodschap van Bart de Wever voor alle Antwerpenaren, geen enkele uitgezonderd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartDeWever
Beste Antwerpenaren,
ik ben nooit een man van grote emoties en weidse gebaren geweest. Nieuwjaarsbrieven voorlezen was als kind evenmin mijn favoriete bezigheid. Ik herinner mij vooral de moeite die het kostte om in mijn schoonste schrift redelijk betekenisloze tekstjes over te pennen op schuwlelijke kaarten om deze vervolgens voor te dragen voor grootouders, meter, peter, nonkels en tantes. U mag van mij veel werwachten, maar de tijd van zeemzoeterigheid en opgezwollen liefdesverklaringen ligt achter mij. Dat wil niet zeggen dat ik mij niet met genoegen tot u, mijn mede-antwerpenaren, richt. Integendeel. Wij leven in een prachtige stad. Een stad die eens het centrum van de wereld was, en dat in de harten - en hoofden - van vele antwerpenaren nog steeds is. Een rijke stad ook. Misschien niet onmiddellijk in de financiële betekenis, maar wel in elke andere. Wij hebben een rijke geschiedenis, waarvan ons schitterend erfoed getuige is. Wij zijn een stad die rijk is aan creatieve en ondernemende mensen. En wij hebben een rijke en bruisende diversiteit. In onze stad leven Antwerpenaren in alle soorten en maten, elk met hun eigenheid en eigenaardigheden.
Die rijkdom moeten wij koesteren, en die rijkdom moeten wij verbreden en delen. Onze stad moet aantrekkelijk zijn voor mensen die hier hun leven willen opbouwen, voor mensen die onze rijkdom willen uitbouwen en voor mensen die een paar dagen van onze rijkdom willen genieten. En daar moeten wij werk van maken. Dat is mijn verantwoordelijkheid. Maar dat ik ook uw verantwoordelijkheid. Deze stad zijn wij samen.
Een stad is altijd meer dan een verzameling van straten en huizen. Het is een gemeenschap, een gevoel, een bewustzijn. Wat dat juist is, zal voor elke individuele Antwerpenaar verschillend zijn. Iedereen heeft voor zich wel een beeld van wat Antwerpen voor haar of hem betekent. Soms is dat positief, soms is dat negatief. Maar wat het ook moge zijn, voor ons allen is het in de eerste plaats onze thuis. Waar we samen zorg voor moeten dragen en waar se samen fier op mogen zijn.
Het jaar 2013 staat in de startblokken. Over enkele dagen maken we een nieuw begin, vol goede moed en dito voornemens. Mijn goed voornemen is alvast om er te zijn voor Antwerpen en voor alle Antwerpenaren. Om deze stad weer in haar oude glorie te herstallen, en deze glorie ook te laten afstralen op de rest van Vlaanderen. Antwerpen moet eens te meer het baken zijn waarop men zich richt. Een stad aan de stroom, waar de toekomst aan de horizon wenkt. Een stad die werderzijs respect, ambitie en gedrevenheid hoog in het vaandel voert. En daarvoor reken ik ook op u.
Ik wens u allen een gelukkig en vreugdevol 2013. En ik blijf zot van A, maar ik heb vooral veel respect voor A.
Een mooie boodschap, een nieuwjaarsboodschap zoals ze hoort te zijn.
Oorspronkelijk verschenen in Citta, het stadsmagazine van GVA.

Ik wens u allen een gelukkig en vreugdevol 2013.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 21:37   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Daar kan de roi een voorbeeld aan nemen. Schitterende, hoopvolle, positieve boodschap.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 15:22   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Daar kan de roi een voorbeeld aan nemen. Schitterende, hoopvolle, positieve boodschap.
De Goede Belgen zijn er stilletjes van geworden
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 15:30   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De Goede Belgen zijn er stilletjes van geworden
Zou het ook niet kunnen dat geen kat het gelezen heeft?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 15:47   #5
eno2
Banneling

Standaard

Eerst A'pen terug naar de gouden eeuw brengen, en daarna Vlaanderen.

Oei, dat lijkt wel ironisch.

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 januari 2013 om 15:48.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 15:48   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
²

Heel wat anders dat gefrustreerd materiaal van Albert zonder oorlogsslachtoffers te misbruiken voor z'n politieke kraampje.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 15:52   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Een stad die wederzijds respect, ambitie en gedrevenheid hoog in het vaandel voert. En daarvoor reken ik ook op u.
Ik wens u allen een gelukkig en vreugdevol 2013. En ik blijf zot van A, maar ik heb vooral veel respect voor A.
...
Daar doe ik het voor.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 16:32   #8
ZION
Banneling

Standaard

Zet Die Ploat Af, Godverdomesse, Klootidioten !
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 16:39   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Zet Die Ploat Af, Godverdomesse, Klootidioten !

Neem een kalmeermiddeltje ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 18:02   #10
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om deze stad weer in haar oude glorie te herstallen, en deze glorie ook te laten afstralen op de rest van Vlaanderen. Antwerpen moet eens te meer het baken zijn waarop men zich richt.
Liever niet.

Het was wel een mooie speech.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2013, 10:49   #11
collingwood
Vreemdeling

Standaard

Nadien kan de grondwet herstemd worden........................,,/
asvab asvab
cissp cissp
collingwood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be