![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Maker van holebi-radio krijgt dreigmails
![]() “Als Larson niet in stilte vertrekt, zijn we bereid te vechten”, stond in een anonieme mail. “Op homoseksualiteit staat de doodstraf, maar mensen mogen niet moorden. Daarom stuurde God aids naar de aarde. Als Chad Larson in zijn sterfbed ligt door deze ongeneeslijke ziekte, zal hij wensen dat hij naar ons kwam voor hulp.” De dreigmails zouden verstuurd worden door conservatieve, kerkelijke groepen in de Verenigde Staten. De radiomaker neemt de dreigementen au sérieux, maar dat houdt hem niet tegen om The Edge Show voort te zetten. “Ik ga niet stoppen omdat iemand de inhoud niet lust. Dit is Amerika, waar je vrij bent de radio aan en uit te zetten.” bron: het Roze Huis Net zoals bij de moslims zijn er ook bij de christenen fundamentalisten die er niet voor terug deinzen om te dreigen met geweld (en het ook al toe passen) als niet iedereen slaafs de bijbel na leeft... Fundamentalisten en terroristen komen voor bij alle godsdiensten. Voor mij zijn die christenfundamentalisten even verwerpelijk en gevaarlijk als de moslimfundamentalisten.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Een goed gelovige is per definitie een fundamentalist, iemand die de samenleving wil grondvesten op zijn ideeën.
Over demokratie onderhandelt men toch ook niet ? Desalniettemin is er een fundamenteel verschil tussen de islam die geweld predikt tegen andersgelovigen, en het Christendom dat verdraagzaamheid verkondigt ; de echte en niet de linkse verdraagzaamheid. Moslimfundamentalisme is dus fundamenteel verschillend van kristelijk fundamentalisme. Kristelijk fundamentalisme is immers principieel geweldloos itt moslimfundamentalisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() De wereld rond Aids ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Das schoon in theorie, maar vertel dat maar tegen Chad Larson. Als christen-fundamentalisten dezelfde wapens (soms ook letterlijk) gebruiken als moslim-fundamentalisten, dan zijn ze beiden onmenselijke barbaren.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik denk niet dat Fozzie dat in zijn openingspost bedoelde. Als iemand zich christen noemt en in naam van zijn geloof geweld gaat plegen tegen mensen die hem/haar niet aanstaan, is die persoon op een verwerpelijke manier bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Da's wel heel naïef om dat te denken. Bv. het denkbeeld dat er een nuclear armageddon nodig zal zijn om Jezus terug te laten keren op aarde vind ik niet echt een vredelievende gedachte..
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() In het 'christenfundamentalisme' moet men volgens mij toch een duidelijk onderscheid maken tussen katholiek en protestants fundamentalisme. Het begrip 'fundamentalisme' is op zich ook neutraal zoals radicaal al gezegd heeft: men is een fundamentalist en dus beginselvast of men is een windhaan.
De protestantse kerken zijn de islam van het christendom met hun (honderd-en-een) 'letterlijke' interpretaties van de bijbel. Meer en meer begin ik in het Amerikaanse imperialisme/messianisme de pendant te zien van het islamisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij wil moorden maar laat het aan God over, hij is moordzuchtig maar te laf om z'n lusten te volgen. God als 'huurmoordenaar'. Ik word daar eigenlijk nog zieker van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Maar vermits er volgens u geen verschil bestaat tussen christen-fundamentalisme en moslim-fundamentalisme zou toch graag het volgende van u vernemen: -) een internet adres waar ik video's kan bekijken van christen-fundamentalisten die ongelovigen onthoofden -) enkele voorbeelden van recente zelfmoordaanslagen door christen-fundamentalisten -) de naam van de maker van een anti-christelijke film die recent vermoord werd door een christen-fundamentalist -) ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VS is geen land maar een vereniging van landen. En ik denk niet dat elke moord op een "abortusdokter" het nieuws haalt in Europa. Als ik mij niet vergis behoorde Timothy Mc Veigh ook tot een ultra-katholieke sekte.
![]() |
#16 |
|
![]() ik dacht dat hij extreemrechts was
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ultra-Conservatieve katholieken zijn dat meestal ook.
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De IRA-aanslagen en de genocyde van Srebrenica zijn immers principieel geweldloos nietwaar? Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die denken dat er in het laatste decennium meer Europeanen zijn gestorven onder 'moslim-terreur' dan omgekeerd. Er zijn in de afgelopen 20 jaar 10 keer meer moslims gedood geweest door europese christenen dan europese christenen door moslims. Sommige xenophoben hebben nogal eens de neiging op te gaan in de massa-hysterie-propaganda en dat te vergeten.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 12 februari 2006 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Srebrenica genocide was racistisch. (ook hier, godsdienst is een bijkomende scheidingslijn, maar denk jij nu dat die genocide gepleegd is omdat ze door religieuze haat opgestookt zijn? nee natuurlijk) Haat vanuit religie zien we alleen bij islam. |
|
![]() |
![]() |