![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik dacht dat de reden voor de titel "Koning der Belgen" (in plaats van K.v.B.) iets te maken had met een of andere "patent" van de NL-koning (Rex Belgium), en niet vanwege een andere reden: http://www.heraldica.org/topics/roya...lbelge.htm#Roi
Laatst gewijzigd door Tempest : 20 februari 2006 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enfin, dat is de officiële verklaring; wat mij betreft sluit monarchie per definitie volkssoevereiniteit uit.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 20 februari 2006 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb anders niet de indruk dat het 'de' monarchie in Nederland is die volkssoevereiniteit onmogelijk maakt.
In ons land k�*n dat echter niet anders of Belgique was geen 25 jaar oud geworden. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2006 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Bestaat de titel van Rex Belgium nog altijd in Nederland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Rex Belgium Nederland' ingoogelen en je vindt alles wat je hebben wil.
|
![]() |
![]() |