![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Deze drastische maatregelen zijn in feite het gevolg van 'MORAL PANICS', zo stelt Michael Tonry in 'Thinking About Crime' (Oxford University Press).
Er gebeurt iets, de media springen erop (als vliegen op een stront, zowaar) en de timide middenklasse - reeds onzeker gemaakt door economische, sociale in politieke onzekerheden - vindt ineens dit soort van maatregelen menselijk. En het volk beslist, zoals u weet. ![]() Nu maar hopen dat dit nooit naar ons overwaait (hoewel ik het woord ZERO TOLERANCE hier al opgevangen heb). Voorts stelt Tonry dat misdaadcijfers stijgen of dalen ONAFHANKELIJK van de maatregelen die je ertegen neemt. Ze zijn eerder het gevolg van achterliggende sociale veranderingen. Criminaliteit, kun je dat wel echt bestrijden? In dat geval zou ik het eerder SYMPTOOMBESTRIJDING noemen. CCTV: deze verplaatsen - zoals u weet - het probleem naar plaatsen waar doorsnee middenklassers niet komen. Maar dat zal de middenklasse worst wezen. Voor hen is het 'probleem' van de baan. Zadel de lagere klassen er maar mee op. Big Brother is watching you! Weet waarvoor u stemt! Het zou ook TEGEN u kunnen gebruikt worden. ![]() P.S. Ik hoop dat de satirische inslag van mijn berichten u niet ontgaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren hebben ze vlug geimproviseerd op een executie in amerika omdat het anders vanavond zou vervallen en hij door dezelfde rechter opnieuw moet veroordeeld worden. Hun probleem was dat de rechter ondertussen van gedacht was veranderd en dus hebben ze hem maar vlug alsnog raprap dood gedaan.
Zie eens dat hij vrijkwam? ps; hij zat al te wachten van in 1985 of zoiets. |
![]() |
![]() |