![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vooruit dan maar. Naar aanleiding van de draad "armoede, hoe kom je er in", deze draad "armoede, hoe geraak je er uit".
Alle antwoorden zijn goed met uitzondering van eentje. Eigenlijk zou ik niet graag lezen (niet dat ik iemand tegenhoudt (wie ben ik)): GA WERKEN. Is een te simplistisch antwoord veronderstel ik. Er mag gerust gelinkt, gekopieerd worden met bovenstaande draad. Doe wat je niet laten kan. Verder ... smijt concreet op tafel wat het probleem is en hopelijk krijg je DE goede inspiratie door HET lumineus idee of voorstel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik wil heel graag meedenken, Karma
En denk ook wel een paar nuttige tips te hebben, maar... uiteindelijk zal het wel steevast terug neerkomen op "werken". Daarom toch een vraagje vooraf: wat heb je eigenlijk tegen "werken" op zich? Waarom wil je dat niet graag horen? Want met hoogdravende theorieën over hoe de maatschappij / wereld er zou moeten uitzien breng je de "uitstap uit de armoede" natuurlijk geen centimeter dichterbij... Leuk om over te brainstormen, maar concreet ook niet veel meer dan dat.
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Aan Karma, ik kan maar 1 tip geven: in jezelf geloven, het klinkt misschien hol, maar het is het enige dat werkt. Als je al niet meer in jezelf gelooft, hoe kan je dan willen dat anderen in jou geloven. Maar om alle illusies uit de wereld te helpen: Je afkomst bepaalt voor 90 % je studiekeuze en je studiekeuze ( universiteit ... ) bepaalt dan weer voor 90 % je succes in je beroepsleven. Spijtig genoeg is de wieg waarin je geboren bent dus allesbepalend. In de Angelsaxische landen is dat veel minder uitgesproken, niettegenstaande je daar een veel sterke klassemaatschappij hebt, is de sociale migratie er veel groter dan op het Europese vasteland. Het credo dat je er door hard te werken wel komt, getuigt van grote wereldvreemdheid. De OCMW's worden platgelopen door hardgewerkte zelfstandigen die de fles opgingen omdat klanten niet wilden betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn rol in VWS is er eentje van sympathiseren en als 't kan ook een beetje meedenken. Ik besef ook dat "gaan werken" een veel grotere garantie geeft om het inkomen te verhogen. Maar ik vind het te simplistisch als antwoord (beter zou zijn: hoe geraak ik aan werk en op welke manier zie ik werk zitten). Ik verklaar me nader. Als mensen de capaciteit hebben om te werken en bovendien de mogelijkheden om aan werk te geraken, dan is het hun keuze om in de armoede te blijven. Eigenlijk heb ik het niet over die klasse. Waar het me meer om te doen is, is dat er tal van redenen zijn dat steeds minder mensen het zien zitten om nog achter werk te gaan zoeken. De desillusie, het argwaan, het gebrek aan zelfvertrouwen, het gebrek aan kunde, inzicht, de generatiearme enz... Vandaar deze draad... Laatst gewijzigd door Karma : 12 februari 2006 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er is tegenwoordig een enorme nood aan drugs (amfetamines, hasj ) voor de kinderen van de gegoede middenklasse, laat ze die dan bevoorraden en er zelf beter van worden. Cru maar zo zou ik het doen, moest ik in deze situatie blijven verkeren, zonder schroom en met een grote glimlach op het gezicht als ik zo de kinderen van de gegoede klasse kan vergiftigen met die brol. Overlevingsdrang noemt men zoiets. Gelukkig komt het niet zover, bij velen komt het echter wel zover en dan zijn we er snel bij om met de vinger te wijzen en de neus op te heffen. Laatst gewijzigd door MadDog : 11 februari 2006 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() werken.
geen kindjes maken of bijmaken. geen leningen meer doen en andere zotte kosten. schuldbemiddeling van ocmw. verder zoveel mogelijk uw verstand erbij houden met uw onkosten inclusief eten ectra. en verder alles afbetalen en mischien binnen x-aantal jaren terug kredietwaardig te zijn en dan mischien nog gezond genoeg om uw leven iets comfortabeler te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk Is Het Een Oproep:
Heb Je Ooit In De Misérie Gezeten En Ben Je Er Uit Geraakt, Doe Dan Je Verhaal. Het Kan Inspirerend Zijn Voor Anderen; |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja karma jong wat heb je nu op je nek gehaald?
Werken mag niet als antwoord en dusdanig alles wat er naartoe linkt ook niet. schaken in afwachting? Ik begin c7 naar c6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geheugensteuntje: surf even naar boven of http://forum.politics.be/showpost.ph...29&postcount=4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() geloof me de ocmw kan meestal veeel gemakelijker afbetalingen verkrijgen
ik persoonelijk ik vind het in strijd met de stelling dat iedereen gelijke rechten heeft maar feit is dat ocmw's sneller zoiets verkrijgen. wat ik persoonelijk degoutant vind. verder heb ik al gemerkt dat waneer je niet in de ocmw zit. Een bedrijf of deurwaarder of weet ik veel u veel sneller in de luren legt met het gevolg dat ge zonder het te weten of te beseffen een factuur dubbele betaald of noem maar op. Nu met uw vraag: Ik hoop dat ge kinderen ten laste hebt en alleenstaande zijt omdat ge dan de maximum uitkering trekt maar ik raad toch aan om een stom part-time jobke te overwegen alleen maar om van dat psychologich drukend gezeur van de vdab af te geraken en dan zwijg ik over de politiek tegenover werklozen... of als ge kunt studeren iets opbouwend constructief doen als het in uw mogelijkheid ligt. verder heb ik geen idee maar tzal geen aangename tijd zijn. En geloof me werkloos zijn en met een minimum dopje thuis zitten en geen werk vinden enzo da was denk ik de donkerste periode van mijn leven. er staat veel geloof me in mijn zinnen hmmm ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 12 februari 2006 om 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als de maatschappij een misdaad tegen mij pleegt door mij alle kansen op een normaal leven af te nemen, zou ik in geval van ook een misdaad (meer dan 1 zelfs ) mogen plegen. Dat noemt men aktie en reaktie, een principe veel ouder dan die karma gezever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nu kerngezond en ijzersterk, maar vandaag op mijn 28 ste afgeschreven, in mijn gezicht gezegd door verschillende potentiële werkgevers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Als mensen de capaciteit hebben om te werken en bovendien de mogelijkheden om aan werk te geraken, dan is het hun keuze om in de armoede te blijven. Eigenlijk heb ik het niet over die klasse."Het VWS, waarmede U sympathiseert (wat uiteraard mag), heeft het nochtans constant over het recht van nietsdoen, het belachelijk maken van de 'werkslaven' en over allerlei rechten, zonder éénmaal het woord plichten in de mond te nemen. De voornaamste woordvoerder heeft al dikwijls vermeld dat hij niet wenst te werken... maar hij eist wel een riant onvoorwaardelijk basisinkomen. Hij kiest dus niet voor armoede. Ik heb U nog geen enkele maal horen vertellen dat U dit niet correct vindt, maar ja, supporters zijn zelden neutraal... ![]() In de armoede geraken is zelden een kunst... Eruit voor de meesten alleszins... Het probleem van de tewerkstelling is er wel degelijk, net zoals de onwil om te werken, vanwege te lastig of niet plezant... Het is echt schrikaanjagend te moeten horen (en zien) dat er honderdduizenden jobs niet ingevuld geraken (of geraakten). Denkt men nu echt dat de bouwheren allemaal het risico nemen om illegalen en 'doppers' tewerk te stellen? Neen, het grootste gedeelte is verplicht om dit te doen of failliet te gaan aan personeelsgebrek... En dat heeft niet altijd te maken met onwil om te werken, maar ook met een slechte afstelling onderwijs-werkwereld, een slechte werking van de VDAB en de mentaliteit van de vakbonden (o.a. aan de werkloosheidsval hebben deze goed meegewerkt, evenals aan de veel te hoge loonkosten). En de werkgevers zullen ook wel niet altijd vrij uitgaan... Verder nog de generatiearmoede, de mensen die echt (letterlijk en figuurlijk) niet goed in hun vel zitten (te dik, te lelijk... licht gehandicapt enz). Gisteren heb ik nog kennis genomen van een echt triestig geval van een gehuwd jong koppel met 2 kinderen. Hoe die jonge mensen nog ooit uit de armoede kunnen geraken, weet ik niet... Maar wat ik wel weet dat is dat (vooral) de vrouw, toch keihard blijft werken... omdat ze, vooral voor haar kinderen, het onmogelijke wil proberen mogelijk te maken, zodat die tenminste nog een toekomst (kunnen) krijgen... Ik heb haar alleszins beloofd haar met 100 euro per maand te helpen... Ik besef dat dit volgens sommigen paternalistisch is (en mss maar een druppel op de hete plaat, maar ja, er zal minstens meer eten op de plank zijn... Allez, dit zijn maar wat losse flodders, net voor het slapen gaan (want U weet morgen zondag werkendag voor de spitsmuis)... Werken is geen plezant 'werk'woord... Laatst gewijzigd door Chipie : 12 februari 2006 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had het allemaal niet gelezen he karma.
Maar alla, ik zal eens wat tips geven sie op voorwaarde dat de man/vrouw in kwestie eerst en vooral haar eigen core business weet te vinden. Dus dat wat hem/haar het nauwst aan het hart ligt om te doen. 1) Assertief zijn of worden. 2) Doe een assements traject . Wie zichzelf overschat moet wat inbinden en wie zich te klein maakt moet zijn zelfbeeld wat opkrikken. 3) Leer onderhandelen. Het eigenbelang van de andere is het vertrekpunt. 4) Ga oplossingsgericht te werk. Zet kleine stappen die resultaat boeken. 5) Doe het allemaal niet te fanatiek. Zie het werk als een spel. 6) Eenmaal aan het werk zoek uit wie de kernspelers zijn en zoek een coach...een peter die u wegwijs maakt. Schuif aan bij alles wat belangrijk is. 7) leer aanvaarden dat er dingen mis gaan. Voila daar kan je toch al een eind mee weg denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik moet eerst nog eventjes reageren op Chipies, toch wel goede posting vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker niet karma, daar ligt hun zelfbeeld dikwijls veel te laag voor.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog een tip feitelijk voor al arme mensen die zoeken achter werk maar geen vinden.
Leer dansen en moppen vertellen! Je moet in staat zijn op één avond minstens 1 vrouw of man te verleiden. Raar hé? Maar waar! Alvast een prettige oefening zou ik zeggen. Zoek zelf maar uit hoe je dat kan helpen. |
![]() |
![]() |