![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik stel mij toch echt de vraag wat er van dit land moet worden. Elke dag zie je wel een of andere politicus op je tv een "goede" zaak verdedigen of een "slechte" zaak aanpakken. En dat terwijl je dan moet vaststellen dat ons piepkleine landje 20 keer meer ministers en regeringen heeft dan eender ander land in deze wereld maar er niet in slagen het 20 keer beter te doen dan al de rest van de landen. Dit regerings systeem is onhoudbaar het is allemaal zo ingewikkeld en uit elkaar getrokken dat deze regeringsvorm een olifant in een garage is... Even log en traag, en zeker zo energieverspillend.
Als ik kijk naar wat er de laatstse tijd in elke economie is gebeurt, namelijk meer werken met minder mensen, is de staat blijkbaar het enige "bedrijf" waar het omgekeerde is gebeurt. Wanneer ik op mijn werk een mega-fout bega en durf daarover te liegen of ik zou diefstal plegen, dan gooien ze mij buiten, en is de kans op een andere job klein. In onze regering niet;.. ALS ze je al buiten gooien, is het gewoon de rest van de regeringsperiode "straftijd" op de bank (ergens hier of daar achter een partij bureau'ke) tot de volgende verkiezingen of de zaak is overgewaaid. En zo zijn er duizend en een dingen die in de eigelijk ondenkbaar zijn, maar toch zo zijn in onze regering. Met al het politieke gezever zijn de "landsdelen" niet dichter bij elkaar gekomen, maar enkel verder weg. En er is bij mijn weten maar 1 groep mensen die daar wel bij vaart en dat zijn de politiekers zelf.De politiek heeft het land verdeeld, niet het volk.Alleen maar meer jobkes te verdelen, wij, het gepeupel, betalen toch. Belgie, zet je onverdraagzaamheid eens aan de kant, en gooi eens wat van dat klootjesvolk buiten.... DAT zou nog eens een besparing zijn..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Ja, de vraag is enkel wanneer. Eerst nog een groep of 10 experts aanduiden (goed om de vriendjes ook een jobke te geven). En nog wat onderzoeken en studies bestellen. Dan nog eens goed overzien, en zien dat we allemaal goed overeen komen. Dan alles nog eens goed door de papier molen draaien en wie weet hebben we een oplossing voor deze problemen. We gaan erop vooruit. We lossen de problemen niet meer op wanneer ze zich stellen.... We beginnen er dan een jaar of 10 over te debateren, en lopen op niets uit, enkel een hoop papieren en geld in de juiste zakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb jij niet liever wat chaos en anarchie, xylitar. Is veel leuker en zou wel eens kunnen aanslaan bij de jeugd. Misschien niet meteen, maar binnekort ofzo, als het pas ECHT hip word.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Opstand van de jeugd?
Geen gevaar voor. Moederskindjes.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() chaos, .... kijk eens naar dat formulier dat ze elk jaar bij je binnenduwen, vul dat eens in... dat is al chaos genoeg. Zowel het vooruitzicht om dat te moeten invullen als de uitkomst zijn 2 dingen die al chaos genoeg veroorzaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
lool Laatst gewijzigd door xylitar : 22 februari 2006 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Een nieuwe partij opbouwen is niet gemakkelijk. We stoten op een hele particratie. We hebben geen geld buiten dat van ons en voorlopig nog geen of zeer weinig media-aandacht. Maar we zullen slagen. U kan ons altijd meehelpen om de huidige politieke klasse op pensioen te sturen en België weer unitair te maken.
Laatst gewijzigd door Hans1 : 22 februari 2006 om 15:33. |
![]() |
![]() |