![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag ging ik postzegels alen bij de Post.
Gaven ze mij daar zo'n set zegels ter ere van de 175 jaar Belgique herdenking. Met daarop in schoon sierlijke letterkes: 175 jaar democratie - 175 ans de démocratie Nog los van het feit dat het eigenlijk om 175 jaar bezetting gaat toch deze opmerking. Ik meen me te herinneren dat het algemeen enkelvoudig stemrecht pas werd ingevoerd na de tweede wereldoorlog. En voor zover ik kan tellen is dat géén 175 jaar. maw, de leugenachtige staatspropaganda kleven we nu ook op onze brieven.
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een Waalse stem weegt bovendien nog meer dan een Vlaamse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we dan maar een binnenbreken in die postkantoren, en 's nachts al die postzegels onschadelijk maken door ze allemaal te gaan afstempelen. Moehahaha! Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 22 maart 2006 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dan nu een antwoord op mijn post aub.
Van 1948 tot 2006, is dat 175 jaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() En het algemeen enkelvoudig stemrecht is er dan nog op onwettelijke wijze gekomen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik wist zelfs niet dat België een democratie is. Een staatshoofd dat niet verkozen is, mensen die nergens op een lijst staan maar toch minister worden, 40% van de regering is niet verkozen door Vlamingen maar regeert toch over diezelfde Vlamingen, geen mogelijkheid tot bindende referenda op burgerinitiatief, ...
Dit stinkt naar particratie, dus maak daar maar 175 jaar partijdictatuur van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() 175 jaar democratie? Blijkbaar heeft men dan het verschil met de bezetting (1914-1918 en 1940-1945) niet eens opgemerkt. Zonder die negen jaar kom je immers niet aan 175. Of zou men 1815-1830 meetellen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je die particraten die eisen dat ze als Voorzitter worden geadresseerd?
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
116 - het totaal percentage blasé-flamingantisme = 17 17 x het aantal leden van de BUB = 170 170 + de kern van de koninklijke familie = [SIZE=5]175[/SIZE] 8)
Laatst gewijzigd door lombas : 22 maart 2006 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Democratie is een rekbaar begrip. Wat in 1830 'democratisch' werd gevonden, is dat nu niet meer, en omgekeerd. Het is wel opvallend dat de term 'democratie' pas echt gebruikelijk werd in België in de strijd voor het Algemeen Stemrecht, in de dagen voor dat monstrueuze Algemeen Meervoudig Stemrecht. Een mooi voorbeeld daarvan zijn de Daensisten, die zich 'Christene Democraten' gingen noemen in hun strijd voor sociale rechten, terwijl de zittende katholieke partij zichzelf 'de Bewarende Partij' noemde: 'democratie' had toen duidelijk een progressieve invulling. 3. 175 jaar bezetting? Nu niet belachelijk gaan doen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 22 maart 2006 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens, met die 'overheersing' door Vlaams-nationalisten schaar je jezelf wel duidelijk aan Franstalige kant, die al 175 jaar schrik hebben voor 'l'état belgo-flamande'...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() U bent echt beter als een geert hoste en najib amhali. Jongen toch, de Vlaemsche Beweginck werd gevormd nadát belgique afscheurde van het VKN en enkel door de arrogante en ondemocratische houding tov het grooste deel van de bevolking. un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat die fameuze postzegels betreft van 175 jaar Belgique, mijn overbuurvrouw weigerde ze en gaf te verstaan dat ze 'neutrale' postzegels wilde. De dienstdoende postbeambte heeft haar om die reden....ahum....zeer 'neerbuigend' behandeld in het bijzijn van de andere klanten.
Ik veronderstel dat klacht indienen tegen deze postbeambte niet veel zin heeft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat dacht je. Er stond een heel lange rij achter mij, en ik hou er niet zo van mezelf te kijken te zetten door moeilijk te gaan doen, dus heb ik het ook maar gelaten...
![]() maar ik gebruik die postzegels om flamingantische brieven te versturen, en dat compenseert meer dan voldoende ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds ik een paar keer een handje ging toesteken op het kantoor van de VVB in Berchem weiger ik zelfs de postzegels met 'koningskopjes'. Rustig maar beslist. Volk of geen volk achter me. Meer nog, ik raad iedereen die op vakantie gaat in het buitenland, en van wie ik een kaartje verwacht, aan om 'Vlaanderen' te schrijven inplaats van 'België'. De ervaring leerde mij dat het postnummer voldoende is om deze kaarten ter bestemming te krijgen.
In VLAANDEREN dus. Doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
175 jaar lang Belgische kolonisatie en uitbuiting van Vlaanderen lijkt me idd beter. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vanwaar die discriminatie van het Duits eigenlijk. Het is toch een landstaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Kunt u geen klacht indienen wegens valsheid in geschrifte van staatswege?
![]() |
![]() |
![]() |