Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2006, 10:26   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard neonazi's slaan cameraman in mekaar

Wie neonazi's filmt, krijgt slaag

VTM-cameraman zwaar toegetakeld in parochiezaal

Grote blauwe plekken en lelijke schrammen over heel zijn gezicht: een cameraman van VTM zal nog weken de sporen dragen van de harde rammeling die hij zaterdagnacht in de parochiezaal van Vremde kreeg van een troep neonazi's. Zijn 'misdaad': hij probeerde hun geheime feestje te filmen voor het nieuws.

Met naam en toenaam in de krant wil de toegetakelde cameraman niet: hij is bang voor de dreigementen van de skinheads. Zij maakten een foto van hem en van zijn nummerplaat en riepen: ,,Als je met je kop in de media komt, vinden we je.''

De freelance cameraman was de avond zelf getipt over een geheime fuif van neo-nazi's in de parochiezaal van Vremde, een deelgemeente van Boechout bij Antwerpen. Samen met zijn klankman had hij tussen 23 uur en middernacht verdoken vanuit de auto met een telelens het komen en gaan van kleine groepjes skinheads gevolgd.

Om af te sluiten besloot de cameraman nog snel enkele beelden te maken in de deuropening van de zaal, terwijl zijn collega zich met draaiende motor in de wagen klaar hield om weg te stuiven. Binnen in het bomvolle zaaltje waar normaal gepensioneerden een kaartje komen leggen, bleek het echter een heksenketel: muren volgehangen met fascistische affiches en hakenkruisen, en 200 kaalgeschoren kerels die met ontblote, getatoeëerde bovenlijven samen met hardcore-groepjes ,, Hitler ist da, Hitler ist da! '' scandeerden.

De cameraman was nog maar pas beginnen filmen toen iemand hem de zaal binnensleurde. Daar werd zijn camera uit zijn handen geslagen en werd hij door razende neo-nazi's omsingeld. Twintig minuten lang kwamen steeds andere skinheads - veelal Duitssprekenden - naar voren om hun prooi met de vuist en de schoenen af te tuigen. Ze dachten aanvankelijk dat hij voor een anti-fascistische vereniging werkte. Toen hij er eindelijk in slaagde een West-Vlaamse skinhead zijn tape te overhandigen, kon hij vluchten. Het ging meteen naar de spoed van het Jan Palfijnziekenhuis.

Undercover

Het was inmidels 1 uur 's nachts. De klankman had zich verscholen in het huis van buren en had de afgelopen twintig minuten vijfmaal gebeld naar de politie, maar die liet zich niet zien. Nochtans had een undercover-patrouille discreet een oogje in het zeil gehouden.

Waarom kwam de politie niet tussenbeide? ,,Wat er precies gebeurd is, weet ik nog niet'', zegt burgemeester André Mariën (VLD) van Boechout, die pas zondagmorgen werd ingelicht. ,,Maar onze politie is zaterdagavond bewust niet op de voorgrond getreden om de zaak niet te laten escaleren. De politie wist weliswaar de dag voordien dat er een extreem-rechts feest zou plaatsvinden in de ruime regio van Boechout, maar de precieze plek kende men pas zaterdagavond. Als ik het vroeger had geweten, had ik zeker vooraf ingegrepen.''

De burgemeester zit behoorlijk verveeld met de zaak, net als de vzw Parochiale Werken die de zaal verhuurde. ,,Wij zijn erin geluisd'', zegt Paul Smit. ,,In september kwam hier een jongeman vragen om de zaal te huren. Niets liet vermoeden dat het om zulke kerels ging.''

Pitbull

Organisator van het neo-nazitreffen is Blood & Honour Nordland , een van de drie Vlaamse afdelingen van een onfrisse internationale groepering die haar sympathieën voor het gedachtengoed van Hitler graag mag uitleven op loeiharde optredens van gelijkgezinde racistische groepjes zoals Warhammer en Strike Force .

De huurder van de parochiezaal, S.L., blijkt een skinhead van hooguit twintig die nog bij zijn ouders woont in een nette woning vlak bij de villaparken van 's Gravenwezel. Voor de deur een gitzwarte Astra met twee stickers van Vlaamse leeuwen naast de nummerplaat en op de achterruit de woorden Pitbull en Germany .

S. blijkt een griepje te hebben en hijst zich even uit zijn zetel om te zeggen dat ,,er niets is gebeurd''. Even later klinkt het: ,,Ze hebben hem (de cameraman, nvdr) binnengesleurd, maar ik heb niks gezien.'' En dan geërgerd: ,,Als ik iets misdaan had, zat ik nu al in de bak.''

Zijn moeder blijft nog even in de deuropening hangen. Ze kijkt bezorgd. ,,Ik denk dat mijn zoon met slechte vrienden rondhangt. Weet gij misschien met wie?''

Geert NEYT en Dajo HERMANS07/03/2006

-------------------------------------------------------------

het bruine schuim van vlaanderen, bourgeoisiekindjes uit de villawijken, niks working class pride. 'swimming pool pride'.
toont nog maar eens de ware aard van alles wat rechts en VB is.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 10:31   #2
Calle
Parlementslid

Standaard

Ga werken smerig werkschuw langharig links tuig !

Kwestie van te veralgemenen zoals jij in je laatste zin he.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 10:59   #3
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Buiten dat ene voorval is er niets misgelopen. Het concert was hier op nog geen 5 minuten vandaan, aangezien ik Boechoutenaar ben. Maar men mag de zaak niet opblazen, omdat het eigenlijk niet nodig is.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 11:03   #4
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Daar werd zijn camera uit zijn handen geslagen en werd hij door razende neo-nazi's omsingeld. Twintig minuten lang kwamen steeds andere skinheads - veelal Duitssprekenden - naar voren om hun prooi met de vuist en de schoenen af te tuigen. Ze dachten aanvankelijk dat hij voor een anti-fascistische vereniging werkte.
Sorry maar dit is bullshit.
Ik heb zelf vroeger genoeg met skinheads gevochten. Als skins twintig minuten lang op je stampen en kloppen; dan ben je tien keer dood.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 11:03   #5
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Daar werd zijn camera uit zijn handen geslagen en werd hij door razende neo-nazi's omsingeld. Twintig minuten lang kwamen steeds andere skinheads - veelal Duitssprekenden - naar voren om hun prooi met de vuist en de schoenen af te tuigen. Ze dachten aanvankelijk dat hij voor een anti-fascistische vereniging werkte.
Sorry maar dit is bullshit.
Ik heb zelf vroeger genoeg met skinheads gevochten. Als skins twintig minuten lang op je stampen en kloppen; dan ben je tien keer dood.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 11:22   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
Buiten dat ene voorval is er niets misgelopen. Het concert was hier op nog geen 5 minuten vandaan, aangezien ik Boechoutenaar ben. Maar men mag de zaak niet opblazen, omdat het eigenlijk niet nodig is.
Als er een dode zou gevallen zijn, zou u net hetzelfde zeggen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 12:46   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

een groepke skinheads dat zijn meetingske houd, ondertussen hun grote god vererend...

ja de VTM die dat dan weer probeerd te recupereren om het vlaams belang en al wat vlaams is zwart te maken...

ge moet natuurlijk goed zot zijn om zonder toestemming te vragen op een skinhead fuif te gaan filmen, ik zou daar zelf nog nie binnengaan om een pint te gaan pakken...

Nu zou ik ook zelf heel kwaad worden, moesten ze mij zo wat zonder toestemming staan filmen, niet dat ik de cameraman, in de kliniek zou meppen, maar hij zou wel zijn tapeke mogen afgeven. Ze hebben dat recht niet, er bestaat een wet op de privacy voor iets.

Zelfde met die blik op de weg toestanden, dat ze eerst verkeersmisdrijven uitlokken met hun anonieme wagens, en u dan zonder toestemming te vragen op TV tonen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 13:35   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht

voila.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 13:36   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

*dubbel*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 maart 2006 om 13:51.
Oud 7 maart 2006, 14:03   #10
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Die cameraman had zich maar niet moeten bemoeien met zaken die hem niet aangaan. Kwestie van op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 14:04   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Wie neonazi's filmt, krijgt slaag

VTM-cameraman zwaar toegetakeld in parochiezaal

Grote blauwe plekken en lelijke schrammen over heel zijn gezicht: een cameraman van VTM zal nog weken de sporen dragen van de harde rammeling die hij zaterdagnacht in de parochiezaal van Vremde kreeg van een troep neonazi's. Zijn 'misdaad': hij probeerde hun geheime feestje te filmen voor het nieuws.

Met naam en toenaam in de krant wil de toegetakelde cameraman niet: hij is bang voor de dreigementen van de skinheads. Zij maakten een foto van hem en van zijn nummerplaat en riepen: ,,Als je met je kop in de media komt, vinden we je.''

De freelance cameraman was de avond zelf getipt over een geheime fuif van neo-nazi's in de parochiezaal van Vremde, een deelgemeente van Boechout bij Antwerpen. Samen met zijn klankman had hij tussen 23 uur en middernacht verdoken vanuit de auto met een telelens het komen en gaan van kleine groepjes skinheads gevolgd.

Om af te sluiten besloot de cameraman nog snel enkele beelden te maken in de deuropening van de zaal, terwijl zijn collega zich met draaiende motor in de wagen klaar hield om weg te stuiven. Binnen in het bomvolle zaaltje waar normaal gepensioneerden een kaartje komen leggen, bleek het echter een heksenketel: muren volgehangen met fascistische affiches en hakenkruisen, en 200 kaalgeschoren kerels die met ontblote, getatoeëerde bovenlijven samen met hardcore-groepjes ,, Hitler ist da, Hitler ist da! '' scandeerden.

De cameraman was nog maar pas beginnen filmen toen iemand hem de zaal binnensleurde. Daar werd zijn camera uit zijn handen geslagen en werd hij door razende neo-nazi's omsingeld. Twintig minuten lang kwamen steeds andere skinheads - veelal Duitssprekenden - naar voren om hun prooi met de vuist en de schoenen af te tuigen. Ze dachten aanvankelijk dat hij voor een anti-fascistische vereniging werkte. Toen hij er eindelijk in slaagde een West-Vlaamse skinhead zijn tape te overhandigen, kon hij vluchten. Het ging meteen naar de spoed van het Jan Palfijnziekenhuis.

Undercover

Het was inmidels 1 uur 's nachts. De klankman had zich verscholen in het huis van buren en had de afgelopen twintig minuten vijfmaal gebeld naar de politie, maar die liet zich niet zien. Nochtans had een undercover-patrouille discreet een oogje in het zeil gehouden.

Waarom kwam de politie niet tussenbeide? ,,Wat er precies gebeurd is, weet ik nog niet'', zegt burgemeester André Mariën (VLD) van Boechout, die pas zondagmorgen werd ingelicht. ,,Maar onze politie is zaterdagavond bewust niet op de voorgrond getreden om de zaak niet te laten escaleren. De politie wist weliswaar de dag voordien dat er een extreem-rechts feest zou plaatsvinden in de ruime regio van Boechout, maar de precieze plek kende men pas zaterdagavond. Als ik het vroeger had geweten, had ik zeker vooraf ingegrepen.''

De burgemeester zit behoorlijk verveeld met de zaak, net als de vzw Parochiale Werken die de zaal verhuurde. ,,Wij zijn erin geluisd'', zegt Paul Smit. ,,In september kwam hier een jongeman vragen om de zaal te huren. Niets liet vermoeden dat het om zulke kerels ging.''

Pitbull

Organisator van het neo-nazitreffen is Blood & Honour Nordland , een van de drie Vlaamse afdelingen van een onfrisse internationale groepering die haar sympathieën voor het gedachtengoed van Hitler graag mag uitleven op loeiharde optredens van gelijkgezinde racistische groepjes zoals Warhammer en Strike Force .

De huurder van de parochiezaal, S.L., blijkt een skinhead van hooguit twintig die nog bij zijn ouders woont in een nette woning vlak bij de villaparken van 's Gravenwezel. Voor de deur een gitzwarte Astra met twee stickers van Vlaamse leeuwen naast de nummerplaat en op de achterruit de woorden Pitbull en Germany .

S. blijkt een griepje te hebben en hijst zich even uit zijn zetel om te zeggen dat ,,er niets is gebeurd''. Even later klinkt het: ,,Ze hebben hem (de cameraman, nvdr) binnengesleurd, maar ik heb niks gezien.'' En dan geërgerd: ,,Als ik iets misdaan had, zat ik nu al in de bak.''

Zijn moeder blijft nog even in de deuropening hangen. Ze kijkt bezorgd. ,,Ik denk dat mijn zoon met slechte vrienden rondhangt. Weet gij misschien met wie?''

Geert NEYT en Dajo HERMANS07/03/2006

-------------------------------------------------------------

het bruine schuim van vlaanderen, bourgeoisiekindjes uit de villawijken, niks working class pride. 'swimming pool pride'.
Zo kennen we die neo-nazi"helden" wel...............in groep één man te lijf gaan.............zeer stoer.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 14:05   #12
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht

Niet alle (alhoewel....) VB-ers zijn (neo)-nazi's, maar alle (neo)-nazi's stemmen wel VB.................8)
Oud 7 maart 2006, 14:11   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je nog altijd het verschil niet kunt maken tussen die paar gefrustreerde onnozelaars en het miljoen VB-kiezers, dan ben je nog altijd niet gewapend om de opmars van "alles wat rechts en VB is" te stoppen. En je bent niet alleen, vandaar de blijvende groei van het kiezerskorps van het Vlaams Belang.

.
Oud 7 maart 2006, 14:29   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Mooi hoor, men heeft hier over inbreuken van privacy e.d. maar niemand (afgezien van een klein aantal uitzonderingen) heeft het over de bijeenkomst in kwestie, alsof het doodnormaal is dat er een bende skinheads samenkomt die Hitler vereren maar wel serieus gepikeerd zijn als hun "verering" op televisie zou komen. Toont aan dat ze goed genoeg weten dat ze met zaken bezig zijn die serieus verkeerd zijn. Pure provocatie...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 14:31   #15
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme moeke...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 14:36   #16
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zo kennen we die neo-nazi"helden" wel...............in groep één man te lijf gaan.............zeer stoer.
Ik denk dat ze dat geleerd hebben van de allochtone rolmodellen.
Toch fijn dat ze zich wisten te beheersen. Stel je voor indien ze er de ethiek zouden op nagehouden hebben van dat Afrikaans importgespuis dat onlangs een Fransman 3 weken martelde tot de dood er op volgde. Stel je voor dat ze het Frans moslimracaille hadden nagevolgd in het verwoesten van enkele 10.000 auto's. Stel je voor dat ze zich zouden gespiegeld hebben aan het geprefereerde bommengordelcenario van die lieve ploflims.
Die helden hebben nog veel werk om hetzelfde aanwezigheidspercentage te halen kwa gevangenispopulatie als hun allochtone evenknieën.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 14:38   #17
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Als je nog altijd het verschil niet kunt maken tussen die paar gefrustreerde onnozelaars en het miljoen VB-kiezers, dan ben je nog altijd niet gewapend om de opmars van "alles wat rechts en VB is" te stoppen. En je bent niet alleen, vandaar de blijvende groei van het kiezerskorps van het Vlaams Belang.

.
Die gefrustreerde onnozelaars, zoals jij ze kleurrijk noemt, maken wel deel uit van dat "miljoen". Echt om fier op te zijn, dat zulk crapule welkom is/blijft bij het veebee.
Oud 7 maart 2006, 14:41   #18
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die gefrustreerde onnozelaars, zoals jij ze kleurrijk noemt, maken wel deel uit van dat "miljoen". Echt om fier op te zijn, dat zulk crapule welkom is/blijft bij het veebee.
Het gefrustreerde Frans racaille maakt ook deel uit van de "verrijkende " allochtonenpopulatie waar links en multicul zo op geilt. Echt om fier op te zijn, dat zulk crapule welkom is en mag blijven volgens onze multikulpausen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 14:45   #19
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Als je nog altijd het verschil niet kunt maken tussen die paar gefrustreerde onnozelaars en het miljoen VB-kiezers, ...............

.
Een beetje zoals niet het onderscheid kunnen maken tussen een paar gefustreerde zelfmoordterroristen en het miljard moslims......?
Oud 7 maart 2006, 15:31   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Curator Zenner na doortocht van linkse held d'Orazio. Zo kennen we ze weer die linksen.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 maart 2006 om 15:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be