![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volgens mij is dat gezever van een "kater" na een nachtje goed doorgaan totale nonsens. Ík herinner me niet dat ik ooit opgestaan ben met het gevoel "oei nu heb ik toch wel een kater hoor". Zelfs als ik expres vroeg opsta om bijvoorbeeld een belangrijke oefenles ofzo mee te doen (en dus nog zat ben) kan ik moeilijk een kater-achtig gevoel ontwaren bij m'n eigen.
Wat is dat eigelijk, zo'n "kater"? is dat gewoon koppijn? wat komt daar nog bij kijken ofzo? Ik voel mij gewoon wat suffig, meestal zelfs nog een beetje zatjes de ochtend erop. Maar is het abnormaal als ik dat zelfs een beetje als een positief gevoel ervaar? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 maart 2006 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ik heb er nooit echt last van, zelfs als ik veel gedronken heb. Alleen VOOR het slapengaan misschien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je ooit zoveel gedronken dat je hebt moeten overgeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() een kater is bij iedereen anders en hangt ook van de soort van drank af. Zo zal een kater van bier een pak draaglijker zijn dan een kater van whisky.
Een kater kan hoofdpijn zijn, hoewel ik dat zelf ook nog nooit ervaren heb, maar is meestal een mengeling van misselijkheid en sufheid. Hoofdpijn van een kater ontstaat door het gebrek aan vocht. En indien er in de hersenen minder vocht is, is de natuurlijke "airbag" tussen de hersenen en de hersenpan veel kleiner en heeft men dus hoofdpijn van zodra de hersenen tegen de hersenpan aan kwakken. De rest van de kater is het gevolg van de toxisische uitwerking van de alcohol. Alcohol is net zoals alle andere drugs een vergif en het lichaam wil dat er zo snel mogelijk uitkrijgen en dat helpt door braken, zweten en rusten. Vandaar het ziekelijk gevoel. De beste remedie en voorkomen tegen een kater is (buiten gewoon geen alcohol drinken of met mate) veel water drinken. Meer info (eerder voor tieners uit Nederland): http://www.dekaterkomtlater.nl/kater.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veeeeeeeeel water bij een kater is de beste saus 8)
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
ik weet niet wat er van aan is maar kheb dat al meerdere keren gehoord hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet erg gezond denk ik.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel op Champagne uitgaan . Naar het schijnt geeft dat geen katers 8)
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() smeken om te mogen sterven.
D�*t is een echte kater |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.Zeeziekte zou ook in die buurt liggen.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Goed voor grote feesten en festivals. Kwestie van verder te kunnen zuipen. In 't echt is water drinken het beste middel tegen dronkenschap. Zelf nog nooit een kater gehad.
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 5 maart 2006 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard hebben bovenstaande nog nooit een kater gehad, ze zijn ofwel onder de twintig, ofwel nog nooit té zwaar doorgezakt.
Onder de twintig kan men namelijk niet zo snel een kater oplopen, en als je te weinig drinkt, of voor het slapen gaan nog water drinkt, is het effect ook veel minder. Raak in elk geval geen koffie aan, want cafeine heeft hetzelfde effect dan alcohol (een snellere bloedstroming, opwindingsgevoel). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb maar één keer een ferme kater gehad (was met mijn verjaardag). Drie flessen Chardonnay in m'n uppie leeggedronken omdat het zo lekker koel was... Die nacht in mijn bed draaide gans de kamer, ik kreeg verschrikkelijke nachtmerries en ik ben dan ook - opgelucht - op het toilet geëindigd na een drie uur durende marteling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vriend zegt altijd als hij een kater heeft: '' Mijn God...mijn God.....waarom hebt ge mij verlaten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() drink maar is een paar wodka's als je uitgaat. Zoveel dat je het uur van je horloge niet meer kan lezen. De volgende morgen zal je het wel voelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Bij gebrek aan beter dacht ik toen: "stom kalf, wie zuipt er nu drie flessen wijn leeg..." (Ik ben altijd vriendelijk tegen mezelf ![]() Maar die ga ik wel onthouden!
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 5 maart 2006 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Mijn sporadische bezoeken aan Belgie zijn meestal 1 lange kater.
|
![]() |
![]() |