Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2006, 11:14   #1
eno2
Banneling

Standaard Absurdistische huursubsidies voor alle ex-krotbewoners

In aanmerking komen voor huursubsidies is echt een grappige oefening.

Eerst moet je uit een erkend krot verdwijnen.

Heb je geen geld genoeg om iets te huren dat net wat groter is dan een kruipkot, dan wordt je de huursubsidie geweigerd ...vanwege te klein behuisd.

Kan je niets goedkoops vinden en betaal je dus meer dan 370 Euro, dan is dat ook geen probleem: dan krijg je lekker ook geen huursubsidies.

Waarschijnlijk gaan de regelgevers ervan uit dat de vrije huurmarkt genadiglijk en geheel vrijwillig en benevolent aan de ex-krotbewoners ruime onderkomens ter beschikking stelt tegen nederige prijzen, zodat de overheid ze dan vervolgens huursubsidies kan toekennen, geheel in regel met de absurdistische regulering.

Lache erom wie kan...

Groen! hamert nu al jaren op het invoeren van huursubsidies voor iedereen die op een van de 50 jaar oude wachtlijsten staat voor een sociale woning.
Daar kunnen de regelgevers uit Belgisch Absurdistan dan weer niet om lachen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 maart 2006 om 11:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 12:37   #2
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Dat is schrijnend en interessant want ik wist niet dat die huursubsidies bestonden. Heb je daar een linkje over of zo?
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 12:38   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Dat is schrijnend en interessant want ik wist niet dat die huursubsidies bestonden. Heb je daar een linkje over of zo?
Nee maar ik heb wel pas huursubsidie aangevraagd en ik hou je op de hoogte.

Dit is overigens een spin-off van

http://forum.politics.be/showthread.php?t=46747

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 maart 2006 om 12:44.
Oud 15 maart 2006, 13:38   #4
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In aanmerking komen voor huursubsidies is echt een grappige oefening.

Eerst moet je uit een erkend krot verdwijnen.

Heb je geen geld genoeg om iets te huren dat net wat groter is dan een kruipkot, dan wordt je de huursubsidie geweigerd ...vanwege te klein behuisd.

Kan je niets goedkoops vinden en betaal je dus meer dan 370 Euro, dan is dat ook geen probleem: dan krijg je lekker ook geen huursubsidies.

Waarschijnlijk gaan de regelgevers ervan uit dat de vrije huurmarkt genadiglijk en geheel vrijwillig en benevolent aan de ex-krotbewoners ruime onderkomens ter beschikking stelt tegen nederige prijzen, zodat de overheid ze dan vervolgens huursubsidies kan toekennen, geheel in regel met de absurdistische regulering.

Lache erom wie kan...

Groen! hamert nu al jaren op het invoeren van huursubsidies voor iedereen die op een van de 50 jaar oude wachtlijsten staat voor een sociale woning.
Daar kunnen de regelgevers uit Belgisch Absurdistan dan weer niet om lachen...
Huursubsidies invoeren zou echt iets voor Absurdistan zijn.

Dat is niet meer of minder dan belastingsgelden van de werkende bevolking doorsluizen naar de bezittende klasse die haar onverdient arbeidslooos! inkomen uit huurgelden nog eens drastisch ziet toenemen. De grenzen aan wat huurders kunnen spenderen aan huurgelden worden immers naar boven verschoven, de staat past de rest wel bij. Gevolg daarvan is dan weer dat de kapitaalkrachtigen nog meer bouwgronden kunnen opkopen waardoor nog meer mensen afhankelijk worden van de huurmarkt omdat ze met minder nettoloon ( wegens belastingen voor de huursubsidies) de prijsstijging van bouwgrond ( die notabene met hun belastingsgeld wordt veroorzaakt! ) niet meer kunnen betalen.
En hiermee is de cirkel rond. Vierkant tegen dus!

Laatst gewijzigd door @lpha : 15 maart 2006 om 13:39.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 14:06   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Huursubsidies invoeren zou echt iets voor Absurdistan zijn.

Dat is niet meer of minder dan belastingsgelden van de werkende bevolking doorsluizen naar de bezittende klasse die haar onverdient arbeidslooos! inkomen uit huurgelden nog eens drastisch ziet toenemen. De grenzen aan wat huurders kunnen spenderen aan huurgelden worden immers naar boven verschoven, de staat past de rest wel bij. Gevolg daarvan is dan weer dat de kapitaalkrachtigen nog meer bouwgronden kunnen opkopen waardoor nog meer mensen afhankelijk worden van de huurmarkt omdat ze met minder nettoloon ( wegens belastingen voor de huursubsidies) de prijsstijging van bouwgrond ( die notabene met hun belastingsgeld wordt veroorzaakt! ) niet meer kunnen betalen.
En hiermee is de cirkel rond. Vierkant tegen dus!
Leg jouw ideologische bezwaren maar voor aan mensen die geen behoorlijke woning
kunnen huren vanwege de te hoge huren op de vrije markt en die geen sociale woning krijgen omwille van de wachtlijsten.

Eerst de maar al te duidelijke nood lenigen en daarna schimmige hervormingen voorstellen die er hoogstwaarschijnlijk nooit zullen komen (en die je hier ook niet formuleert).
Oud 15 maart 2006, 14:18   #6
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Leg jouw ideologische bezwaren maar voor aan mensen die geen behoorlijke woning
kunnen huren vanwege de te hoge huren op de vrije markt en die geen sociale woning krijgen omwille van de wachtlijsten.

Eerst de maar al te duidelijke nood lenigen en daarna schimmige hervormingen voorstellen die er hoogstwaarschijnlijk nooit zullen komen (en die je hier ook niet formuleert).

Er is idd een duidelijke nood maar invoering van subsidies leidt tot nog meer onwrichting van de markt - waar zoals steeds de economisch sterksten voluit van profiteren! - waardoor er nog meer mensen in nood komen.

Afschaffing van regelneverij en invoering van pacht op gronden gelijk aan 100% van de martwaarde ( waartmee dan het onvoorwaardelijk basisinkomen gefinanciert wordt) maakt een einde aan die fabelachtig hoge huurprijzen omdat dan een eigen stekje voor iedereen binnenhandbereik komt.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 14:56   #7
Don Quichote
Banneling

Standaard

Jullie spreken zoals grote staatsmannen.

Fantasiewereldje?

Grappig.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 15:22   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Jullie spreken zoals grote staatsmannen.

Fantasiewereldje?

Grappig.
Ik voor mij althans spreek praktisch en de door mij vermelde punten staan al op de politieke agenda.
Voor wat alpha betreft, zou ik wel eens wat 'corrobatie' willen zien en een grondiger essayistische behandeling van het hele onderwerp, niet alleen door hem, maar bv bij economen van zekere bekendheid. Of hield niemand van dat soort daar ooit mee onledig?
Oud 16 maart 2006, 13:20   #9
duncan
Banneling

Standaard

komt er nog interne corruptie bij want blijkt dat er mensen zijn die jaarlijks zich inschrijven om op wachtlijst te staan en toch vergeten of verwijdert werden .

tegenwoordig heb je als belg ook een advocaat nodig om RECHT te krijgen op een zogenaamde sociale woning .

Misschien zijn der ocmw's waar men maatschappelijke assistente moet neuken om recht te mogen krijgen .

Ow ja men pest zelfs mensen int ocmw ...weet ik van vele arme sociaal huurders die bij huurders bond zitten en zo .

Mij hemme ze ook MEERDERE keren gepest bvb vorig jaar door sleutel te geven mij laten bezichtigen en dan weigeren om iemand in nood te helpen.

Waaroem oemda ik nen keurige arme ben die op taal en kleding let en dus rijkenlijke profiteur lijk ?!

Jammer dat gratis advocate nodig had om recht op te eisen .

Da pesten en koeioneren van grijze conservatief ingestelde directies en dergelijke kunnen me gestolen worden ze zijn ni sociaal en discrimineren ; sluiten mensen nazistisch uit enz ... .

Welvaart ?!
1 miljioen en een half armen en stijgend ...rekent daar die 1 miljioen vbelangers bij en ge hebt als politiek correcte grote problemen .

Sociale communicatie en realiteits voeling kent men niet in dit land...er zijn zelfs zelfstandigen die minder verdienen dan een 'bestaan(s) minimum.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 17:48   #10
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
...er zijn zelfs zelfstandigen die minder verdienen dan een 'bestaan(s) minimum.
NU ZIJN WE ER
Oud 16 maart 2006, 18:52   #11
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
NU ZIJN WE ER
Waar zijn we nu?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 12:18   #12
eno2
Banneling

Standaard

Het gaat er hier wel om hoe krotbewoners aan hun krot kunnen ontsnappen.

Niet dus - alleszins niet: geholpen door een verantwoordelijke overheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be