Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2003, 19:37   #1
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Vandaag 2 juli 2003:

Duitse scholier schiet lerares neer en zichzelf.
Een scholier heeft woensdagmorgen in een school in Coburg een lerares neergeschoten en daarna de hand aan zichzelf geslagen. Dat zegt de zender n-tv in Duitsland.

Volgens de eerste gegevens van de politie is de leerling, die zelfmoord pleegde, geboren in 1987. De lerares werd geraakt in de dij.

De lerares werd gewond toen ze probeerde de schutter te ontwapenen. De andere leerlingen slaagden erin uit het leslokaal te vluchten en de scholier daarin op te sluiten. Van zodra hij alleen was, zou de jongen zichzelf hebben doodgeschoten.

Voor de fanatiekers hier die zichzelf willen bewapenen, geeft dit tragisch accident hopelijk weer meer stof tot nadenken
Naar aanleiding van deze post van thePiano en de feiten in het journaal zou ik graag meer de aandacht leggen op wat er misloopt in de opvoeding van jongeren zoals deze, ipv gewoonweg wapens te verketteren.
Laat het duidelijk zijn dat vuurwapens al eeuwen bestaan maar dit fenomeen vrij recent is.
Dus moet er toch iets shorten aan onze maatschappij, aan de opvoeding die de kinderen meekrijgen of aan hoe we met ze omgaan...

Het is een uitzonderlijk geval natuurlijk, niet elke jongere gaat door het lint, maar de gevallen die dat wel doen trachten steeds zoveel mogelijk mensen in hun val mee te sleuren..

HOE KOMT DAT TOCH ?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 19:41   #2
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

we oogsten wat we zaaien
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 19:47   #3
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Als kind werd er verdomd vlug van zender veranderd als er twee mensen sex hadden met elkaar, wat zeker niet het geval was als er geweld op tv was... Maar ja, je moet natuurlijk ook het verstand hebben om te weten dat het 'maar film' is he... Maar de realiteit is dat veel mensen dat verstand nu eenmaal niet hebben...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 19:53   #4
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Als kind werd er verdomd vlug van zender veranderd als er twee mensen sex hadden met elkaar, wat zeker niet het geval was als er geweld op tv was... Maar ja, je moet natuurlijk ook het verstand hebben om te weten dat het 'maar film' is he... Maar de realiteit is dat veel mensen dat verstand nu eenmaal niet hebben...
Dat kan toch niet het enige zijn hé, Wanne. Je zegt veel mensen, maar niet elke jongere voert zo'n plannen uit.
Oud 2 juli 2003, 19:58   #5
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus moet er toch iets shorten aan onze maatschappij, aan de opvoeding die de kinderen meekrijgen of aan hoe we met ze omgaan...
deze generatie jongeren kunnen we, denk ik, terecht beschrijven als een verloren generatie; de oorzaak daarvan, zijn de mentale afdwalingen en en de emotionele onzekerheden. omdat we ons begrip van gemeenschappelijke of algemeen aanvaarde ethische en intellectuele normen kwijt zijn geraakt en omdat ze ons geen houvast meer bieden.

het is niet alleen de jeugd die verloren is de ouderen zijn niet veel beter .
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 20:00   #6
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Dat kan toch niet het enige zijn hé, Wanne. Je zegt veel mensen, maar niet elke jongere voert zo'n plannen uit.
Ik zie goed en kwaad als iets puur individueels... Een balans die je voor jezelf in evenwicht dient te houden, en daar hebben buitenstaanders heel weinig vat op.
Oud 2 juli 2003, 21:01   #7
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Films en TV-series werken naboortsing in de hand.

Zo lijkt er een rage ontstaan te zijn in de VS van jongelui die na het zien van de film "Fast & Furious" om ter snelst door de straten willen gaan racen. Met een paar tientallen doden tot gevolg ondertussen.

Die kinderen die in Engeland enkele jaren geleden een peuter vermoordden hadden hun inspiratie ook uit een film gehaald.

Zelfs de overvallen van de Bende van Nijvel lijken geïnspireerd door een Braziliaans TV-feuilleton waarin een gangsterbende series overvallen pleegde met VW-Golfjes.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 21:09   #8
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

2 dingen zijn zeker: Het was altijd beter in de goeie ouwe tijd en de jeugd van tegenwoordig is rot.

Plato, somewhere BC
Oud 2 juli 2003, 21:29   #9
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Op de site van het britse Guardian/ observer magazine zijn 2 artikels gepubliceerd over een strafkamp voor Amerikaanse jongeren tussen de 11 en 18 jaar op Jamaica.

Het gaat hier niet om een kamp van overheidswege maar een Prive instelling waar 'ouders' hun kind tegen betaling van 40.000 dollar per jaar laten "heropvoeden".

De kinderen hebben hier zelf helemaal geen zeggenschap over en worden dan ook totaal onverwachts uit hun bed gesleurd en onder bewaking daarheen gebracht waar ze vervolgens blijven totdat de instelling vind dat ze "geslaagd"zijn..

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
When most children first arrive they find it difficult to believe that they have no alternative but to submit. In shock, frightened and angry, many simply refuse to obey. This is when they discover the alternative. Guards take them (if necessary by force) to a small bare room and make them (again by force if necessary) lie flat on their face, arms by their sides, on the tiled floor. Watched by a guard, they must remain lying face down, forbidden to speak or move a muscle except for 10 minutes every hour, when they may sit up and stretch before resuming the position. Modest meals are brought to them, and at night they sleep on the floor of the corridor outside under electric light and the gaze of a guard. At dawn they resume the position.
This is known officially as being 'in OP' - Observation Placement -

One boy told me he'd spent six months in OP.

'The record is actually held by a female.' On and off, she spent 18 months lying on her face.

Corporal punishment is not practised, but staff administer 'restraint'. Officially it is deployed as the name suggests, to subdue a student who is out of control. However, former students say it is issued more often as a punishment. One explains: 'It's a completely degrading, painful experience. You could get it for raising your voice or pointing your finger. You know you're going to get it when three Jamaicans walk in and say, "Take off your watch." They pin you down in a five-point formation and that's when they start twisting and pulling your limbs, grinding your ankles.'

Points and privileges are awarded to students who tell on each other. If you don't tell on someone for breaking a rule and get found out, you lose points. 'There is zero trust,' Scott explains. 'You can't trust anyone. It's not us against them. It's everyone against you.' Scott remembers a new boy being caught with incriminating used tissues; masturbation is strictly forbidden. 'And they got him up in front of everyone right after dinner, and the upper-level kids just ripped into him, this little 13-year-old kid.

http://observer.guardian.co.uk/magaz...2C00.html?=rss

http://observer.guardian.co.uk/magaz...987168,00.html

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 21:49   #10
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

En is er een garantie dat dat GEEN seriemoordenaars worden?
Oud 2 juli 2003, 22:09   #11
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen mijn zin op een internaat moeten gaan van mijn ouders, en ik kan je zeggen dat zoiets tot veel frustratie en haat kan leiden, en zelfs tot minachting van menselijke waarden... Volgens mij is dat allesbehalve de oplossing. It takes a fool to remain sane...
Oud 3 juli 2003, 11:00   #12
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen mijn zin op een internaat moeten gaan van mijn ouders, en ik kan je zeggen dat zoiets tot veel frustratie en haat kan leiden, en zelfs tot minachting van menselijke waarden... Volgens mij is dat allesbehalve de oplossing. It takes a fool to remain sane...
Nu begrijp ik je al ietsje beter! maar haat is altijd een slechte raadgever!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 11:25   #13
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, in series voor zelfs zeer jonge kinderen draait het tegenwoordig alleen maar over geweld. Hoe noemen die dingen allemaal: power rangers enzo. Als ik mijn buurjongens zie rondlopen met hun nepgeweren en nep automatische dinges, het schrikt me af... Wij kregen dat niet thuis, hoogstens es een sabel ofzo (maar ik ben ook een meisje). Ik snap niet wat er zo leuk is aan dat soort speelgoed en dat soort series.

Daarom: Meer VEILIGE sex op TV en minder geweld!!!
Oud 3 juli 2003, 11:36   #14
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Mieke 79
Minder geweld op tv en meer veilige sex!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 12:12   #15
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
meer veilige sex!
tss, Jan, en de vergrijzing?
Oud 3 juli 2003, 14:18   #16
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

[quote=jan hyoens]
Citaat:
Citaat:
Dat ook! Dat ook! Vanzelfsprekend... meer van dat...
Oud 3 juli 2003, 15:02   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Mieke 79]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Dat ook! Dat ook! Vanzelfsprekend... meer van dat...
Precies. Eerst blabla en dan pas boemboem.
Oud 3 juli 2003, 18:15   #18
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Zo lijkt er een rage ontstaan te zijn in de VS van jongelui die na het zien van de film "Fast & Furious" om ter snelst door de straten willen gaan racen. Met een paar tientallen doden tot gevolg ondertussen.
De rice burners. Die waren er al voor de film hoor, het heeft gewoon wat aan aanhang gewonnen.

Ik ben daar eens een avondje naartoe gegaan met een vriendin. Bleek dat zij het enige meisje was op de hele meute en dat die wagens allemaal bestuurd werden door geeks die hun hele inkomen in hun wagen steken. 1 keer was genoeg.

Ik had wel nog nooit een honda civic met 300 PK gezien. Alhoewel, het kan natuurlijk zijn dat de bouwer ervan dacht dat hij 5PK kreeg per sticker op zijn auto.

Dit zijn de scharminkels waarmee die mannen rondrijden:

We weten natuurlijk allemaal dat hoe groter uw uitlaat, hoe beter:
Oud 3 juli 2003, 18:28   #19
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

da's pas een knalpijp zie!
Oud 3 juli 2003, 18:31   #20
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

da's pas een knalpijp zie!
De bovenste foto vind ik ook wel lachen hoor. En maar downforce genereren op de achterwielen van een voorwielaangedreven wagen, hoe meer hoe liever. Dien bak rijdt waarschijnlijk trager als zijn equivalent zonder spoilers.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be