Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 22:16   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Oplossing knelpuntberoepen ligt bij werkzoekenden van hier

In het ACW-blad Visie van 17/03/2006 op blz 4 staat een artikel met als titel "Oplossing knelpuntberoepen ligt bij werkzoekenden van hier". In feite komt dat neer op een pleidooi voor een "eigen volk eerst"-beleid op het vlak van het werkgelegenheidsbeleid. In datzelfde ACW-blad Visie van 17/03/2006 op blz 3 spreekt het ACW zich dan weer uit tegen coalities met het Vlaams Belang. Nochtans zouden coalities met het Vlaams Belang juist de beste waarborg bieden om een "eigen volk eerst"-beleid te kunnen voeren op het vlak van het werkgelegenheidsbeleid. Erg consequent kan men het ACW dan ook niet noemen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 maart 2006 om 22:17.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 01:09   #2
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
In het ACW-blad Visie van 17/03/2006 op blz 4 staat een artikel met als titel "Oplossing knelpuntberoepen ligt bij werkzoekenden van hier". In feite komt dat neer op een pleidooi voor een "eigen volk eerst"-beleid op het vlak van het werkgelegenheidsbeleid. In datzelfde ACW-blad Visie van 17/03/2006 op blz 3 spreekt het ACW zich dan weer uit tegen coalities met het Vlaams Belang. Nochtans zouden coalities met het Vlaams Belang juist de beste waarborg bieden om een "eigen volk eerst"-beleid te kunnen voeren op het vlak van het werkgelegenheidsbeleid. Erg consequent kan men het ACW dan ook niet noemen.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij bedoelt het ACW met "werkzoekenden van hier" alle werkzoekenden die in onze VDAB zijn ingeschreven, dus ook die die voor het Belang onder de noemer van "migranten" worden omschreven. Dus ook de Marokkanen, Turken, etc... die hier leven. Daarmee gaan ze dan in tegen de vraag van sommige werkgevers om goedkope arbeidskrachten te importeren uit lagereloonlanden.

Dat is dus iets helemaal anders dan wat het Belang met "eigen volk eerst" bedoelt.
Oud 18 maart 2006, 02:39   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Daarmee gaan ze dan in tegen de vraag van sommige werkgevers om goedkope arbeidskrachten te importeren uit lagereloonlanden.
Integendeel!!!!
Ik heb de Visie heir voor mij liggen en daar staat letterlijk in te lezen:
''Het ACV staat open voor een spoedige versoepeling van vrij verkeer van werknemers van binnen Europa als aan een aantal voorwaarden is voldaan''

Let op de woorden ''spoedige versoepeling'', het kan blijkbaar niet rap genoeg gaan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be