![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet België Erdal uitleveren? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
38 | 58,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
27 | 41,54% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht heeft blijkbaar aan zijn Turkse Collega beloofd om Erdal uit te leveren (als België haar weer te pakken krijgt uiteraard). Ik weet niet wat zo'n belofte waard is.
Persoonlijk geloof ik dat België de terroriste Erdal inderdaad moet uitleveren aan het land waar zij haar zwaarste misdaden heeft begaan: Turkije. Wat is de mening van de rest van de Forumgangers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Geen uitleveringen aan landen die de mensenrechten niet respecteren! Geldt dus ook voor Spanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
het EAB is het begin van het einde van onze rechtstaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Volgens uw redenering zullen we zeker in geen enkel geval nog pedofiele kinderverkrachters mogen uitleveren aan bv. Thailand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
ik beperk mijn redenering bij deze tot politieke gevangenen (hoewel puur rationeel de mensenrechten voor iedereen gelden, ook voor zeer zware delictplegers) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Nu wordt u plots veel genuanceerder. Maar mijn beste: Erdal is geen politiek gevangene. Ze wordt in Turkije beschuldigd van een zwaar crimineel misdrijf: medeplichtigheid aan moord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() een politieke moord, en zij heeft (enkel) een paar deuren opengedaan, bij wijze van spreken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als je die media aandacht rond Erdal hebt gezien in Turkije dan is het duidelijk dat ze daar als symbool opgevoerd wordt voor de aanslagen van de DHKPC.
Daarom denk ik dat het beter is dat deze zaak in een neutraal land wordt gevoerd. Dus nee, niet uitwijzen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Neen, ik heb niet voor een dergelijke vrijgeleide gepleit. U daarentegen pleit wel voor een vrijgeleide en straffeloosheid voor moordenaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
turkije zou garanties moeten geven, maar zelfs dan nog, wsl wordt ze dan gemold in de gevangenis zelf, vraag is of we het repressieve politiestaat-regime in turkije moeten steunen, ik zeg neen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Wie mij kent weet dat ik bijzonder kritisch ben over het Turkse staatsbestel. En u zult mij zeker niet horen ontkennen dat er mistoestanden bestaan in de Turkse gevangenissen (dat is een vaststaand feit). Maar we leven niet in een wereld van wit en zwart. Er moeten keuzes gemaakt worden en verantwoordelijkheden genomen. Voor mij is de keuze voor de uitlevering van Erdal duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Voor alle duidelijkheid: Het is evident dat ik GEEN voorstander zou zijn van het uitleveren aan Turkije van iemand die daar enkel omwille van zijn/haar mening vervolgd wordt (bv. een schrijver die de Armeense genocide erkent).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |