![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op 21 juli is het feest in Brussel. Albert II zit 10 jaar op de troon, en dat moet gevierd worden! Met een Brussels volksfeest nogwel!
Zo is er op het Poelaertplein een concert met allemaal "Belgische" artiesten. Laten we deze "Belgische artiesten" eens bekijken: De Waalse delegatie: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Leg deze namen voor aan 100 Vlamingen en 99 van hen zullen zeggen: "Wie zijn deze mensen? Nog nooit van gehoord! Ik vervolledig mijn lijstje met de Vlaamse delegatie: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Leg deze namen voor aan 100 Walen en 99 zullen zeggen: "Wie zijn dit? Ik ken ze niet!" Tot zover de mythe van het "Belgisch volk"! Er zijn slechts een paar artiesten die men in beide deelstaten kent: ![]() ![]() ![]() Uit elke gebeurtenis (politiek zowel cultureel) blijkt de tweeledigheid van Belgie. Er is niet één Belgische cultuur! Er is niet één Belgische taal! Er is niet één Belgisch volk! Belgie (en het "Belgische volk") is een LUCHTBEL, kunstmatig in leven gehouden door iedereen wie belang heeft bij het voortbestaan van dit gedrocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan zeg! Dat is in alle federale landen zo!
Denk je dat ze in elke Alaska sterretjes uit Florida kennen ![]() Trouwens, als de media Unitair waren geweest dan hadden alle Belgen alle Belgische sterren gekend. Eigen schuld van die flaminganten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hoe stelt u zich dat voor? ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kim Clijsters, Justine Henin, Marc Wilmots, Toots Thielemans, Will Tura, EddY Wally, Sandra Kim, Urban Trad, Starflam, ........ Waarom geen tweetalige zender?? afwisselend nl. programmas, fr en du ondertiteld, fr programmas nl en du ondertiteld, du programmas fr en nl ondertiteld, wat is het probleem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Vele Nederlandse artiesten zijn immers ook bekend in Vlaanderen; wil dat dan zeggen dat wel NL en VL maar moeten samenvoegen? En vele Franse artiesten zijn heel populair in Wallonie! Dit bewijst dus niks. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Een andere verklaring voor zo'n stompzinnige vraag is er niet vrees ik. Anders had u geweten dat er al vele jaren een actieve wisselwerking is tussen de VRT, VTM en de Nederlandse zenders. Zo hebben Flikken en Windkracht 10 furore gemaakt in Nederland, terwijl op onze zender "Baantjer" al een aantal jaren een vaste klant is. In "Tien voor Taal" bewijzen we reeds vele seizoenen de verbondenheid van Vlaanderen en Nederland, terwijl ook de kleinsten met Kabouter Plop en K3, volledig onbekend in Wallonië maar razend populair in Wallonië, niet onbedeeld bleven. Muzikaal kent iedereen de Heideroosjes, Krezip, Twarres... Figuren als Anita Witzier, Rick de Leeuw, Jan Mulder... komen veelvuldig voor in Vlaamse TV-programma's en Vlaamse magazines, terwijl literair de uitwisseling door Hugo Claus, Jan de Hartog, Harry Mulisch, Thea Beckman, Annie MG Schmidt ongetwijfeld nog het grootste is! Maar nee, Patriot kent geen Nederlandse sterren in Vlaanderen. Patriot is dus blijkbaar blind én doofstom, heb meelij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
-Tony, ou est le conard? Waar is de smeerlap -Hij is weg, ik weet het niet. Il est parti, je ne sais pas ou il est... -Merde. Stront. Hilariteit ten top!!! Grow up, BUB... Enne Zeno... Prachtig geïllustreerd zou ik zo zeggen, mijn complimenten voor de topic...
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Unitaire media", wat mag dat dan wel wezen? Maar alvast dit: zelfs in Zwitserland bestaan er voor Frans-, Duits-, Italiaans- en Reto-Romaanstaligen eigen zenders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien er een markt voor zou zijn, dan had een of andere commerciële zender daar al lang mee begonnen. De werkelijkheid leert dat er geen markt voor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Zet zo'n zender t.o.v. VTM of zelfs VT4, en die wordt weggeconcureerd dat het niet meer mooi is. Of komt het beknotten van privé-initiatief dan ook op het BUB-lijstje terecht, als emanatie van hun totalitaire visie?
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En durf niet zeggen dat het niet waar is! Eergisteren gingen we met enkele klassen op uitstap en plotseling begonnen er leerlingen enkele hits van Borsato te zingen en de rest viel luidkeels in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit al van ondertiteling gehoord? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
- 10 voor taal --> verbondenheid met de taal, that's it. Of weigert u te kijken naar de Lage landen? - Een geluk dat k3 niet overgewaaid is naar Wallonië, als je het niveau ziet. ![]() - Ik ken Twarres en Krezip, maar die zijn niet enkel in Vlaanderen en Nederland bekent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |