![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op vijf jaar tijd is het percentage allochtonen binnen het stadspersoneel verdubbeld, namelijk van 2,25% in 1998 naar 4,85% in mei 2003. Bij de grote stedelijke vzw's ligt dit percentage nog hoger, namelijk op 16,6%. Alles samen komt de stad op 5,4% van de werknemers die allochtoon is. "Op termijn moet het stadspersoneel een afspiegeling zijn van de bevolking", aldus Antwerps schepen van Personeelszaken Marc Van Peel. Bij het stadspersoneel verdubbelde het percentage allochtone medewerkers gedurende de laatste vijf jaar. "Maar deze verdubbeling is niet het gevolg van een politiek van positieve discriminatie ten aanzien van allochtonen", benadrukt schepen Van Peel.
Bijna de helft van de allochtone medewerkers van de stad bezit een contractuele overeenkomst, de andere helft is tewerkgesteld binnen sociale tewerkstellingsstatuten. Deze tewerkstellingsprogramma's zijn erop gericht laaggeschoolde langdurig werklozen kansen te bieden voor een bepaalde duur werkervaring op te doen, waarbij geïnvesteerd wordt in extra begeleiding. In statutaire en hoger geschoolde functies blijft de vertegenwoordiging van allochtonen echter het zwakst. In functies waarvoor geen diplomavereisten bestaan, verloopt de instroom het vlotst. Ongeveer de helft van de allochtone werknemers bezit de Belgische nationaliteit. Iets meer dan de helft is van Afrikaanse origine. Zo'n 30% is van Zuid-Europese afkomst. Op basis van deze gegevens zullen in de toekomst gerichte acties ondernomen worden, bijvoorbeeld naar het aantrekken van hogergeschoolde allochtonen toe. "Daar stelt zich vaak het probleem dat hun buitenlands diploma niet erkend is, waardoor aanwerving onmogelijk wordt. Dit probleem moet op Europees niveau een oplossing krijgen. De stad Antwerpen zal dan ook aan de hogere overheden vragen om actief te ijveren voor een Europese richtlijn inzake de erkenning van buitenlandse diploma's", besluit schepen Van Peel. bron: GvA online http://www.gva.be
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dit is een evolutie die ik tenvolle toejuich, want we leven hier in Antwerpen al jaren samen met onze geïmmigreerde medemens maar we 'kennen' elkaar nog steeds niet.
Dus hoe kan je elkaar beter leren kennen door samen klussen op te knappen? Dit vraagt immers overleg, afspraken en vertrouwen, en wanneer een werk tot een goed einde is gebracht is er ook nog de gedeelde tevredenheid. De ideale ingrediënten om banden te smeden over afkomst en huidskleur heen! Het probleem van de niet erkende diploma's moet inderdaad dringend aangepakt worden. Allochtonen die werkzaam zijn in hogere kaders kunnen het zelfbeeld van de allochtone gemeenschap alleen maar opkrikken. Ik heb met de adviseur van Van Peel daarover al eens onderhoudt gehad. Van Peel en zijn kabinet zijn wat deze problematiek betreft sterk geëngageerd en opzoek naar oplossingen. Hoewel niet van mijn favoriete partij; toch goed bezig diene Van Peel. Als 't goed is zeg ik het ook! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Dit is een gevaarlijke kanker en virus, via binnnenuit nemen ze stilaan al onze instellingen over
![]() Ze zijn baas , het is zover ![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Onze kinderen?
![]() Dit moet je ergste nachtmerrie zijn hé :grin ![]()
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch weer netjes zeer politiek correct dan men dan ineens maar de overstap maakt naar "het aanvaarden van buitenlandse diploma's". Het is natuurlijk totaal uit de lucht gegrepen, meer nog, zelfs facistische taal te veronderstellen dat er een heleboel van de mensen HELEMAAL geen diploma behaald hebben! Verplaats deze situatie van verplichte quota naar de privé en begin je maar af te vragen wat al die bedrijven met ongeschoolde werknemers - die ze verplicht moeten aannemen - kunnen aanvangen? Opnieuw koffiemevrouwen introduceren ipv de koffieautomaat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men is zelfs niet eens zeker dat het instituut dat dergelijke diploma's uitreikt ook bestaat. Op internet [MSN] krijg ik regelmatig spam met aanbiedingen om een diploma te kopen... Dus wat gaan wij hier weer binnenkrijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zo is er het Sociaal Impulsfonds, http://www.binnenland.vlaanderen.be/SIF.htm waar vreemdelingen tewerkgesteld worden in het kader van art. 60 §7. Die tewerkstelling geldt alleen voor allochtonen... Als hij op dit punt liegt, dan liegt hij eveneens over de rest! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Zolang het geen VERPLICHTE quota is geen probleem.
Maar mensen aannemen om hun afkomst , is RACISME. Want tegelijkertijd WEIGER je mensen om hun afkomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Mijn allochtone echtgenote heeft ook een medisch diploma en was jarenlang zaaldokter van de hoofdkliniek (oncologie) in Tbilisi. Nochthans was die kliniek waar zij werkzaam was bekend in de ganse voormalige Sovjet-Unie om haar laagste sterftecijfer. Ik zal haar ook eens vragen hoe ze aan haar diploma is gekomen ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Voor één keer moet ik de piano gelijk geven, in de Sovjet- unie stond het onderwijs op een hoog niveau (in het bijzonder de studies geneeskunde en ingenieur), dit geldt echter niet voor geheel Oost- Europa in het bijzonder niet voor de Balkan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |