![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://www.demorgen.be/poll/poll.html
![]() Men kan ook hier het deabt voeren. En neen ik sta er niet positief tegeover al zal dat vooral te maken hebebn met de massale aanwezigheid van moslims in vlaanderen die in Brusselsvoor verdere verfransing zorgen en die iet enkel min 4x oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers( zie nederland) maar ook een barbaarrse en totalitaire religie volgen. Een gelegaliseerde sekte di gevarrlijker is dan het gros vand e illegale sekten... Verder heb ik weinig o geen problemen met andere volkeren en culturen. Al zou ik misschien andere spreken mochten er hier hele buurten door chinezen zijn ingenomen. Het is overigens ook toch logisch dat het makkelijker is voor europeanen om zich te integreren in een EU land dan in pakweg Afrika? Als zelfs op de site van de morgen al 40 % tegen is... Laatst gewijzigd door ilfalco : 25 maart 2006 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Multicultuur is goed op voorwaarde dat iedereen zijn stuk heeft. Uw cultuur op het uwe, mijn cultuur op't mijne.
Een vriendelijke segregratie dus. Tot die conclusie is men trouwens ook gekomen na een sociaal onderzoek in nederland. Let's face it, Culturen bij elkaar brengen brengt enkel maar spanningen met zich mee. Kijk maar naar Frankrijk, naar Malmo in Zweden, en in verdere Stadia Kosovo & Oost-Timor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() jep, culturen mixen is inderdaad spanningen creëren. elke cultuur heeft zijn godsdienst met drang naar vrede. wanneer je echter godsdiensten naast elkaar gaat leggen ontspoort de boel. men gaat citaten van bijbel, koran, thora uit zijn context halen of slechts selectief bekijken. het is nergens goed voor.
laat elke cultuur de cultuur blijven die hij is. maar probeer dan toch niet om ze door elkaar te halen, dat is gewoon fout! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het toenemend materialisme, egoïsme en elk-voor-zichzelf mentaliteit is wat onze samenleving vergiftigt en gewelddadig maakt. Niet het feit dat er toevallig ook nog een paar bruinen en zwarten in de mix worden gegooid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan vandaag de dag niet zo'n probleem zijn om dat te realiseren, nu iedereen op aarde verbonden is via internet en je op minder dan 24 uur aan het andere eind van de wereld bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekend is dat parasitair gedrag te wijten aan het toenemend materialisme, egoïsme en een elk-voor-zichzelf mentaliteit van die nieuwe kolonisatoren (anders hadden ze de moed gehad hun sociale strijd in eigen contreien te voeren). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander van een multi-etnische samenleving, maar niet van een multiculturele. Natuurlijk moeten we samenleven met andere volken. Maar laat ze hun eigenheid bewaren op hun eigen stukje wereld. Alles door elkaar gaat niet. Culturen mogen niet botsen in een samenlevingsmodel, en dat doen ze nu duidelijk wel. Je mag van een mens niet verlangen dat hij zich aanpast aan anderen, als hij dat niet wil. Als ieder cultuur zijn eigen stukje wereld zou hebben, dan heb je dat probleem niet meer.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() [quote=Darwin;1596663]Ik ben voorstander van multicultuur - maar dan op wereldvlak. Niet op het niveau van de wijk.
quote] Ik ben ook voorstander van multicultuur. Het liefst zou zou ik willen hebben dat de Europese overheden hordes delegaties uitsturen in de buurt van de Irakese en Iraanse olieputten om wat aan multicultuur te gaan doen en om ter plaatse de daaruit vooruitvloeiende evidente eisen en aanspraken te maken, in analogie met de aanspraken van uitheemse bevolkingsgroepen op de Westerse eigendommen (als zijnde sociale zekerheidsstelsels enz). Ik vrees dat de egoïstische racisten ter plaatse de multicultuur niet met open armen en gejuich gaan ontvangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk is het toch een probleem van rijk en arm. Per slot van rekening mogen we aannemen dat die miljoenen vreemdelingen die Europa binnenwandelen, dat niet doen vanuit hun cultureel gedachtengoed. Als we de vreemdelingestroom willen stoppen moeten we ze leren zichzelf te behelpen.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik sta positief tegenover een multiculturele samenleving.
Maar om ze te doen lukken met de liefde langst twee zijden komen, dit wordt soms wel al eens vergeten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Het is geen kwestie van positief staan of niet. De multicultuur werd ons opgedrongen zonder dat we daar ook maar enige inspraak in hadden. Twijfelen over de "voordelen" van de multicultuur is al genoeg om als racist bestempelt te worden. Vooraleer de grenzen open te zetten voor Jan en alleman had ik graag gezien hoe de multicultuur werkt in andere landen en of er inderdaad wel positieve kanten aan zijn. Zijn er eigenlijk landen waar de multicultuur werkt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
iedereen zijn eigen land! marokkanen in marokko, turken in turkije, antillianen op de antillen!
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof niet in multicultuur, hoewel het perfect mogelijk is indien de publieke opinie en de gasten dat toelaten, maar ik blijf wel kosmopoliet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Word eens wakker, we leven al meer dan 30 jaar in een multiculturele samenleving.
De enige keuze die je hebt is de volgende: gaan we naast elkaar leven of met elkaar. Ik kies voor dat tweede |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Word eens wakker, we leven al meer dan 2000 jaar in een kosmopolitische samenleving...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ja ik sta daar positief over; zo'n eentonige samenleving lijkt mij oersaai en grijs. Ik kan mij voorstellen dat er hier rechtse werkmieren zijn die dat knus vinden, omdat het de dagelijkse sleur verheerlijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Wat dat precies inhoudt, laat ik aan uw verbeelding over.
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Dat is een overheid die zelfs Jetskieën verbied voor haar bevolking omdat het mogelijk gevaarlijk is ![]()
![]() |