![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koning der Belgen, buigt het hoofd voor de Paus. En lachen dat de Paus deed. Hoe zou je zelf zijn. Ik hoop alleen maar dat Berten II niet als koning, maar als mens zoveel respect heeft. Mij heeft hij alvast niet vertegenwoordigd bij de Paus. Zoveel is zeker.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Diep buigen voor een instituut dat 300 jaar achter loopt, en dat een geschiedenis heeft die niet compatibel is met de christelijke waarden.
Jezusmia denk ik dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() hem dacht misschien dat hij in china was
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee totaal achterhaalde instellingen die mekaar ontmoeten, hé, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och mensen toch...
IK GELOOF in beide instellingen... en dat is MIJN RECHT... denken jullie nu echt interessant te zijn door de minachtende commentaar die jullie geven???? Uiteraard mogen jullie noch Kerk noch monarchie graag hebben en er het uwe van denken... en ook zeggen dat jullie ze willen zien verdwijnen... maar... a.u.b. tracht anderen niet te raken door uw gal uit te spuwen... als dat vrijheid van meningsuiting is, dat gal spuwen... awel dan mogen jullie van mij enkel de uitdrukking van misprijzen krijgen... er zijn nog meer miljoenen mensen hier in zowel Noorden als Zuiden of centrum van het land die WEL beide instellingen op prijs stellen... zielig... gewoon zielig dat er mensen zijn die zich willen insterssant maken door andere mensen in hun overtuiging te kwetsen... keur rustig af als jullie dat menen te moeten doen.... maar geen minachting a.u.b..... ofschoon jullie ook minachting riskeren op te wekken bij de rechtgeaarde burgers... zodat die dan vallen in de val van er zich ook toe te laten verleiden... Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 3 april 2006 om 07:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie hier eigenlijk vooral minachtende commentaar van u. En heel interessant is dat inderdaad niet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar héél veel andere mensen dan weer wel... Ligt u daar wakker van?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie ligt er nu wakker van de koning?
Weg moet-ie, dat is al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het ongepast dat een staatshoofd nog buigt voor de Paus. Ik dacht dat Napoleon daar eindelijk komaf had mee gemaakt. Scheiding van kerk en staat is blijkbaar toch niet helemaal een feit. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 april 2006 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'tuurlijk, hij mag zelfs presidentskandidaat zijn.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst tien jaar afkikken van het koningschap en onder de Vlamingen leren leven.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na tien jaar zetten we die president toch ook af, en installeren we het volksregime. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Het koningshuis mag wat minder gesponserd worden en moet zich niet mengen in de politieke discussies. Voor de rest mogen ze doen en laten wat ze willen. Ik kijk niet naar hen op.
[België scheurde zich af door oa de anti-katholieke politiek van Willem I => Moet de koning(in) van België katholiek zijn volgens de wet? Hoe zit het dan met de scheiding tussen Kerk en staat?] |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat heeft dat nu in vredesnaam met de scheiding van kerk en staat te maken? De koninklijke familie is nu eenmaal erg katholiek; dat is toch geen geheim? Als die mensen willen buigen voor het opperhoofd van hun sekte, dan ik dat toch hun goed recht, me dunkt...
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Den berten had beter es een stunt uitgehaald door de Paus te trakteren op een cover van het liedje 'Odin' van Landser:
Citaat:
![]()
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 3 april 2006 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
van al dat gescheld en getier hier.... van al die negatieve commentaren door de achterbuurt blokkers hier op dit forum.... maar dat neemt niet weg dat soms of gescheld, getier en minachtende praatjes... met hetzelfde laken een broek genaaid wordt... en of het interessant is??? misschien niet, misschien wel... maar er mag dan toch eens een andere klok luiden dat die van jullie.... en ophouden zal ik niet, wel soms een tijdje wachten, omdat ik doorgaans beter te doen hebben dan die flauwe extreisten kul hier dag na dag op te volgen en erop te reageren...
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |