![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() En daar wordt hij dik voor betaald.
Nu weer een interview in De Standaard, afgenomen via e-mail begot! Niks zo spontaan en ongecensureerd. Gelukkig circuleren er al wat 'ongekuiste' versies rond van zijn interview. o.a. op www.laatstlachtbestlacht.nl en www.defrut.be Ze kunnen er hem niet genoeg doorhalen! Leontina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prins Filip: 'Als mossel hou ik van parelvissers'
Alle protocol ten spijt heeft Prins Filip een interview weggegeven. Als moderne jongeman die zijn tijd kent, deed hij dat via e-mail aan enkele uitstekende confraters van de geschreven pers. Niemand - ook de journalisten van dienst niet - twijfelden eraan dat premier Verhofstadt de antwoorden eerst heeft aangepast. Dankzij onze bronnen binnen Le Palais - Het Paleis konden wij de hand leggen op de draft van het interview. Waaruit onder andere blijkt dat onze goede prins een fanatieke kijker is van De Parelvissers en dat hij wel eens lezersbrieven pleegt. Het koningshuis en u reageren niet op kritiek in de media. Op die manier ontstaat ruimte voor halve waarheden en hele onwaarheden. Wilt u die gedragslijn ook in de toekomst aanhouden? Prins Philippe von Saxen-Coburg Gotha (hierna Prins Filip genoemd): Enerzijds zou Ik u van antwoord kunnen dienen met de gevleugelde woorden van mijn papa Albert II: 'de aanhouder wint', en daar kon Mijn lieve zus Delphine Hem volledig in bijtreden.Anderzijds wens Ik u de vraag te retourneren: Welke kritiek in de media? Goed, af en toe een beetje, maar dat is gezond en wel. Beschouwt u het niet als 'oneerlijk' dat u niet kunt reageren op die kritiek? Prins Filip: Ik ontken met klemmen! Ik wens hier met uitdrukking in het voetspoor van Mijn voorvader Leopold III te treden en volgende stuk te annexeren: Eerwaarde redactie, Wat men ook mogen beweren over het koningshuis, dat Wij een dikke salaris percipiëren is fout. De helft gaat naar de chauffage. Dat Wij niet weten hoeveel een brood kost is ook fout. Wij weten dat (hoeveel een brood kost, niet dat dat niet fout zou zijn). Dat Wij saaie speechen vertellen in Zuid-Afrika met veel taalfouten, is nog méér fouter. Hooghartig, Le Prince - De Prins Dit is de autografieke lezersbrief die Ik heb laten versturen naar uw excellente zusterkrant 't Palliatieverke, samen met een gulle brief van 100 franken voor Kindergeluk. Let goed: zonder de autorisatie van Verhofstadt. Hij verschijnt woensdag. De brief, niet Verhofstadt. Om het met Mijn gevleugelde woorden te zeggen: wie de Monarchie aanvalt, zal Mij op zijn weg tegemoetkomen! Het lijkt soms alsof er geen interesse is voor de inhoudelijke boodschap die u brengt, behalve als het om onderwerpen gaat die een polemiek op gang brengen. Prins Filip: Ik zal eens een voorbeeld plaatsen die de stelling, die u deponeert, tegenspreekt. Toen Ik, in de eeuw voordien, mijn toenmalige verloofde, de fururistische Prinses Mathilde Dumacadam D'Escaut voor het eerst aan de persen presenteerde, schreef een van uw excellente collegae's: 'De Prins houdt zijn verloofde vast gelijk een velokoereur zijn fiets'. Wanneer Ik nu kijk hoe Tom Boonen zijn maîtresse vasthoudt, dan vraag Ik u welvoegelijk: wie, van de persen of Mij, heeft inhoud, en wie, van de persen of Mij occupeert zich met de emballage? Moeten het koningshuis en u opener zijn over wat u doet? Prins Filip: Staat u Mij toe dit te beantwoorden in de brede context van Mijn eertijdse rijpere jeugd: toen Ik (steenhard) studeerde aan de Koninklijke Academie voor Martiale Kunsten (de Militaire school, redactie), noemden Mijn klasgenootjes Mij wel eens de Prins & Dingemans van de klas. Niet ter bespotting, wel in de tegendeling. Zij, en ook Mijn meesters en meesteressen, zagen in Mij gewoon een nobele mossel. En zij gaven het ook met griffie toe! Want wat is een mossel? Ik zal u daar op beantwoorden: Een mossel is - en Mijn goede maar ocharme ondergesubsidieerde broer Laurent zal u dat volstondig confirmeren - een zacht weekdiertje met een dikke vacht van schelpen. Klop ruw op de beest en de vacht zal zich dichtsluiten. Aai de schelp in de richting van de haartjes, en de mossel zal openbloeien en eeuwig uw vriendje zijn. Zo staat de mossel symbolisch voor de openheid van het Koningshuis in het algemeen en van uw Dienaar in het particuliere. Want wie verstopt zich in de mossel? Juist: de parel. Daarom dat Ik met zoveel boeien de ondertiteling van Teletekst opzet op zondagavond wanneer De Parelvissers ten tonele spelen op televisie. Nog vragen? Welke houding moeten het koningshuis en u in de 21ste eeuw aannemen tegenover de media? Dingemans: Laat Mij onmiddellijk stellen dat het Koningshuis en Ik grote fanatieken zijn van de media. Want zonder media geen Royalties. Zonder media geen fanbrieven tussen Mijn junkmail. Zonder media geen Brabançonne terwijl Kate Ryan op de podia marcheert. Trouwens tonton Baudoin liet alreeds in de jaartallen zestig regelmatig een medium op Zijn paleis komen, met name en toename Kardinaal Suenens. Of was het Schillebeeckx, Ik confusioneer ze steeds. Moeten de leden van het koningshuis mediasterren zijn? Prins Filip: Wie weet? Het zou in alle geval veel veiliger zijn dan zoals Ik het nu doe. Welke rol ziet u voor zichzelf om het uiteenvallen van ons land tegen te gaan? Prins Filip: Ik heb daarin geen rollenspel te spelen, tenzij één: Mijzelf blijven als natuurlijke persoon. Ik vind Ik moet gewoon jovialistisch blijven, humoreus, gevat in mijn vocabularia en dan zal de populatie vanzelf de beseffing krijgen dat de unie de kracht maakt, zoals het staat in de skild van onze natie. Kunt u zich vinden in de analyse die Patrik Vankrunkelsven onlangs maakte, namelijk dat een koning met een loutere protocollaire functie maatschappelijk zwaarder kan wegen? Prins Filip: Wie is Patrik Vankronkel en welke werk doet hij om den broodjes? Volgens de belangrijkste deelnemers was de handelsmissie naar Zuid-Afrika een succes. Hoe verklaart u dan sommige verklaringen in de pers? Prins Filip: Saperlipopette! Elke ochtend, zo rond elf uur en half brengt mijn majordome Monsieur Hervé, Marie, Jules Adelin Baron van Ypersele de Strihou, Mij een persoverzicht van alle belangrijke kranten die dit land telt: La Libre Belgique, Spirou en La Dernière Heure-Les Sports. Ik weet dus wat er bij de journalisten en de peupel leeft. En de enige kritiek die Ik de weken geleden heb gelezen was over de voetbal. Ten juiste titel overigens, het is schandaleus hoe de Wallonische voetballisten door de slijk worden gekielhaald. Van alle titels die u bekleedt, lijkt die van erevoorzitter van Buitenlandse Handel u het naast aan het hart te liggen. Prins Filip: Ha, ben ik dat ook? Fijn. Ik vind namelijk, samen met het overgrote deel van Mijn gezin, dat buitenlandse handel belangrijk is. Stel u eens voor dat u op skiverlof trekt naar Davos en daar is geen handel. Geen restaurant, geen hotel, geen diamantair, geen Porschedealer, niks. Wat zijt gij dan met uw sterke euro als gij daar niets kunt kopen? Ik vind de handel moet geen exclusiviteit zijn van België maar moet mits een foldercampagne ook worden gepromoot in onze buurlanden. Om te beginnen in Davos. De monarchie mag niet aan politiek doen, dat is evident, het staat zelfs in de grondwet. Maar zou ze er niet goed aan doen blijk te geven van wat meer openheid, om de roddelbladen en de paparazzi de pas af te snijden? Prins Filip: De laatste keer dat een persoon van Prinselijken bloede de pas van een paparazzus heeft willen afsnijden, is falikantisch afgelopen. U weet wat er met Mijn uitstekende vriendin Lady Diana Spencer, Princess of Wales is gebeurd, toch? Welke boodschap zou u de Belgische jongeren willen meegeven? Prins Filip: Dat zij God en de Koning (in alfabetische volgorde) eren tot de dood erop volgt. En dat ze nu eens eindelijk stoppen met saccochen van ouwe madammekes te trekken, nondedjuu daar kan ik nu zo koleirig van worden hé! Bij Delvaux hebt ge al saccochen voor amper 400 euro! 27 maart 2006 Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 maart 2006 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron: de Frut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is die bron betrouwbaar, of is het een verdere karikaturisering van de Fluppe (die zelf al een karikatuur bij uitstek is)?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen we hier nu uit opmaken dat de BUB ofwel dik betaald wordt, ofwel geen politieke partij is?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hans mag dan nog blij zijn dat de media zijn flauwe kul stilzwijgen anders haalde hij er geen 1000 meer. Of maakt de media-aandacht die de Flippe krijgt hem soms populairder?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 maart 2006 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |