![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Kate Ryan wordt ambassadrice van holebi-sportevent
![]() ,,Mijn vader heeft al 18 jaar een vriend'' Kate Ryan mag zich de eerste ambassadrice van Eurogames noemen, het Europese sportevent voor holebi's. De keuze is verre van toevallig: ,,Mijn papa is al 18 jaar homo.'' De Eurogames komen volgend jaar naar Antwerpen, met in hun zog duizenden homo- en lesbienneatleten. Een appetijtelijk uithangbord hebben ze al: Kate Ryan heeft gisteren toegezegd om het ambassadeurschap op zich te nemen. Daarmee wordt ze de eerste ambassadrice in de geschiedenis van het evenement. Tijdens de voorstelling van de Eurogames 2007 legde Kate Ryan uit dat haar ambassadeurschap een bijzondere reden heeft: ,,Mijn vader woont al achttien jaar met een vriend samen. Ik zie dat ze heel gelukkig zijn. Waarom zou ik dan een probleem met hun relatie hebben? Ik ben er zo mee opgegroeid.'' Holebi-hit De Songfestival-kandidate twijfelde er geen moment aan om ambassadrice van Eurogames te worden: ,,Holebi's weten hoe er gefeest en gesport moet worden. Ik kan het weten. Ik hou niet alleen van sport, ik vind ook dat iedereen gelijk behandeld moet worden. Vroeger hadden de holebi's het nog veel moeilijker, vandaag worden ze al iets meer aanvaard.'' Wanneer ze in mei ons land zal verdedigen op het Eurovisie Songfestival, mag Kate Ryan op de volle steun van de Europese holebi's rekenen. En voor wat hoort wat: speciaal voor de Eurogames mag er binnenkort een eerste holebi-hit van haar hand verwacht worden. Veel hechtere band Kate Ryan, of Katrien Verbeeck zoals ze voor de burgerlijke stand heet, heeft de geaardheid van haar vader Yvan Verbeeck nooit onder stoelen of banken gestoken. ,,Ik ben groot geworden met die situatie en kijk daar niet meer van op'', liet de zangeres begin dit jaar nog weten in een interview. ,,Homo's en lesbiennes zijn ook mensen zoals wij hetero's. Het is niet omdat mijn papa homo is, dat ik plots lesbienne moet zijn. Maar mensen redeneren soms raar, daar kan je niets aan doen.'' Kate Ryans ouders hielden 26 jaar geleden nog maar pas samen café De Oude Post aan de markt van Tessenderlo open, toen ze hun dochter kregen. Na vijf jaar besloten ze een punt achter hun huwelijk te zetten. Kleine Katrien bleef bij haar moeder, terwijl haar vader met zijn vriend Dirk eerst een kledingzaak en later een bloemenzaak startte. Hoewel vader Yvan het huis uit was, had zijn dochter een goed contact met hem. ,,Hij is altijd een goede papa geweest, maar de band is nu wat hechter'', vertelde ze aan onze krant na het overlijden van haar moeder. ,,Mijn ouders zijn gescheiden toen ik in de lagere school zat. Mijn papa bleek homo te zijn. Zoveel jaar geleden was dat niet evident, maar ik heb daar nooit last van gehad. Ook mijn klasgenoten reageerden normaal. Mijn ouders zijn trouwens altijd goede vrienden gebleven. We zijn nog vaak samen op reis geweest.'' Supertrotse pa Toch hield Kate Ryan de buitenwereld aanvankelijk op een afstand. ,,Ik heb lang gezwegen over de geaardheid van mijn papa, omdat ik vond dat niemand daar zaken mee had. Nu besef ik dat mijn pa supertrots is op mij en daarom praat ik nu openlijk over hem. Ik schaam me ook helemaal niet. Integendeel. Sinds ik over mijn homoseksuele pa spreek, krijg ik trouwens erg enthousiaste reacties. Sommigen reageren ook negatief, maar dat is pech voor hen.'' ---------------------------------------------------- holebi-games europe, antwerpen op de kaart! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Schandaeligh!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |