Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2006, 15:28   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Pervers

PERVERS

Ik heb niets gemerkt van massaprotesten, zelfs niet van kleine protestacties, ik heb zelfs niet één reactie gezien van moslims die niet akkoord gingen met de al dan niet terdoodveroordeling van een Afghaan die christen geworden is.

Mag ik het pervers vinden dat men wel de boel kort en klein slaat wanneer er tekeningetjes gemaakt worden in Denemarken, maar dat er nu geen haan naar deze onaanvaardbare situatie kraait?

Lezersbriefje uit de Standaard dat eventjes mijn aandacht trok. Bij de inhoud hoeft geen commentaar dacht ik... alleen eventjes nadenken en ergens een plaatsje geven tussen al hetgene ons dagelijks in deze context opgediend wordt...
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:41   #2
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ook de makke reactie van het westen en vooral de christelijke zuil vind ik wraakroepend...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:57   #3
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
PERVERS

Ik heb niets gemerkt van massaprotesten, zelfs niet van kleine protestacties, ik heb zelfs niet één reactie gezien van moslims die niet akkoord gingen met de al dan niet terdoodveroordeling van een Afghaan die christen geworden is.

Mag ik het pervers vinden dat men wel de boel kort en klein slaat wanneer er tekeningetjes gemaakt worden in Denemarken, maar dat er nu geen haan naar deze onaanvaardbare situatie kraait?

Lezersbriefje uit de Standaard dat eventjes mijn aandacht trok. Bij de inhoud hoeft geen commentaar dacht ik... alleen eventjes nadenken en ergens een plaatsje geven tussen al hetgene ons dagelijks in deze context opgediend wordt...
Hij is ten eerste dan ook vrijgesproken door de Afghaanse rechtbank en er was wel degelijk internationaal protest tegen de aanklacht.
Wil je dan ook dat we auto's en ambassades in brand steken of zo ?
Zal je dan tevreden zijn ?
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 16:00   #4
Confucius
Gouverneur

Standaard

Waarschijnlijk wil niemand het risico lopen om als racist gebrandmerkt te worden.
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 16:01   #5
Antigone
Banneling

Antigone's schermafbeelding

Standaard

auto's in brand
Antigone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 16:57   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Hij is ten eerste dan ook vrijgesproken door de Afghaanse rechtbank en er was wel degelijk internationaal protest tegen de aanklacht.
Je reactie is gewoon weer het gemakkelijk ontkennen van het probleem...
Juist "omdat" er internationaal protest was heeft men het niet aangedurfd om de doodstraf uit te voeren en niet omdat ze ineens minder achterlijk zijn geworden! Ik dacht begrepen te hebben dat president Karzai de vrijlating min of meer had beloofd aan westerse en andere mogendheden, tot en met president Bush, tegen het "bevel" in van de oerconservatieve godsdienstige idioten, mollah's of wat ook, die daar de dienst uitmaken!
Waarom zou je willen dat "wij", zoals bepaalde bende's crapuul, auto's en ambassades in brand gaan steken? Wij hebben dat dus op een andere manier bereikt, blijkbaar, de manier van gewone mensen uit de 21st eeuw.
Nu maar hopen dat één of andere godsdienstige fanaat niet probeert om die man om het leven te brengen, tot meerdere glorie van zijn "allah"...
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 19:59   #7
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ook de makke reactie van het westen en vooral de christelijke zuil vind ik wraakroepend...
hoe wil het Vaticaan, de RKK, en de overige Christenen, de evangelisten van Bush bvb. nu geloofwaardig overkomen als ze niet luidkeels protesteren als zoiets gebeurt? Diskreet pressie uitoefenen zoals ze nu doen is niet genoeg.De Moslims mogen zich eruit werken door de nieuwbakken christen zot te verklaren., en vermits halve garen beschermd zijn, en niet verantwoordelijk voor hun daden, word de mens vrijgelaten.Hij gaat naar het schijnt naar Italië afreizen.Hij is dus vrij & levend, maar is dat genoeg?Ik vind van niet, want de feiten op zichzelf zijn niet veroordeeld geweest:niemand stelt in vraag waarom, in gods- of in allah's naam, die kerel voor te beginnen gearresteerd werd, en zijn leven bijna kwijtspeelde: enkel en alleen omdat hij van religie wou veranderen!Dit zou nooit meer mogen voorkomen, nergens!De Moslims moeten hiervoor openbare verontschuldigingen aanbieden aan de Christelijke wereld, en , hand op de Koran, beloven nooit te herbeginnen met zo een misdadige idiotiën!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 20:29   #8
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PERVERS

Zolang Arabieren niet in staat zijn tot "democratisch functioneren" dienen wij westerlingen dat voor hen te doen. De woedende massa van wilde gehersenspoelde béésten die een volksgenoot maar het liefst de kéél zouden oversnijden omdat hij gewoon een andere mening hééft, schandalig en verontrustend vind ik dat. Waar blijven inderdaad die democratische gematigde islamieten??? Hebben ze mss angst voor de Integristen????
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 21:02   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Bij mijn weten is de man helemaal niet vrijgesproken, maar gewoon vrijgelaten na internationaal protest. Dat protest was echter niet gestuwd door de moslims in de Europa of elders in de westerse wereld. Wel door westerlingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 07:50   #10
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten is de man helemaal niet vrijgesproken, maar gewoon vrijgelaten na internationaal protest. Dat protest was echter niet gestuwd door de moslims in de Europa of elders in de westerse wereld. Wel door westerlingen.
de man is inderdaad gewoon vrijgelaten, nu is de internationale gemeenschap op zoek naar een gastland voor hem . de fundamentalisten willen hem dood en hij kan onmogelijk nog in afganistan blijven.

http://www.gerardweytjens.be
Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!
saintamour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 07:51   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

De kerk zal zich daar ni mee moeien, die moet vooral zien dat-ie kan blijven voortbestaan. Dat is de prioriteit van de kerk, zie maar wat Pius (niet) gedaan heeft.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 07:57   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
de man is inderdaad gewoon vrijgelaten, nu is de internationale gemeenschap op zoek naar een gastland voor hem . de fundamentalisten willen hem dood en hij kan onmogelijk nog in afganistan blijven.

http://www.gerardweytjens.be

Ik ben zeker dat hij bij een hoop linkse wereldverbeteraars, hier kan logeren, ...

oeps, hij heeft het verkeerde geloof...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 07:59   #13
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ja en?

Waarom zouden moslims moeten gaan betogen voor het leven van een Christen?

Dat is zoals dat jij zou gaan betogen tegen de verspreiding van de Cartoons. Was dit een moslim die vermoord werd door de Franse politie (zoals een tijdje terug) dan mag je zeker rekenen op weken van nachtelijk protest.

ps: Die afghaan in kwestie is iemand die Allah heeft verraden. Het is een afvallige, een bederveling. Dus ik wil gerust wel gaan betogen...... (tegen z'n vrijlating)
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:09   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antigone Bekijk bericht
auto's in brand
I second that.
Oud 29 maart 2006, 13:31   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hij is inderdaad helemaal niet vrijgesproken. De ene versie luidt: gebrek aan bewijzen (hoe ridicuul ook: de mens liep met een bijbel rond en verklaarde constant dat hij bekeerd was) - de andere versie luidt: hij is gek.

Dit is helemaal geen vrijspraak: vrijspraak zou betekenen dat moslims zich mogen bekeren tot een andere godsdienst zonder dat zoiets de doodstraf tot gevolg heeft!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:34   #16
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Is dat Afghaans??
Volgens mij is het koeterwaals. In ieder geval omschrijft het deze situatie perfect !! 8)
Oud 29 maart 2006, 13:36   #17
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hij is inderdaad helemaal niet vrijgesproken. De ene versie luidt: gebrek aan bewijzen (hoe ridicuul ook: de mens liep met een bijbel rond en verklaarde constant dat hij bekeerd was) - de andere versie luidt: hij is gek.

Dit is helemaal geen vrijspraak: vrijspraak zou betekenen dat moslims zich mogen bekeren tot een andere godsdienst zonder dat zoiets de doodstraf tot gevolg heeft!
Kleine herinnering: de Afghanen hadden een seculier communistisch regime, die de gelijkheid van man en vrouw, de uitbanning van religie uit het politiek leven, enz. hoog in het vaandel voerde. Maar "das goldene Westen" moest per sé bin Laden wapens & geld geven om de boel te laten omverwerpen.

En ondertussen heeft "das goldene Westen" daar een fundamentalistisch regime mét fundamentalistische grondwet geïnstalleerd. En dan maar zagen dat de Afghanen fundamentalisten zijn. Wat een hypocrisie!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:37   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PERVERS

Ik heb wel gezien dat duizenden mensen in afghanistan op straat zijn gekomen om te protesteren tegen de vrijlating van deze brave man.

Laatst gewijzigd door Antoon : 29 maart 2006 om 13:38.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:20   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik heb wel gezien dat duizenden mensen in afghanistan op straat zijn gekomen om te protesteren tegen de vrijlating van deze brave man.
Dat is een resultaat van jarenlange brainwashing door fundamentalisten, die gul werden gefinancierd door $aoedi-Arabië, €uropa en de V$...
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 08:59   #20
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen is bekend geworden dat hij politiek asiel krijgt in Italië dankzij Berlusconi...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be