![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De volgende tekst geven de "gematigde moslims" als argument om aan te tonen dat voor het afvallen van de islam niet persé de doodstraf hoeft ingeroepen te worden:
Salaam, Ik ben geen geleerde, maar kijk aub naar de omstandigheid waarin die dit heeft gezegd... (ik wil de link wel weer plaatsen). Rest er nog te bekijken of de godsdienstvrijheid ook geldt voor Muslims zelf. Met andere woorden: mogen Muslims Islam de rug toekeren? Want wordt er niet gezegd dat Muslims die de Islam verlaten hebben gedood moeten worden? Voor zover deze mening door sommige Muslims en niet-Muslims verkondigd wordt, is zij in elk geval niet in overeenstemming met wat een aantal Islamitische geleerden ervan zeggen. Zo beklemtoont Maulana Inayatullah Asad Subhani 7 dat de godsdienstvrijheid ook geldt voor Muslims. Er wordt in sommige verzen in de Koran evenwel straf voorzien voor mensen die de Islam verlaten, maar deze straf wordt zonder uitzondering door God opgelegd (en niet door de mens). Het betreffen verzen met een "ontradend effect", die Muslims die de Islam verlaten tegenspoed in het huidige leven of een straf in het hiernamaals in het vooruitzicht stellen. Er is echter nergens in de Koran sprake van dat de "ex" Muslim in het huidige leven door mensen gestraft zouden moeten worden. Het misverstand dat afvallige Muslims de doodstraf zouden moeten krijgen, berust op een verkeerde interpretatie van een hadith (uitspraak van Mohamed), die zei: Man baddala Dinahu faqtuluh ("dood hem die van godsdienst verandert"). Ook hier hebben we echter te maken met een regel uit de krijgswet en niet met een regel over geloof of ongeloof. Want wat was er gebeurd?Een aantal Joden uit Medinah hadden een plan beraamd om de Muslimgemeenschap te destabiliseren. Er zouden zich telkens een paar Joden in de schijn bekeren tot de Islam, om even later de Islam weer af te zweren. Dit plan zou telkens weer herhaald worden om op die manier twijfel te zaaien en onrust te doen onstaan in de Muslimgemeenschap. Toen de Profeet hiervan lucht kreeg, gaf hij bevel hen te doden. Geleerden beklemtonen dat de doodstraf hier niet uitgesproken werd omdat zij de Islam afgezworen hadden, maar omdat zij in oorlog waren met de Muslims en omdat zij met hun subversieve daden de Islamitische regering en samenleving wilden ondermijnen. De regel van de Profeet had dus betrekking op deze zeer specifieke situatie van met name hoogverraad, en had niets te maken met het geloof van de mensen in kwestie maar wel met hun subversie tegen de staat. Er is geen enkel geval bekend waarin Profeet Mohamed de doodstraf uitgesproken heeft over iemand die Islam de rug toekeerde. In geloofszaken is volgens Islam immers iedereen vrij te geloven wat hij wil, of te kiezen dat hij helemaal niet gelooft. Die vrijheid geldt ook voor Muslims. Deze stelling wordt door een groot aantal geleerden in de Islam uit heden en verleden onderschreven. 8 Hieruit blijkt nog maar eens dat men zeer voorzichtig moet zijn met het citeren uit de Koran en de Sunnah. Het is erg belangrijk het groter kader te kennen om daarbinnen bepaalde verzen of uitspraken van Mohamed te kunnen situeren en interpreteren. http://www.ontdekislam.nl/forum/view...?p=35550#35550 [SIZE=4]Joden[/SIZE] die zich onder het bewind van Mohammed om wat voor reden ook bekeerden tot de islam om vervolgens om wat voor reden ook de islam de rug toe te keren, konden van [SIZE=4]Mohammed[/SIZE] op de [SIZE=4]doodstraf[/SIZE] rekenen. Want paranoiac Mohammed meende dat hij in oorlog was met hen... En voor moslims is in de oorlog alles geoorloofd. Laatst gewijzigd door Darwin : 24 maart 2006 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Doch als het toegepast moet worden zoals het er staat geldt het dus voor iemand die doet alsof hij moslim wordt om te spioneren en dan weer naar zijn eigen levenstijl terug keert. Doch dat is tegenwoordig ook nie meer letterlijk van toepassing. Dus die man in Afganistan mag op grond van dit vers niet vermoord worden want hij spioneerde niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Ik vraag me af waar jullie dit allemaal op baseren. Was het een slechte droom, zijn dit waanideeen? Waar komen al deze onzin verhalen vandaan?
Alleen omdat je dit op een ander forum hebt gelezen, hoeft dit de waarheid tog niet te zijn. Damn jullie gaan wel heel ver om te haten. Maar jah ga maar lekker door, ik vind dit wel amusant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Lees goed wat stropkeuh geschreven heeft Darwintje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://iran-daily.com/1383/2209/html/index.htm Citaat:
Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog effe herhalen dus: Joden die zich onder het bewind van Mohammed om wat voor reden ook bekeerden tot de islam en vervolgens weer de islam afvielen, konden van Mohammed de doodstraf verwachten, omdat hij meende -als rasechte paranoiac- dat hij in oorlog met hen was. En dan verwacht jij van ons dat wij respect voor jullie hebben. Wel ik heb evenveel respect voor Mohammed als voor die Duitser met zijn gek snorretje die tegen iedereen "hallo" zei en die ook meende dat hij in oorlog was met de joden. En ik heb even veel respect voor de volgelingen van Mohammed als voor de volgelingen van die gekke Duitser. Laatst gewijzigd door Darwin : 29 maart 2006 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://www.religioustolerance.org/isl_apos.htm Citaat:
Citaat:
http://www.derwish.nl/qa.php?qid=1076768806 Citaat:
Harald. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Darwin waarom zit je nou allemaal leugens te verspreiden. Wat je beweert, kan je onmogelijk bewijzen (want het zijn leugens). En ik vind wel grappig dat in de koran juist het tegenovergesteld van jou bewering staat.
Jongen laat het gewoon rusten, we weten nou wel dat je een hekel aan de Islam hebt. Houdt op je druk over de moslims te maken, en concentreer je maar meer op hoe je je leven kunt verbeteren. Want ik neem aan dat het geen pretje is om jou te zijn. (en dat geld ook voor jou haraldje) Sterkte vriend |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.islam-watch.org/ImranHoss...y_in_islam.htm Quote: 004.089: They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper. Quote: 009.066: Make no excuse. Ye have disbelieved after your (confession of) belief. If We forgive a party of you, a party of you We shall punish because they have been guilty. Quote: 009.074: They swear by Allah that they did not speak, and certainly they did speak, the word of unbelief, and disbelieved after their Islam, and they had determined upon what they have not been able to effect, and they did not find fault except because Allah and His Messenger enriched them out of His grace; therefore if they repent, it will be good for them; and if they turn back, Allah will chastise them with a painful chastisement in this world and the hereafter, and they shall not have in the land any guardian or a helper. Quote: 002.027: Who break the covenant of Allah after its confirmation and cut asunder what Allah has ordered to be joined, and make mischief in the land; these it is that are the losers. Quote: 047.025: Surely (as for) those who return on their backs after that guidance has become manifest to them, the Shaitan has made it a light matter to them; and He gives them respite. Quote: 003.090: Surely, those who disbelieve and die while they are unbelievers, the earth full of gold shall not be accepted from one of them, though he should offer to ransom himself with it, these it is who shall have a painful chastisement, and they shall have no helpers. Quote: Volume 9, Book 84, Number 53: Narrated 'Abdullah: When the Verse: 'It is those who believe and confuse not their belief with wrong (i.e., worshipping others besides Allah): (6.82) was revealed, it became very hard on the companions of the Prophet and they said, "Who among us has not confused his belief with wrong (oppression)?" On that, Allah's Apostle said, "This is not meant (by the Verse). Don't you listen to Luqman's statement: 'Verily! Joining others in worship with Allah is a great wrong indeed.' (31.13) Quote: Volume 9, Book 84, Number 58: Narrated Abu Burda: .... Behold: There was a fettered man beside Abu Muisa. Mu'adh asked, "Who is this (man)?" Abu Muisa said, "He was a Jew and became a Muslim and then reverted back to Judaism." Then Abu Muisa requested Mu'adh to sit down but Mu'adh said, "I will not sit down till he has been killed. This is the judgment of Allah and His Apostle (for such cases) and repeated it thrice. Then Abu Musa ordered that the man be killed, and he was killed. Abu Musa added, "Then we discussed the night prayers and one of us said, 'I pray and sleep, and I hope that Allah will reward me for my sleep as well as for my prayers.'" Quote: Volume 9, Book 83, Number 17: Narrated 'Abdullah: Allah's Apostle said, "The blood of a Muslim who confesses that none has the right to be worshipped but Allah and that I am His Apostle, cannot be shed except in three cases: In Qisas for murder, a married person who commits illegal sexual intercourse and the one who reverts from Islam (apostate) and leaves the Muslims." Quote: Volume 9, Book 89, Number 271: Narrated Abu Musa: A man embraced Islam and then reverted back to Judaism. Mu'adh bin Jabal came and saw the man with Abu Musa. Mu'adh asked, "What is wrong with this (man)?" Abu Musa replied, "He embraced Islam and then reverted back to Judaism." Mu'adh said, "I will not sit down unless you kill him (as it is) the verdict of Allah and His Apostle. Quote: Volume 4, Book 52, Number 260: Narrated Ikrima: Ali burnt some people and this news reached Ibn 'Abbas, who said, "Had I been in his place I would not have burnt them, as the Prophet said, 'Don't punish (anybody) with Allah's Punishment.' No doubt, I would have killed them, for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' " Muratds do not love (or they hate) Allah and Mohamed, so they do not want to remain in Islam. They criticise and they leave Islam. That is because Muratds are considered as enemy of Allah. Suppose that I do not wish to remain in Islam because I do not like its system. So I am considered to wage war against Islam. I become enemy of Islam. In addition, in the pure Islamic countries, if any ex-Muslim prefers other religions to go with to Islam, it is considered to be fighting against Islam. Therefore, apostasy is prohibited in the pure Islamic countries, and is punishable by mutilating (till death). Here is the punishment of those who speak against Islam. --- En omdat elke volgeling van Mohammed zelf graag voor godje speelt zal hij graag zelf de gepaste straf voltrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier, klik op deze link en lees het zelf: http://www.ontdekislam.nl/forum/view...?p=35550#35550 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn eerste referentie vermeldt de soera's. Als jij andere vertalingen hebt geef dan de referentie. Toch niet moeilijk. Je zegt dat wij een hekel aan de islam hebben. Maar je zegt ook dat wij er niets van kennen of begrijpen. Hoe kunnen we er dan een hekel aan hebben? Blijft over dat wij een hekel hebben aan moslims. Maar blijkbaar niet aan Chinezen, Filippino's of Zuid-Amerikanen. Hoe zou dat nu toch komen? Jij hebt er zeker een uitleg voor. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Damn zeg, waarom post je niet de orginele tekst. Ik heb de Koran thuis en het staat er duidelijk in, dat je '' ze met rust moet laten als ze jou met rust laten''. Jullie gaan echt ver om leugens te verspreiden man. De Koran zegt dat we ons moeten verdedigen tegen onze vijanden, maar we moeten wel rechtvaardig blijven. Dus als onze vijanden zich overgeven, dan moeten we ze met rust laten. Basje jij bent echt een triest geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar waarom voelen jullie je bedreigt? Jullie leven niet in een Islamitische staat, moslims zijn de minderheid in belgie. So what is it that u feel threartened by? En vriend ik ga jou niet proberen van iets te overtuigen wat jij tog niet zult accepteren, ga maar zelf de Koran lezen. By the way, the only reason why I'm online on this forum is to have some fun with you guys lol. Ik probeer hier niemand te bekeren, heb daar helemaal geen zin in om eerlijk te zijn. Laatst gewijzigd door Braveheart : 31 maart 2006 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
mvg Harald. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Jij geeft geen referentie naar hoofdstukken en soera's. Toch geloof ik je. De koran spreekt zichzelve meermaals tegen! De koran is onbruikbaar zonder de woorden en handelingen van de profeet. Daarom dat moslims altijd te rade moeten gaan bij imams. Volledige kennis van islam vergt een leven lang studeren. In deze tijd heb je ook internet-imams. Je kan je vraag stellen via e-mail en vraag en antwoord komen op de website van de imam. Groot-ayatolla Ali-Sistani heeft zo'n site. Maar ook op www.islamqa.com is er een zeer uitgebreide. Lezing van dergelijke sites is voor niet-moslims eerder hallucinant. Zowel omwille van de vragen die gesteld worden als omwille van de antwoorden. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De mens voelt zich inderdaad bedreigd door dingen die hij niet begrijpt. Een typisch voorbeeld hiervan is de opium van/voor het volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En ik vraag me helemaal niet af waarom ik niet welkom ben. Het kan me niet schelen of ik welkom bij jou (en jouw soort) ben of niet. Ik leef mijn leven zoals ik mijn leven wil leven, jammer genoeg voor jou ( en jouw soort) kan jij daar geen ene flikker aan doen lol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Graag gedaan jongen, ik doe het graag voor mijn vrienden ![]() |
|
![]() |
![]() |