![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Mechelen plaatst flits-camera's in vuilnisbakken; zo flitst men anoniem en bij elke weersomstandigheid. Regen of zonneschijn, de boete zal er zeker zijn!
Het is me niet helemaal duidelijk wat nu net het doel is van " anoniem opgestelde" flitscamera's.De enige verklaring die ik kan vinden is de lege Mechelse stadskas wat spekken met zuurverdiende burgercenten. Immers, wat is het doel van een verkeersbeleid? Het verkeer veiliger maken, toch? Waarom worden die camera's dan anoniem geplaatst? Waarom worden ze niet aangekondigd? Eeen onozel bordje met " Hier word geflitst!" is toch voldoende; er hoeft zelfs geen camera te staan! De bestuurder, zich bewust van de potentiële aanslag op zijn budget , zal wel vaart minderen. Het lijkt me niet voorbarig te stellen dat deze regering met de " terugverdieneffecten" van de belastingverlaging bij de burger begonnen is.
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ps: als je je aan het verkeersreglement houdt, heb je niks om over te Zagen ende Klagen. ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Flitspalen zijn nuttig voor de veiligheid. Iedereen weet echter waar deze palen opgesteld staan en zal zich dus ter plaatse aan de opgelegde snelheid houden. Eens voorbij, krijgt de rechtervoet weer meer duwwerk opgelegd.
De hoge boetes, de flitspalen hebben al gezorgd dat een gedeelte van de bestuurders iets minder snel rijdt. Die vuilbakken zullen het aantal nog wel de hoogte induwen. Men heeft altijd geroepen op "meer pakkans". Wel die is er nu. En dat men er voor moet betalen, moet men er maar bijnemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() De eerste persoon die zich volledig aan de verkeersregels houdt moet ik nog tegenkomen hoor.
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dát is wellicht het antwoord op je "Waarom?". Iemand die op voorhand weet waar de flitspalen zich bevinden, zal 20 meter vóór de flitspaal z'n metalen bak "dichtgooien" om enkele seconden later (20 meter ná de flitspaal) z'n turbo, injectie of wat uw metalen appelsienbak zoal in huis heeft, open te gooien... Het effect zie je op de Boomsesteenweg: de onaangepasten rijden zich een breuk (lees: solferen hun remschoenen en rubber op) om toch maar 10 seconden sneller te zijn dan de anderen. En wat heb je aan die tijdswinst: thuis zit je toch maar je tijd te verkloten, door bijvoorbeeld op een politiek forum rond te hangen. Ga je daar vanalles voor riskeren? De ietwat ervaren chauffeur weet intussen dat dat optrekken en bruusk remmen de levensduur van je wagen alleen maar verkort en/of verspilling is van energie. Waarom niet gewoonweg voor je uitstaren en 90 km/h "rollen"? Het is relaxerend en je hebt niet de kans geflitst te worden, evenmin stress bij jezelf te creëren....stress in het verkeer creëer je meestal zélf, let daar maar eens op. Nog één gouden raad: sta op tijd op als je op tijd op 't werk wil raken of vertrek 5 �* 10 minuten eerder...niemand zal je scheef bekijken als je ietwat te vroeg toekomt, hoor. Bij Boerke hoort dat op tijd vertrekken tot het pakket "Onthaasting", simple as that... Dit is een typische discussie: ze rijden allemaal veel te rap door mijn straat (of daarbuiten), maar o wee als ikzelf opgehouden word door regeltjes om zélf ergens op tijd te raken. Oplossing: zie vorige alinea. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() En op welke snelheid ga je die begrenzer afstellen?
Als die begrenzer gewoon in het koppeke van de bestuurder ingesteld stond bespaarde men al veel kosten door het niet hoeven plaatsen van zo een toestel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor de rest: als m'n kat een koe was, kon ik ze óók aan de melkmachine hangen. Helaas pindakaas, gedoeme... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Zoals jullie wel weten woon ik hier.
En Mechelen is dan ook DE stad voor nieuwe initiatieven. Zie maar naar de 22 nieuwe digitale cameras die ze overal gaan zetten, en dan nu ne vuilbak. Wij leven in de stad van Big BRother. Nu nog een band met kruis opzen arm en tis compleet. De bedoeling van een camera is de verkeersveiligheid bevorderen. Met een vuilbak her en der te zetten gaat dat niet helpen. En geeft toe, men raakt toch weeral de gewone mens met dit initiatief. Iemand die met nen dikken bak rijdt, zla geen moeite hebben om die boetes te betalen. Dus de hardwerkende gewone mens is weer de dupe. De flitspalen hebben hun effect niet gemist. OVeral waar ze staan, rijden de mensen trager, ook omdat die palen juist staan op gevaarlijke plaatsen. eens er voorbij is het minder gevaarlijk veronderstel ik. In Nederland gaat men nu ook een project opstarten waarbij men autos op de autostrade gaat controleren via cameras. Op punt 1 neemt camera een beeld op en op punt 2 berekent die de tijd dat je erover hebt gedaan om van camera 1 naar camera 2 te rijden. Als je dit sneller doet dan binnen de toegelaten snelheid op de autostrade, heb je een boete. En dit dag en nacht. Dus als er 's nachts geen kat op de baan is, en je rijdt 140 of 150 wat niet echt heeeeel snel is, dan heb je een boete aan je been. Dit is toch ook niemeer normaal??? Hoelang gaat het duren vooraleer het naar hier komt!! Ik hou men hart vast... En dan verschiet men ervan dat mensen foefkes op hunnen auto monteren zoals verwisselbare nrplaten ed... Allez, zo ken ik er toch een paar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ach ja.. regels zijn verplichtingen en niemand wil dat he.. typisch..
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Volgens mij is het onmogelijk om zich 100% aan het verkeersreglement te houden. Of durft u te beweren dat wanneer u rijdt, u nooit een fout maakt? 2. Het verkeersreglement wordt door de fixatie op "flitsen" doodsimpel teruggebracht tot "hard rijden". Dit terwijl tegen 80 km/h botsen op een steenweg waar je (nog) 90 km/h mag, ook al ruimschoots genoeg is om je kinderen door de voorruit te katapulteren als ze geen gordel dragen (en hoeveel van die klein mannen zie je niet al rechtstaand tussen de twee voorzetels staan, terwijl mama-lief aan het stuur druk bezig is met de GSM ?).
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
GELDKLOPPERIJ op grote schaal. niets te zien met verkeersveiligheid. Verkeersveiligheid is MAKEN dat men op die plaats GEEN 100 kab rijden. Oplossingen: asverschuiving (kost gene bal). Bloembakken , vernauwinegen. Alles te doen zonder veel kosten. Zijn véél goedkoper dan een camera. En waarom gebeurt dat niet??? Just, brengt gen bal op aan de FEDERALE regering. En hoe noemen we zo een houding? just hy... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() tis simpel.
Ge hebt mensen die ervoor zijn, die geld teveel hebben. En ge hebt altijd mensen die ertegen zijn. Het probleem hier is dat er gewoon TEVEEL autos zijn. En daar vindt de regering geen deftige oplossing voor die voor het volk gunstig is, enkel een oplossing die gunstig is voor de regering zelf. Ik neem aan dat de regering het goede voorbeeld moet geven? Niet? Laat dan alle mensen die aan de staat werken of voor de regering het openbaar vervoer nemen, ministers incluis. Da zou al enkele honderden autos minder opleveren. Idem voor alle steden waar de burgemeester nen auto heeft, is het nu van zijn eigen of van de stad, NEEM het o zo goede openbaar vervoer. Ze gaan heel rap terug hunnen auto pakken zenne!! Voor de rest kunnen we er ook niets aandoen.. Misschien kunnen we in hongerstaking gaan... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
en hoe komt dat allemaal??? Er is te weinig politie. Ze kunnen niet alles doen he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |